SAĞLIKTA TÜRKİYE MARKASI OLABİLMEK


Serap ÖCAL

Serap ÖCAL

Okunma 06 Ocak 2020, 11:13

Türkiye, yüksek hizmet kalitesi ve maliyet avantajı nedeniyle sağlık turistlerinin ilgisini çekiyor. Sağlık turizmi sektöründe avantajlı bir konuma sahip olan ülkemiz, yaygın pek çok operasyon için rekabetçi fiyatlar da sunuyor.

Giderek artan sağlık harcamaları; sağlık hizmetleri talebi, yaşlanan nüfus ve buna bağlı olarak hastalık yükünün daha kronik hastalıklara kayması nedeniyle yükselme trendi gösteriyor. Ülkemiz Avrupa, Orta Doğu ve Körfez ülkelerine yakınlığı itibarıyla avantajlı bir konuma sahip. Bunun yanında iklim, kültürel zenginlik, fiyat avantajları, sağlık hizmetlerinin kalitesi, eğitimli ve konusunda uzman sağlık ekipleri ve ulaşımı ağı açısından da çok sayıda avantajımız mevcut. Medikal turizm, SPA, wellness, termal sağlık turizmi, spor turizmi, 3’üncü yaş ve engelli turizmi açısından olağanüstü avantajlı bir konumdayız. Dolayısıyla her kesime hitap edebilecek ürün ve hizmet niteliğine sahibiz.

Verilerle Türkiye’de Sağlık Turizmi

Sağlık Bakanlığı’nın 2018 yılı ilk 6 aylık verilerine göre, sağlık turizmi kapsamında Türkiye’ye gelen turist sayısı 178 bine yakın. Bunun çoğu, 178 bine yakını (yüzde 67) özel hastanelere gelmiş, ortalama 56 bini de (yüzde 24) kamu hastanelerini tercih etmiş. Pastanın yüzde 9’unu da üniversite hastaneleri oluşturuyor. Geçen yıl Türkiye'ye sağlık ve tedavi amacıyla gelen 551 bin 748 ziyaretçi, kişi başı ortalama 2 bin 13 dolar seviyesinde harcama gerçekleştirdi. Uluslararası alanda, kişi başı sağlık turizmi harcamasının 6 bin 500 dolar seviyesinde olduğunu, geçen yıl Türkiye'ye sağlık ve tedavi amacıyla gelen 551 bin 748 ziyaretçinin, kişi başı ortalama 2 bin 13 dolar seviyesinde harcama gerçekleştirdiğini ve medikal sağlık turizmi pazarının oluşturduğu büyüklüğün ise 100 milyar dolar olduğunu görüyoruz.

Sağlık İçin Türkiye

Nitelikli sağlık hizmetleri, deneyimli sağlık personelleri, konforlu ve hijyenik hastanelerimiz ile ülkemizin sağlık turizmi faaliyetlerini “Sağlık için Türkiye” sloganıyla “Türkiye” markasının daha fazla tanıtılmaya ve pazarlanmaya ihtiyacı olduğunu görüyoruz. Sağlık turizmi için ülkeye gelen bir turist, normal turistin üç katından daha fazla para harcıyor. Ülkemize sağlık turizmi kapsamında en çok turist Azerbaycan, Almanya, İngiltere, Gürcistan ve İran'dan geliyor. Bu ülkeleri İspanya, Hollanda, Bulgaristan, Fransa, Rusya, ABD, İtalya, Yunanistan, İsveç gibi ülkeler takip ediyor. Türkiye sağlık turizminden aldığı payı her yıl yaklaşık yüzde 25 artırıyor. Türkiye'de sağlık turizminin gelişmesiyle özellikle lazerle göz ameliyatları, diş, implant, saç ekimine ilgi her geçen gün artıyor. Tedavi amaçlı gelenlerin iyileşme sürecinde şehir turlarına katılmasının, yaz aylarında sağlık turisti sayısında da artışı sağladığı görülüyor.

Sağlık Turizminde Öne Çıkan Ülkeler

  • Meksika
  • Hindistan
  • Tayland
  • Brezilya
  • Türkiye
  • Singapur

Türkiye Markası İçin Pazarlama Çalışmaları

“Sağlıkta Türkiye” markasını dünyaya duyurmak için günümüz teknolojik imkanlarından maksimum seviyede yararlanmamız gerekiyor. Havayolu şirketleriyle iş birliği yaparak, milli değerlere sahip çıkan global markalarla ele ele vererek ve dijital pazarlama envarterlerini kullanarak bu çalışmaları bir görev edinmek gerektiğini düşünüyorum. Ulusal bir politika olarak, ülkemizin marka konusunda uzman isimleriyle bir komisyon oluşturulabilir ve bu konu için reklam filmleri, diziler ve belki turizm konusunda çalışan firmaların iş birliğinde başarı hikayeleri viral biçimde kitlelere yayılabilir. Sağlık, milli bir mesele olarak görülerek, dünya üzerinde örnek bir başarı hikayesi yazabileceğimiz bir sektör. Dolayısıyla Türk dizi sektöründe gösterdiğimiz başarıyı sağlık sektöründe de gösterebileceğimizi düşünüyorum. Yeter ki politika halinde getirilsin ve sahiplenilsin.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.