Sağlıklı yaşamı ve bağışıklığı arttıracak 5 beslenme sırrı


Dr. Serap Erdem

Dr. Serap Erdem

Okunma 07 Ocak 2021, 00:32

Hedefler, hayaller ve beklentilerin umut yarattığı yeni yıl, gerçekleştirilmek istenen hedefler için de yeni bir başlangıç olarak görülmelidir. Pandeminin gölgesinde girdiğimiz bu yeni yılda ise hepimiz için en önemli kavramın sağlık olduğunu farkındayız.

Her yeni yıla girerken alınan kararların bir kısmını uygulamaya geçirilirken, bir kısmı ise gelecek yıllara saklanırdı. Özellikle beslenme düzeni ile ilgili alınan kararlar, çok sürmeden göz ardı edilebiliyordu. Bu yılın ise sizin sağlıklı yaşam yılınız olmasını isterim. Yeni yılla beraber sağlıklı yeme alışkanlıklarını kazanmak, bir bireyin kendisine verebileceği en güzel yeni yıl armağandır. İşte sizlere sağlıklı yaşam ve bağışıklığınızı arttırmak için 5 beslenme sırrı.

1. Besin çeşitliliğini sağlayın

Sık sık aynı besinleri tüketmek yerine besin çeşitliliği sağlamak gerekir; çünkü alınan vitamin, mineral, protein ve karbonhidrat örüntüsü açısından besin çeşitliliği oldukça önemlidir. Börek, poğaça, fast food gibi kolay erişebilir gıdaları sık tüketmek yerine; daha yeterli ve sağlıklı beslenmek için kuru meyve, ceviz, fındık, badem gibi pratik taşınabilen atıştırmalıkları beslenme programına eklenmelidir.

2. Yemeklerinizi anneanne yöntemi ile pişirin

Besinlerin pişirme yöntemleri oldukça önemlidir. Özellikle yeni yılda sağlıklı pişirme yöntemleri tercih edilerek, beslenme düzeninin değişikliği için bir başlangıç yapılabilir. Kömür ateşinde yanmış mangal, kızartma, tütsüleme gibi yöntemler yerine; artık bu yeni yılda daha sağlıklı pişirme yöntemi olan buharda pişirme, fırında, haşlama şeklinde yapılan anneanne tekniği, tencere yemekleri tercih edilmeli.

3. Lifli ve probiyotikten zengin gıdalarla beslenin

Özellikle lifli gıdalarla beslenmek mikrobiyotayı korur. Her bireyin bu nedenle lifli ve probiyotikten zengin gıdalarla beslenmesi gerekir. Yeni yılda kefir veya probiyotik yoğurttan oluşan ara öğünler günlük beslenmede kullanılabilir. Sebze ve meyve tüketimi arttırılabilir. Özellikle liften zengin olan kuru fasulye, nohut ya da mercimek gibi besinler yeni yıldaki yeni beslenmeye eklenebilir.

4. Etiket bilgilerini okumadan alışveriş yapmayın

Yeni yılla birlikte ideal kiloya inmek ve buna karar vermek oldukça önemlidir. Bunun için basit şeker içeren gıdalardan uzak durulması gerekir. Özellikle şeker ve şekerli ürünler, meyve suları basit şeker içeriği yüksek olduğundan obeziteyi arttıracağı unutulmamalı. Ayrıca katkı maddeleri içeren işlenmiş gıdalar, cips, bisküvi gibi ürünler, salam, sucuk gibi işlenmiş gıdalar etiket bilgileri okunarak alınmalı. Trans yağın yüzde 1'in altında olmasına dikkat edilmeli.

5. Günlük aldığınız besinlere dikkat edin

Vücudun temel ihtiyacı olan protein, vitamin ve karbonhidratları dengeli biçimde alınması için günlük beslenme programında şu besin grupları mutlaka yer almalıdır:

  • Bakliyatlar
  • Balık
  • Kırmızı et
  • Sebzeler
  • Salatalar
  • Meyveler
  • Kuruyemişler
  • Ekmek, pilav ya da makarna
  • Yumurta
  • Peynir
  • Yağ

Sofralarınızda bu besinlere yer açın

Virüslere, bakterilere, salgın hastalıklara karşı bizi koruması için tek çözüm, sağlıklı ve dengeli beslenmek ve kişisel hijyenimize dikkat etmekten geçiyor. Geçirdiğimiz bu zorlu salgın döneminde, besin ihtiyacını karşılamak ve güçlü bir bağışıklık sistemi ile sağlıklı kalmak için tavsiye ettiğim 5 altın kuralı uygulamanızı; yeni yılla birlikte sağlıklı ve uzun bir yaşam sürmenizi dilerim.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.