Yüksek verimlilik seviyesine sahip güçlü motor
Yeni Ford Edge 2.0 litre hacimli EcoBlue dizel motorla yollara çıkıyor. Yüksek basınçlı küçük turbo ünitesi ve düşük basınçlı daha büyük turbo ünitesi seri olarak çalışıyor. Küçük turbo ünitesi alt devirlerde yüksek çekiş gücü sunarken büyük turbo ünitesi üst devirlerde yüksek güç üretiyor. Modern teknolojinin sağladığı tüm gelişmeleri bünyesinde barındıran motor 238 HP güç ve 500 Nm tork üretirken çok daha büyük hacimli bir motorun güç ve tork değerleriyle, çok daha küçük hacimli bir motorun yakıt tüketimi verimilliğini ve CO2 emisyon salınım değerlerini birlikte sunuyor.
Sarsıntısız ve sessiz çalışan güç aktarma organları kararlı bir hızlanma sunarken konforlu ve akıcı bir sürüş vaat ediyor. Gücünü sekiz kademeli otomatik şanzıman ve akıllı 4x4 çekiş sistemi üzerinden yola aktaran motor start-stop teknolojisinin katkısıyla 100 km’de sadece ortalama 7,2 litre yakıt tüketiyor ve 187 gr/km CO2 salınım değerine imza atıyor.
Yapay zeka kullanarak yol tutuş ve yakıt verimliliğini arttırıyor
Ford yakın zamanda Ford EcoSport, Edge, Galaxy, Kuga, Mondeo ve S-MAX gibi farklı modellerinde kullanmak üzere lastiklerin yol yüzeyine tutunma seviyesini sürekli olarak ölçümleyen ve 20 milisaniyeden (göz kırpma süresinden yirmi kat daha hızlı) daha kısa bir süre içerisinde ön ile arka aks arasında tork dağılımını ayarlayan akıllı 4x4 çekiş teknolojisini tanıtmıştı. Yeni Ford Edge’de kullanıma sunulan yapay zeka teknolojisine sahip akıllı 4x4 çekiş sistemi; kaygan sürüş koşullarında daha fazla güven verirken ekstra tutuş gerekmeyen sürüş koşullarında yakıt tasarrufunu destekliyor. Yeni Ford Edge'de ilk kez tanıtılan yeni 4x4 çekiş sistemini devreden çıkarma teknolojisi, bir adım daha ileriye giderek gelişmiş sensörden gelen bilgileri kullanarak lastiklerin zemine tutunma düzeyini denetliyor ve buna bağlı olarak yüzde 6,5 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor.
Sürüş koşulları uygun olduğu anlarda yakıt tüketimini düşürmek için önden çekiş modunda gücü aktaran yeni Ford Edge, sürüş koşulları daha zorlu olduğunda sorunsuz bir güç aktarımı için akıllı 4x4 çekiş sistemine geçiş yapıyor. Akıll 4x4 çekiş sistemi devreden çıkartma teknolojisi lastiklerin dönüşünü ve kaymasını takip etmek için çekiş kontrol sistemi ve ABS fren sistemi gibi sistemlerden gelen veriler dışında ön cam sileceği ve dış ortam sıcaklığı bilgilerini kullanarak hava ve yol koşullarını belirliyor ve hatta römork çekme durumlarında bunu da ayrıca denetliyor. Bulanık Mantık (fuzzy logic) kullanan bir algoritma, önden çekişli sürüşün veya akıllı 4x4 çekiş sisteminin uygun olup olmadığını belirlemek için sadece 10 milisaniyede tüm verileri işliyor