Özellikle okula dönüş hazırlığı, modem ve kablosuz ağ genişletici satışlarını artırdı. Kablosuz ağ genişletici ve mesh teknolojisi destekli ürünler sunan Zyxel, hem bireysel hem de kurumsal segmentte güncel ve avantajlı çözümler sağlıyor.
Yeni eğitim-öğretim yılına online olarak başlama telaşı ve pandemi vakalarındaki yükseliş, modem ve kablosuz ağ genişletici satışlarını artırdı. GFK Türkiye’nin verilerine göre, teknoloji pazarı geçen yılın aynı dönemine oranla ilk altı ayda yüzde 17 oranında büyüme kaydederek 34 milyar seviyesine ulaştı. Evden online eğitim ve uzaktan çalışma nedeniyle notebook ve tablet ürünlere olan talepte ise ciddi oranda büyüme gözlemlendi. 2021 yılında da online eğitime devam edilebileceği söylemleri üzerine; Ağustos ayında, geçen yıla kıyasla notebook satışlarında yüzde 100, tablet satışlarında ise yüzde 65, seviyelerinde büyüme gözlendi. Bu harcamalara paralel olarak modem, kablosuz ağ genişletici ve mesh teknolojisi destekli ürünlerin de satışı arttı. Zyxel Kanal Müdürü Tuğba Şişik, “Evlerimizin her odasından yüksek kalitede internet erişimi artık herkesin ortak beklentisi hâline geldi. Özellikle evin arka odalarında internetin erişemediği yerlerde yaşanan bağlantı kopması, aile bireylerinin ortak problemi oldu. Çok sık karşılaşılan bu soruna çözüm olarak tercih edilen kablosuz ağ genişletici çözümler oldukça talep gördü. Her ölçekteki evin tamamını kapsama alanına alma kapasitesine sahip, WiFi Mesh teknolojisini kullanan cihazımız Multy, son dönemde en popüler ürün oldu” ifadelerinde bulunuyor.
VPN teknolojine ilgi daha da artacak
Geçtiğimiz sekiz ayın da bir değerlendirmesini yapan Şişik, kurumsal tarafta ise VPN ve güvenlik cihazlarına olan ilgiden bahsederek, “İlk yarıyıl ve üçüncü çeyreğin ilk iki ayı Zyxel Networks için oldukça başarılı geçti. Pandemi döneminde hedeflerimizi gerçekleştirdik. Zyxel ürünlerine e-ticaret üzerinden çok ciddi bir talep oldu. Özellikle evdeki ağ altyapısını güçlendirmek isteyenler Zyxel’in LTE cihazları, modem, router ve menzil genişleticilerine yoğun talep gösterdiler” diyor. Kurumsal kanalda ise Zyxel’in işletmelere esneklik ve maliyet avantajı sağlayan bulut tabanlı ağ çözümü Nebula’nın pazardan yoğun talep aldığını ifade eden Şişik, “Uzaktan yönetim platformumuz Nebula destekli cihazlar oldukça ilgi gördü. Evden çalışma sürecinde arızalı veya müdahale edilmesi gereken cihazlara uzaktan erişim sağlayarak yönetmek; bilgi işlem yöneticilerine oldukça kolaylık sağladı. Cihazlarımızın uzaktan erişim kapasitesini geliştirdik, güvenlik çözümlerimize eklediğimiz yeni özeliklerle ile kurumların siber korsanlarla mücadelesine ortak olmaya çalıştık. Zyxel olarak müşterilerimize kolaylık tanımak adına; cihazların desteklediği VPN sayılarını artırdık, bu zorlu süreci kolaylıkla atlamalarını sağlayacak özel indirim ve destekler sunduk” şeklinde konuşuyor.
Kurumsal dönüşüm projeleri sürecek
Zyxel’in 2021 yılına ait hedefleri ile ilgili bilgiler veren Şişik, hem bireysel hem de kurumsal segmentte sene başında planladıkları hedeflere yüzde 100 ulaşacaklarını öngördüklerini aktarıyor. Son altı ayda, şirketin ürün portföyüne ve WiFi 6 çözüm ailesine yeni cihazlar eklendiğini dile getiren Şişik, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Her şartta en güncel ürün ve çözümleri müşterilerimize ulaştırmaya devam ediyoruz. Pandemi bize birçok fırsat sundu. Son sekiz ayda turizm, sağlık ve eğitim sektöründe başarılı kurumsal dönüşüm projelerine imza attık. Yıl sonuna kadar, üzerinde çalıştığımız; ancak ertelenen kurumsal projelerimizi finalize etmeyi ve e-tail cephesindeki büyümeyi fırsata çevirmeyi hedefliyoruz. 2021 yılı için yol haritamız şimdiden hazır.”