Dijital Pazarlamanın Neresindeyiz?


Özgenur R.KURTULDU

Özgenur R.KURTULDU

Okunma 02 Ekim 2019, 11:42

Dijital pazarlama faaliyetlerinin tüketiciler tarafından artan kullanımı ile dijital pazarlama, işletmeler için stratejik bir araç haline geldi. Geleneksel pazarlamadan farklı olarak, dijital pazarlama; sınırsız sayıda uyarıcı ve değişken arasından müşteriyi tercih yapmaya yöneltmekten ziyade, müşterinin elde edilmesi ve kendi içeriğine yönelik bir farkındalık yaratmak üzerine odaklanıyor.

Dijitalleşme; teknolojinin gelişmesi ve özellikle internetin yayılması sayesinde, pazarlama alanındaki geleneksel yapıya ek olarak diğer birçok alanda olduğu gibi dijital kanalların aktif kullanımını da sağladı. Dijital dönüşümün sağladığı yeniliklerle işletmeler, hedef kitlelerine yeni ve yenilikçi yollarla ulaşabiliyor ve kendilerini bu dönüşüme her gün adapte edebiliyorlar. Dijital pazarlama faaliyetlerinin tüketiciler tarafından artan kullanımı ile dijital pazarlama, işletmeler için stratejik bir araç haline geldi. İşletmeler, dijital pazarlama sayesinde müşterilerine herhangi bir yerde, zamanda ve durumda ulaşabiliyor, tüketiciye erişim, düşük maliyet, zamandan tasarruf ve iletişim stratejileri konularında dijital pazarlama alanındaki olanakların farkına varıyor ve yeni çağa ayak uydurma konusunda çeşitli girişimlerde bulunuyorlar. Dijital pazarlama, çift taraflı ve sürekli kendini yenileyen bir iletişim süreci ortaya çıkardı. Temelde; elde et (acquire), kazan (convert), ölç-optimize et (measure&op- timize) ve sahip çık, büyüt (retain&grow) olmak üzere dört adımdan oluşan dijital pazarlama; geleneksel pazarlamadan farklı olarak, en başta, sınırsız sayıda uyarıcı ve değişken arasından müşteriyi tercih yapmaya yöneltmekten ziyade, müşterinin elde edilmesi ve kendi içeriğine yönelik bir farkındalık yaratmak üzerine odaklanıyor. Geleneksel pazarlama daha çok öğretici bir üslup takınırken, dijital pazarlama yenilikçi yaklaşım sergiliyor, eğlendirirken bilgilendiriyor ve zengin deneyim sunuyor. Geleneksel pazarlama “Ben bunu ürettim, haydi satın al!” diyen sıkıcı satıcı tipiyken, dijital pazarlama “Benim şöyle bir ürünüm var, deneyimlemek ister misin?” diyerek tüketiciye seçenek sunuyor ve onların fikirlerine önem veriyor. Her şeyden önemlisi dikte etmiyor.

52 Milyon Aktif Sosyal Medya Kullanıcısı Var

Birçok şirket, pazarlama uygulamalarında ve pazarlama yöntemlerinde sistemin bugüne kadar alışılagelmiş biçimlerinden farklı olarak, ‘dijital dünyanın’ sağladığı olanaklar sayesinde üretici-tüketici ağının kurgulanmasını ve işleyişini dijital tarafa doğru yönelttiler. Geleneksel pazarlama yöntemlerini uygulamaya devam eden kurumlar, aynı zamanda bu geleneksel yöntemlerin ve metotların dijital dünyada uygulama alanının yaratıldığı dijital pazarlama uygulamalarını da kullanmaya başladılar. We are social ve Hootsuit tarafından her yıl hazırlanan İnternet ve sosyal medya istatistikleriDigital 2019 in Turkey” Haziran 2019 raporunda sosyal medya büyüme hızlarına bakacak olursak; internet kullanıcısı büyüme oranı yüzde 10, sosyal medya büyüme oranı yüzde 21, mobil kullanıcısı büyüme oranı yaklaşık olarak yüzde 5, mobil sosyal medya kullanıcısı büyüme oranı yüzde 30 olarak gerçekleşmiş ve 581 milyon yeni kullanıcı eklenmiştir. Türkiye’de Nüfusun yüzde 72’sini oluşturan 59.36 milyon internet kullanıcısı, nüfusun yüzde 63’ünü oluşturan 52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı, nüfusun yüzde 53’ünü oluşturan 44 milyon aktif mobil sosyal medya kullanıcısı var. Bu istatistikleri dikkate alarak, SEM,  SEO, Sosyal Medya Pazarlaması, İçerik Pazarlaması, Affiliate Marketing alanında aksiyon alan şirketler, öncelikli olarak ekonomik anlamda büyük bir finansal fayda sağlamış oldular ve hedef kitleyle olan eş zamanlı etkileşim, güncellenebilirlik, yaratıcılık ve yeniliklere açık olma gibi farklılıkları sayesinde rekabetçi özelliklerini ortaya koyarak yollarına devam ettiler. Bu çağı yakalayamayan genellikle aile şirketleri ve birtakım çok uluslu – yerli ortaklı karma şirketler ise yollarına sessizce devam ediyorlar.

Ölçülebilirlik Ön Plana Çıkarılıyor

Dijital pazarlama karmasında bütünleşik yöntemler, yakın gelecekte tamamen dijital odaklı stratejiler ile gelecek vadedeceğe benziyor. Geleneksel ile dijital pazarlamanın bir arada kullanılması kendi pazarlama tekniklerimizin ötesine geçti bile. Tüketiciye “yığın” olarak bakan bir anlayışın artık kırıldığını, genellikle çok uluslu şirketlerin dijital pazarlama stratejileri ile görebiliyoruz. Erişilen tüketicileri markanın iletişim çemberinde tutabilmek ve tüketiciyi markanın hizmetlerinden faydalanmaya yönlendirmek için dijital pazarlamanın en önemli unsuru olan ölçülebilirliğini ön plana çıkarıyor. Rakiplerine göre nerede bulunduklarını tespit ederek konumlarını güçlendirecek dijital stratejileri belirleyen ve sağlam bir operasyon modeli geliştiren çok uluslu şirketlerin pazarda büyüme stratejilerinde dijital pazarlama yöntemlerini nasıl kullandıklarını iyi okumak gerekiyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.