Biz Bize E-Ticaret


Nagihan Ünüvar

Nagihan Ünüvar

Okunma 09 Mayıs 2020, 19:47

Son zamanlarda koronavirüs salgınıyla birlikte e-ticaret sektöründeki aramaların yoğunlaşması dikkat çekiyor. Bir e-ticaret markası yaratmak isteyen girişimcilerin, başarılı olmaları için hedef kitlelerini doğru belirlemeleri ve bazı noktalara önem vermeleri gerekiyor. 

Teknolojinin evrimi ve 5G geçiş sürecinin heyecanıyla 2020’yi karşılarken, 2019’un son ayında Çin’in Wuhan şehrinde kendini göstermeye başlayan koronavirüs (Covid-19) salgınının kısa sürede tüm dünyayı etkisi altına alacağından habersizdik. Dört aydır bu salgınla mücadele eden gezegenimiz, her geçen gün biraz daha içine kapanırken, bizler de hayatımızı eve sığdırmaya çalışarak bu süreci atlatmaya çalışıyoruz. Bu salgın ile dünya ne kadar dijitalleşse, teknoloji ne kadar ilerlese de, yiyecek, su ve barınmanın temel ihtiyaç olduğunu ve bir ülke için tarımın, üretimin hayati önemini açıkça görüyoruz. Bu bağlamda markalaşmadan bahsederken, öncelikle kendi ülkemizde marka olmamız gerektiğini, sonrasında yurt dışına açılmanın yollarına bakarak ihracattan bahsedebileceğimizi, çeşitli mecralar aracılığıyla yıllardır dile getirmeye çalışıyorum. Son zamanlarda, arama trendlerinde e-ticaret ile ilgili aramaların yoğunluğunu görerek, bir e-ticaret markası yaratmak isteyenlere önemli gördüğüm bazı hususlardan bahsetmek istiyorum.

İhtiyaca Odaklanın

Bundan 20 yıl önce böyle bir salgın ortamında olsaydık işimiz zordu. Bugün ise elimizin altında araştırma yapabileceğimiz birçok kaynağın mevcut olduğunu biliyoruz. Arz edeceğiniz ürün ve hizmeti belirlemek için bu kaynakları kullanabilir ya da kendi ihtiyaçlarınızdan yola çıkabilirsiniz. Bu çalışmayı yaparken, salgın sürecinin en az iki ay daha devam edeceğini ve toparlanma sürecinin de kısa olmayacağını öngörerek, kısa, orta ve uzun vadede iş hedeflerinizi belirlemenizi, ürün ve hizmet fiyatlandırmanızı da tüm koşulları göz önünde bulundurarak yapmanızı öneririm.

Hedef Kitlenizi Belirleyin

E-ticarette de kimi hedefleyeceğinizin kritik önemi vardır. Kimin, hangi ihtiyacını karşılamak üzere yola çıkacağınızdan emin olmalısınız. Salgın sonrasında bizleri nasıl bir dünyanın beklediğini bilmediğimiz bu belirsizlik ortamında hedef kitlenizi belirlerken, bu süreçte evde vakit geçirmek zorunda olan insanların hobilerine odaklanabileceğiniz gibi, temel ihtiyaçları karşılamak üzere de yola çıkabilirsiniz.

Ulaşım Kanallarını Seçin

Satışınızı kendi e-ticaret siteniz üzerinden gerçekleştirecekseniz, e-ticaret paketlerini inceleyebilir; size uygun olanı seçerek, alan adı, içerik, tasarım çalışmasına başlayabilirsiniz. Kendi e-ticaret siteleri üzerinden satış yapmayı tercih edenlerin, sitelerini ön plana çıkarmak ve rekabet etmek için reklam bütçesi ayırmaları gerekir. Bu işi ilk kez yapacaksanız ve yeterli bütçeniz yoksa tavsiyem, kendi e-ticaret sitenizi kurmak yerine, pazar yerleri ya da sosyal medya satış uygulamalarını kullanmanız yönündedir.

Reklam Bütçenizi Oluşturun

E-ticaret siteniz aracılığıyla faaliyet göstermek için sitenizi ön plana çıkarmalısınız. Bunun için arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru reklamcılığı (SEM) araçlarından faydalanılır. İçerik çalışmasının yapılması, kampanya programlarının belirlenmesi, bir pazarlama planı oluşturulması ve bütçelendirilmesi gerekir. Bu çalışma için kendi ekibinizi oluşturabileceğiniz gibi, profesyonellerden de destek alabilirsiniz.

Süreklilik Sağlayın

E-ticaretle satışını yapmaya karar verdiğiniz ürün ya da hizmetin sunuşunda herhangi bir aksamaya karşı önleminizi almak ve işinizin sürekliliğini sağlamak için tedarik zincirini nasıl yöneteceğinize karar vermelisiniz. Yeni oluşturulacak bir markanın güven sağlaması ve sadık müşteriler kazanması önceliklidir. Bu sebeple, yeni markanızı inşa ederken, operasyonel sürecin yönetimine çok önem vermeniz gerekir.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.