Tn İstanbul Medya Reklam Turizm Ticaret Limited Şirketi

Kaave ile E-Ticarette Kişiselleştirilmiş Deneyim ve Sadakat Stratejileri

Genel

Son dönemlerde popüler olan mobil uygulamalar kullanıcılarına farklı deneyimler sunuyor. Popüler uygulamalardan biri olan Kaave’nin Kurucu Ortağı Selin Sağol Sade, dijital dünyadaki çalışmalarını anlatarak Kobi Aktüel’in sorularını yanıtladı.

Türkiye’de e-ticaretin gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’de e-ticaret günümüzde geleneksel perakende ile yarışır hale geldi. İnternete erişimin kolaylığı, mobil cihazların kullanımının yaygınlığı, dijital ödeme sistemlerindeki gelişmelerin yanı sıra e-ticaret sitelerindeki avantajlı fiyatlar ve kampanyalar da online alışverişi yaygınlaştırdı. Özellikle pandemi döneminde edinilen online alışveriş alışkanlıkları sonraki dönemde de sürdü. Biz de Kaave olarak 2021’de dijital ürünlerin yanı sıra fiziksel ürünleri de bünyemize ekleyerek e-ticaret alanına adım attık. 2024 yılında pazaryerlerinde satışa sunduğumuz lisanslı ürünlerimizin çeşitliliğini artırdık ve binlerce yeni kullanıcıya ulaştık.

Müşteri sadakati sağlamak adına ne gibi stratejiler uyguluyorsunuz?

Kullanıcıların mobil uygulamada en çok memnun olduğu özellikler arasında kişiselleştirilmiş olumlama mesajları, sağlıklı yemek tarifleri, interaktif oyunlar ve eğlenceli video içerikleri bulunuyor. Bu strateji sayesinde kısa sürede büyük ilgi gördük ve kullanıcılarımızın sadakatini kazanmayı başardık.

Dijital pazarlama stratejilerinizde hangi kanallar ön planda?

Kaave olarak dijital dünyada kullanıcılarımızla kurduğumuz bağ, markamızın en güçlü yönlerinden biri. Uygulamamızın doğası gereği, özellikle mobil kullanıcı deneyimi odağında şekillenen bir iletişim stratejisi izliyoruz. Bu kapsamda öncelikli dijital kanalımız sosyal medya; çünkü hem topluluğumuzu besleyen hem de kullanıcılarımızla birebir etkileşim kurmamızı sağlayan en etkili alan burası. Paylaştığımız yaşam stilitemalı ve burç odaklı içeriklerle etkileşim oranlarımızı artırıyor, topluluğumuzu sürekli canlı tutuyoruz. Kullanıcıların ilgisini çeken güncel ve eğlenceli içeriklerle uygulamaya yönlendirmeyi de destekliyoruz. Buna ek olarak, mobilbildirimler ve mobil uygulama içi kampanyalarla kullanıcılarımızla sürekli iletişimde kalıyoruz. Kişiselleştirilmiş deneyimler ve sezgisel içerik önerileriyle uygulama içi dönüşümleri artırırken, kullanıcı sadakatini de güçlendiriyoruz.

E-ticaret pazarında rekabet avantajı yaratmak için nelere odaklanıyorsunuz?

Yapay zeka teknolojilerini daha fazla entegre ederek kullanıcı deneyimini kişiselleştirmeyi ve dijitalde sunduğumuz hizmetleri fiziksel ortamda da ürün olarak daha çok sunmayı hedefliyoruz. Ayrıca yerelleştirilmiş fiziksel ürünüretimiyle farklı kültürlerden gelen kullanıcılara özel ürünlersunarak kullanıcı sadakatini artırmayı amaçlıyoruz.

Sosyal medya ve içerik pazarlamasının etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sosyal medya ve içerik pazarlaması markalar açısından görünürlüğü sağlamanın yanı sıra doğru kitleye ulaşmak, marka sadakatini artırmak açısından da önemli bir rol oynuyor. Sosyal medyada hedef kitleyle bire bir iletişim kurabiliyor; yorumlar, beğeniler gibi geri bildirimleri de hızla alıyor ve buna göre stratejinizi belirleyebiliyorsunuz. Tüketicilerle bağ kuran, eğlenceli ya da bilgilendirici içerikler ise markanın bilinirliğini ve markaya duyulan güveni de artırıyor.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.