Lidio Kurucu Ortak & CEO, Mobilexpress CEO Emre Güzer “ Lidio ile Özgür Ödemeler Dünyası, lokal ve global tüm ödeme yöntemlerini bir arada sunan Lidio Core, Türkiye’nin en büyük kayıtlı kart havuzu Lidio Pass, Türkiye’nin en gelişmiş Akıllı POS yönlendirme altyapısı Lidio Smart Switch, uçtan uca pazaryeri operasyonu sunan Lidio Pazaryeri Çözümü, karmaşık bayi tahsilatları için tek çözüm olmaya aday Lidio Bayi Tahsilat Servisi (B2B) gibi ürün ve hizmetler” sunduğunu söyledi.
Emre Güzer “Lidio ayrıca tüm tahsilat işlemleri için tek platform olma özelliğiyle sınır ötesi hizmet sunarken, sahtecilik faaliyetlerini %95’in üzerinde azaltan, işletmelerin maddi kayıplarını önleyen yöntemler de barındırıyor. Son iki yıl içinde ülkemizdeki önemli işletmeleri Lidio’nun altına, Core adını verdiği platformumuza taşıdık” dedi.
Emre Güzer konuşmasında “Ödemelere sınırsız özgürlük parolasıyla çıktığımız yolculuğumuzda işletmelerin ödeme almaya yönelik lokal ve global tüm ihtiyaçlarını tek bir platformdan üstelik onlarca yenilikçi katma değerli servis ile çözebilmek en büyük gücümüz. 2016 yılı başında türünün ilk örneği olarak ayağa kaldırdığımız Mobilexpress kart havuzunu, bundan böyle yeni lisansımız ile birlikte Lidio ve Mobilexpress’in ortaklaşa kullandığı Lidio Pass markasına dönüştürüyoruz. Bundan böyle Lidio Pass çatısı altında yer alan 1,8 milyon bireysel kullanıcı Türkiye’nin en büyük işletmelerinde pürüzsüz Lidio süreçlerini deneyimlemeye başlayacak. Kullanıcılar kart bilgilerini saklayarak Lidio Pass iş yerlerinde tekrar tekrar kart bilgisi girmek zorunda kalmadan alışveriş yapabilecek. Lidio'nun müşterileri arasında Gittigidiyor, Tchibo, Mavi, LCW, Mediamarkt, Watsons, Unicef, Altınbaş ve Defacto gibi oldukça önemli markaların” yer aldığını söyledi.
“Küresel ve dijital köprülerle dünyanın en büyük işletmelerinin işlemlerini Türkiye’de gerçekleştirmek”
Emre Güzer “Yeni yatırımlarımız ile birlikte dünyanın en büyük işletmelerinin kullandığı teknolojimizi bundan sonra tüm KOBİ ve startupların erişebileceği ve işlerine değer katabileceği bir servise eviriyoruz” dedi. Güzer, “Mobilexpress deneyiminden güç alan Lidio, yalnızca işyerlerinin yerel ve küresel ihtiyaçlarına yönelik değil, temas ettiğimiz milyonlarca tüketiciye de çok kanallı ve özgür ödeme deneyimi sunacak. Ayrıca tüm işletme ve tüketicilere farklı teknoloji ve ödeme yöntemleri arasından seçim yapma imkânı tanıyacak. Hedefimiz kuracağımız küresel ve dijital köprülerle dünyanın en büyük işletmelerinin işlemlerini Türkiye’de gerçekleştirmek. 2023 itibarıyla 250 milyon TL gelir üretme hedefimiz de bulunuyor” dedi.
Yakın zamanda açık bankacılık, gerçek zamanlı kredi vb. onlarca farklı tüketici odaklı çözümü Lidio Pass çatısı altında işyerlerinin erişimine açacaklarını belirten Emre Güzer, “Amacımız her zaman olduğu gibi işletmelerin en yüksek dönüşüm oranı ile mümkün olan en fazla tüketiciye ulaşabilmesi. Tüketici açısından bakıldığında ise; bugün için pürüzsüz bir ödeme deneyimini yarın farklı, alternatif birçok ödeme yönteminin yer aldığı yeni bir bireysel ödeme yöntemi inşa edebilme gayesi taşıyoruz ve Lidio Pass ile birlikte bugüne kadar arka planda kaldığımız pek görünür olmadığımız tüm servislerimizi çok daha görünür hale getireceğiz. Amacımız müşterilerimiz ile birlikte büyümek” şeklinde konuştu.
2022 dijitalleşmede yaşadığımız kart topu efektinin kalıcı olacağının emarelerini gördüğümüz bir yıl olduğunu söyleyen Emre Güzer, “Lidio’nun TC. Merkez Bankası lisansının da resmi gazetede yayımlanması ile birlikte 2 yıldır radarın altında seyrederek, Türkiye’nin ve dünyanın en büyük işletmelerine verdiğimiz ödeme hizmetlerini, çok daha kapsayıcı ve uçtan uca bir şekilde tüm işletmelerin ve tüketicilerin erişimine açabilmiş olmaktan dolayı bu yılı Lidio’nun yolculuğunda en önemli mihenk taşlarından birisi olarak anacağız” dedi. Emre Güzer” Lidio’nun temelini üzerine inşaa ettiğimiz, yine Lidio kaynak kodunun içerisinde kendisine çok büyük yer edinmiş olan Mobilexpress bu dönemde hızlı büyümesini sürdürdü ve Türkiye’nin en büyük ödeme platformu pozisyonunu perçinledi. Bu bizlere Lidio’nun varoluş sebebi olan “Ödemelere sınırsız özgürlük” anlayışının da sektörde kendisine yer bulacağına ilişkin önemli bir mesaj veriyordu. Lidio, Mobilexpress ile birlikte, 2022 yılını 16 milyon adet aylık işlem ve LidioPass altında 2 milyon tüketici ile kapatacak” dedi.