DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİNDE NEREDEYİZ?


Özgenur R.KURTULDU

Özgenur R.KURTULDU

Okunma 04 Kasım 2019, 12:04

Dijital girişimcilik; ticari ivme, yenilikleri yakalayabilme ve pazarda rekabet edebilme açısından önemli bir yere sahip. Bunun için doğru hedef kitleye etkili içerik üretmek ve iletişim ağını doğru yönetmek çok önemli.

Dijital teknolojilerin dijital girişimciliğe yansıması, Endüstri 4.0 ile birlikte iş dünyasında da popüler bir kavram halini aldı. Sosyal medya, mobil internet, büyük veri analitiği ve bulut teknolojileri gibi dijital teknolojilerin işletmelerin büyümeleri için fırsatlar yaratmak, veriyi işlemek, etkili kullanmak ve bilgiyi yaymak, iç ve dış paydaşlar ile iş birliği yapmak için kullanıldığı dijital girişimcilik; ticari ivme, yenilikleri yakalayabilme ve pazarda rekabet edebilme açısından önemli bir yere sahip. Geleneksel girişimcilik için vazgeçilmez olan tuğla ve harç dönemi, artık yerini doğru hedef kitleye etkili içerik üretmeye ve iletişim ağını doğru yönetme becerilerine bırakıyor. Küresel ölçekte dijital girişimlerin günlük hayatımızı nasıl değiştirdiğini ve bu yatırımların zaman açısından büyük kazanımlar sağladığını da rahatlıkla söyleyebiliriz.

258 Milyon Doların Üzerinde Yatırım Gerçekleşti

Türkiye gelişmekte olan, dinamik ve yeniliklere açık bir ülke. En son teknolojilere adaptasyon yeteneğimiz genç nüfusumuzla bir araya geldiğinde, girişimcilik açısından son derece elverişli bir iklim ortaya çıkıyor. Türkiye girişimcilik ekosistemini teknoloji ve internet temelli girişimleri odağına alarak takip eden ve analitik veriler sunan Startups.watch’un raporuna göre, 2019 yılında toplam 213 milyon dolarlık yatırımla Türkiye’nin girişimcilik tarihinde bir rekora imza atıldı. Özel sermaye yatırımlarıyla beraber yatırımlar 258 milyon doları geçti. Toplam 167 girişime, ticaret sicil gazetesine kayıtlı yatırım gerçekleştirildi. 2018 yılındaki toplam yatırımın 107 milyon dolar olduğu düşünülünce, ikiye katlanan bir başarıyla karşı karşıya olduğumuzu görüyoruz. Bu başarı tablosunda hem yatırımcıların startup’lara güveninin hem de girişimcilerin cesaret, bilgi ve öngörüsünün artmasının önemli etkisi var.

Türkiye Yüksek Potansiyele Sahip

Genç ve teknoloji kullanımına yatkın nüfusuyla öne çıkan Türkiye, girişimcilik ekosistemi açısından Orta Doğu, Afrika ve Avrupa pazarları arasında en yüksek potansiyele sahip ülke olarak konumlanıyor. Startups.watch’un raporundaki Avrupa ve Orta Doğu ve Kuzey Afrika 2019 Erken Dönem Yatırım Karşılaştırması’na göre Türkiye; Birleşik Krallık, Almanya, Fransa ve İsveç’in yakaladığı ivmeyi yakalamasa da, İsviçre, Hollanda, Belçika, Norveç, Finlandiya, İspanya, İrlanda gibi önemli Avrupa ülkelerinin bulunduğu listede 213 milyon dolarlık yatırımla yer almayı başarmış durumda. Örneğin uygulama geliştiricilerin Türkiye ekonomisine sağladığı katkı yıllık 10 milyar lira düzeyinde. Bu değerin 2023 yılına kadar gayri safi milli hasılanın yüzde 1'i düzeyine kadar yükseleceği öngörülüyor.

Ortak Bir Zemine İhtiyaç Var

Yakın gelecekte, dijital girişimcilik ekosistemi potansiyelini, ülke ekonomisine taşıma potansiyelini yüksek tutmak için hem devlette hem de sektörde yaratıcı ve destekleyici resüsitasyon faaliyetlerine ihtiyaç olduğu aşikâr. Bu konuda bir araya gelip sorunları tartışmaya, birlikte düşünerek bir araya getirilebilecek ortak bir zihne ve en önemlisi herkesi bir araya getirecek samimi ortak bir zemine ihtiyaç bulunuyor. Dijital girişimciliğin gelecekte dünyada daha yaygın uygulama alanlarına sahip olması ise kaçınılmaz. Bu nedenle işletmeler, dijital teknolojilerdeki gelişmeleri fırsat olarak görmeli ve kendi kültürlerine, amaçlarına, yapılarına ve süreçlerine uygun yeni teknolojileri kullanmalı, müşteri beklentilerinin ötesine geçmeli ve yeni iş modelleri geliştirmelidir. Bunun yanında elbette devlet desteğine ek olarak, girişimcilere dijital dönüşüm konusunda danışmanlık ve eğitim sağlamak için daha fazla merkeze ihtiyaç olduğunu söyleyebiliriz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.