Avantajix.com’un araştırmasına göre, sanal dükkanları en erken açan da en geç kapatan da 55-65 yaş grubu yeni müşteriler. Ücretsiz kargo olmazsa olmazları, patlıcan-kabak alırken dahi karşılaştırma sitelerini kullanıyorlar.
Pandemi döneminde 10 milyona yakın kişi e-ticaretle tanıştı, sanal mağazalardan ilk kez alışveriş yaptı. E-ticaret ekosistemine pandemi döneminde dahil olanların büyük çoğunluğunun 55-65 yaş grubunda olması ise dikkat çekti. Araştırmalara göre, bu yaş grubunda geçmiş yıllarda yüzde 30’larda olan internetten alışveriş yapanların oranı, pandemide yüzde 70’e yükseldi. Z kuşağında pandemideki değişim sadece yüzde 6. Pandemi öncesi dijital mağazalardan alışveriş yapma oranı Z kuşağında yüzde 70’ti; şu anda yüzde 76.
55-65 yaş grubunun alışveriş alışkanlıkları
Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com, pandemi döneminde e-ticaretle tanışan 55-65 yaş grubunun sanal alışveriş alışkanlıklarını araştırdı. 500’e yakın yerli ve yabancı alışveriş sitesini tek çatı altında toplayan Avantajix.com’un araştırmasına göre, 55-65 yaş grubundaki tüketicilerin belirgin özellikleri şöyle:
* Sanal alışverişi günün her saatine yayıyorlar. Sabah saat 06.00-07.00’de sanal dükkanları onlar açıyor, gece saat 01.00-02.00’de yine onlar kapatıyor.
* Kıyaslama sitelerini mutlaka kullanıyorlar. Süpermarketlerden kabak-patlıcan alırken dahi fiyatları karşılaştırıyorlar.
* Alışveriş sepetleri ağırlıklı olarak süpermarket ürünlerinden oluşuyor. Giyim, yapı market, elektrikli küçük ev aletleri, spor/outdoor, ev tekstili sanal alışverişlerinde önemli yer tutuyor.
* Ücretsiz kargo, olmazsa olmazları. Alışveriş sepetlerinin değerleri, ücretsiz kargo için belirlenmiş miktara genellikle eşit oluyor.
* Kampanyaları yakından takip ediyorlar. Özellikle sepet değeri yüksek olan ürünleri alırken, indirimde olanları tercih ediyorlar. Avantajix.com gibi para iadeli siteleri yoğun şekilde kullanarak her alışverişte nakit para kazanıyorlar.
* Kapıda kredi kartıyla ödeme öncelikli tercihleri oluyor.
* Sosyal medyadaki reklamlara oldukça mesafeliler. Sadece bilinen mağazaların reklamlarında verilen linklere tıklayarak alışveriş yapıyorlar. Bilmedikleri sanal mağazalardaki ürünleri, satın almasalar da incelemekten hoşlanıyorlar.