ZAYIF DÜŞEN BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRMEK


Dr. Serap Erdem

Dr. Serap Erdem

Okunma 03 Temmuz 2019, 10:35

Bağışıklık sistemini korumak sağlık için önemli. Savunma sisteminizin performansını güçlendirmek için sağlıklı beslenme, yeterli uyuma ve sosyal ilişkileri artırma gibi alınabilecek birçok önlem bulunuyor.

Savunma sistemi, ömür boyu görevini eksiksiz yapabilmek için iyi bir bakım ister. Savunma sisteminizin performansını sadece genlere bırakmayınız. Sizin de alabileceğiniz bir sıra önlem var.

Güçlü İmmün Sistem İçin Önlemler

• Sağlıklı beslenmek

• Hormon, vitamin ve mineral eksikliğini gidermek

• Günde 8-10 bardak su tüketmek

• Serbest radikalleri artırdığı için sigara içmemek

• Düzenli bedensel aktivite

• Yeterli uyku

• Stresten kaçınmak

• Sosyal ilişkiler kurmak ve kültürel etkinliklere katılmak

• Kahve ve çayı azaltmak

• Gerekli aşıları yaptırmak

• Gerekirse timus tedavisi

Stres ve Bağışıklık Sistemi

Stres, bağışıklık sistemini güçsüzleştirir. Yakınını kaybeden bir kimsenin, bağışıklık sistemi hücrelerindeki eksiklik, olaydan sonra bir yıl sürebilir.

Spor ve Bağışıklık Sistemi

Bedensel aktivite, bağışıklık sistemine pozitif etki yapar. Normalin üstünde uzun süreli aşırı zorlamalar ise stres hormonu kortizolün fazla salgılanmasına, böylece bağışıklık fonksiyonunda kısıtlanmaya neden olur. Kortizol düzeyi kanda ne kadar yükselirse immün sistem de o kadar zayıflar. Örneğin immünoglobilin A oluşumu yeterli olmaz. Bu tür antikorlar genellikle mukoza yüzeylerinde ortaya çıkar.

Hormonlar ve Bağışıklık Sistemi

Bağışıklık sisteminin tüm fonksiyonları çeşitli hormonlarla önemli ölçüde etkilenir. Özellikle yaşlılarda konsantrasyonu azalan büyüme hormonu, östrojen, anderojen, melatonin, DHEA hormonları burada ön plandadır.

Beslenme ve Bağışıklık Sistemi

Yaşlılarda tek yönlü beslenme yanı sıra alman besinlerinin yeterince sindirilememesi yani besinlerden yeterince yararlanılamaması, organizmanın iyi işlemesi için gerekli maddelerin eksikliğine neden olur. Örneğin 90 yaşın üzerindeki sıhhatli kimselerin bile yüzde 50’sinde B vitamini, çinko, selenyum ve koenzim Q-10 eksikliği saptanmıştır. Bir tek besin maddesinin yetersizliği bile immün savunma mekanizmasında büyük boşluğa neden olabilir.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.