MARKA DEĞERİ NASIL ARTTIRILIR


Serap ÖCAL

Serap ÖCAL

Okunma 03 Eylül 2019, 11:17

Tüketicilerin farkındalık düzeyinin yükselmiş oluşu ve alternatif ürünlerin çeşitliliği gibi nedenler, markalaşma konusunun önemini ortaya çıkarıyor. Kurumsal kimliğini eksiksiz bir biçimde tamamlamış, tutarlı, kontrollü, tüketicisine dokunan ve iletişim kuran markalar fark yaratacaktır.

Rekabetin artarak devam ettiği günümüz koşullarında, yeni ürünler ve yeni pazarlama teknikleri ile tüketicilerin karar vermesinin oldukça zor olduğu bir dönemdeyiz. Tüketicilerin farkındalık düzeyinin yükselmiş oluşu ve alternatif ürünlerin çeşitliliği gibi nedenler, markalaşma konusunun önemini ortaya çıkarıyor. Tüketicisi ile güçlü bağlar kurabilen, ek değerler yaratabilen markaların hayatta kaldığı bu dönemde, marka iletişim stratejilerinin de üzerinde düşünülmüş ve benzersiz olması gerekiyor.

 

Fark Yaratan Bir Marka İletişim Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

Markanızı hem yerelde hem de globalde tüketici gözünde iyi bir konuma getirmek için, doğru soruları yanıtlayarak çalışmalarınıza başlayabilirsiniz. İster küçük bir işletme olun ister bir holding, sonuç değişmeyecektir. Markanızı doğru ifade etmek işin temelini oluşturacaktır. Kurumunuzun ne iş yaptığı, bunu nasıl yaptığı, rakiplerinden farkı, güven yaratma konusundaki çabası ve üstünlükleri marka iletişim stratejilerini belirlerken hep gözönünde bulundurulması gereken noktalar olacaktır. Tüketicisinin beklenti ve gereksinimlerini maksimum düzeyde karşılayan markalara baktığımızda, genellikle ürün kalitesinin oldukça yüksek olduğunu, tüketicisine ulaşırken etkili reklam dili kullandığını ve başarılı halkla ilişkiler çalışmaları ile süreci desteklediğini görürüz. Güvenilir bir marka imajı oluşturma noktasında, rakiplerinden farklılaşan yönlerinin altının çizilmesinin önemli diğer nokta olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin, bir marka “dayanıklılık” üzerinden iletişim çalışmalarını yürütürken, rakip bir marka “konfor” üzerinden ilerliyor olabilir. Burada; markanın vizyonunun açık bir biçimde tanımlanması büyük önem taşıyor. İyi tanımlanmış bir marka, tüketicilere ve çalışanlara ışık tutacaktır. Yine, kurumsal kimliğini eksiksiz bir biçimde tamamlamış, tutarlı, kontrollü, tüketicisine dokunan ve iletişim kuran markalar fark yaratacaktır.

Dünyanın En Değerli 10 Markası

Bu yıl Brand Finance tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global 500-2019” araştırması sonuçlarına göre; Dünyanın En Değerli Markaları arasında henüz hiçbir Türk markasının bulunmamasın, bizler açısından üzerinde daha fazla kafa yorulması gereken bir konu olduğunu düşünüyorum. Listede yer alan Dünyanın En Değerli 10 Markası arasında ise sırasıyla Amazon, Apple, Google, Microsoft, Samsung, AT&T, Facebook, ICBC, Verizon, China Constraction Bank yer alıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.