KOBİ MARKALARININ DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ


Nagihan Ünüvar

Nagihan Ünüvar

Okunma 03 Eylül 2019, 12:30

Markalaşmada, tüm süreçleri dijitale uyumlu hale getirmek için yeterli kaynak ve bütçe planlaması yaparak sürece başlamak önemlidir. KOBİ’lerin dijital dönüşüm yetkinliklerini artırmak için gerekli çalışmaları yapmaları, yüksek teknolojili üretime bir an önce geçmeleri gerekiyor.

Markalaşma, ürün ya da hizmetlerin, hitap ettiği sektörde değer yaratmasını sağlamak üzere yola çıkılan, markanın karakterini inşa ederek başlayan ve marka vaadinin en iyi şekilde ifade edildiği iletişim diliyle, hitap edilen kitle nezdinde farkındalık yaratmayı ve marka değerine ulaşmayı hedefleyen bir süreçtir. Pazarlama ve iletişim kanallarının farklılaşmasıyla birlikte, sürdürülebilir bir marka olmak için tüm faaliyetleri birbiriyle etkileşim halinde ve çok yönlü bir disiplinle yöneterek aksiyon alınmalıdır.  

Dijital Olgunluk

Dijital olarak olgun bir marka olmak için dijitalin sunduğu araçlara hakimiyet, sürekli yenilenme kabiliyeti, dijital okuryazarlık ve derin öğrenmeyle, marka iş yapış şekillerini de dönüştürmek gerekir. Bu süreci iyi yönetmek, hem zamandan hem de maliyetten tasarruf etmeyi sağlar. Tüm süreçleri dijitale uyumlu hale getirmek için yeterli kaynak ve bütçe planlaması yaparak markalaşma sürecine başlamak önemlidir. Yapılacak teknoloji yatırımına karar vermeden önce stratejik bir dijital yol haritası oluşturulmalı ve yapılacak teknoloji yatırımında, markanın kârına yüksek etki sağlayacak alanlardan başlamalı, hızlı ve kolay ulaşılır teknolojiler tercih edilmelidir.

KOBİ’ler Dijital Dönüşümde Kilit Rolde

Türkiye’de faaliyet gösteren işletmelerin yüzde 90’ından fazlasını KOBİ’ler oluşturuyor. Dijital dönüşümde ülkemizin rekabet gücüne sahip olmasında KOBİ’ler kilit roldedir. Maalesef, teknoloji yatırımlarının tedarikinde henüz ülkemizde yeterli yerli bir altyapı oluşmuş değil. İşletmeler, teknoloji tedarikini, yurt dışından ve yüksek yatırım maliyetleriyle sağlıyor. Yerli teknoloji sağlayıcılarının alt yapısını güçlendirmek ve teknoloji yatırımlarını kolaylaştırmak için devlet ve kamu kurumlarının sundukları destek kapsamını genişletmesi kritik bir öneme sahiptir. KOBİ’lerin dijital dönüşüm yetkinliklerini artırmak için gerekli çalışmaları yapmaları, yüksek teknolojili üretime bir an önce geçmeleri gerekiyor. Yüksek teknolojinin üretim hatlarına uygulanması, büyümede itici güç olacak ve Ar-Ge faaliyetlerine daha fazla yatırım yapmalarını sağlayacaktır.

Pazarlama Faaliyetlerinin Kişiselleştirilmesi

Türkiye nüfusunun yüzde 99’u mobil telefon kullanıcısı ve bu kullanıcıların yüzde 77’si akıllı telefona sahip. Alışveriş alışkanlıkları da, hem zamandan kazanmak hem de birçok ürüne daha uygun fiyatla ulaşılabilmesi avantajıyla hızla dijitalleşiyor. Ürünlerini fiziksel mağazada tüketiciyle buluşturan KOBİ’lerin, dijital mağazalarının alt yapılarını güçlendirmeleri ve ürünlerini dijital mağazalarında sunmaları önemlidir. Pazarlama önceliklerinin kendi internet siteleri üzerinde satışa yönlendirecek şekilde olması, site trafiğine hakim olarak, müşterilerine özel ve kişiselleştirilmiş ürün sunmalarını sağlayacaktır. Fiziksel mağazaları ve dijital mağazaları arasında omni-channel (çok kanallı) entegrasyonu sağlayarak, müşterilerini takip etmeleri ve verileri birleştirerek tekil müşteri yaratmaları da satış kabiliyetlerini artıracaktır.

Özetle, KOBİ’lerin dijital dönüşüme uyum sağlaması için stratejik bir yol haritası eşliğinde süreci başlatmaları önemlidir. Böylece rekabet güçleri artacak ve sürdürülebilir markalar yaratılabilecektir.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.