Tn İstanbul Medya Reklam Turizm Ticaret Limited Şirketi

Dijital Dönüşüm, Müşteri Sadakati ve Operasyonel Verimlilikte Fark Yaratıyor

Genel

Spor perakendeciliği, artık sadece ürün satmanın ötesine geçen bir deneyim alanına dönüşüyor. SPX, aktif yaşam tarzını benimsetmek, müşterilere kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak ve güçlü bir topluluk oluşturmak için dijital dönüşüm sürecini stratejik bir araç olarak kullanıyor. SPX CEO’su Barış Andırınlı, dijitalleşmenin operasyonel verimlilikten veri odaklı karar alma süreçlerine, yapay zekâ ve otomasyon uygulamalarından çalışan eğitimlerine kadar markanın her alanına etkilerini Kobi Aktüel’e anlatt

Dijital dönüşüm süreciniz hangi ihtiyaçlardan veya hedeflerden doğdu?

SPX, spor ürünleri perakendeciliğinde yalnızca ürün satmakla kalmayıp, aktif yaşam tarzını teşvik eden bir topluluk oluşturmayı hedefliyor. Bu vizyonun temelinde bütünleşik kanal deneyimi, topluluk oluşturma ve kişiselleştirilmiş ürün ve deneyim sunma yer alıyor. Dijital dönüşüm süreciyle birlikte marka, fiziksel ve dijital kanalları entegre ederek müşterilere kesintisiz bir alışveriş deneyimi sunuyor. Mobil uygulama, web sitesi, mağazalar ve sosyal medya aracılığıyla müşteriyle çok kanallı temas kuruluyor. Veri odaklı yapıya geçiş, SPX’in müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamasını ve hedefli kampanyalarla kişisel çözümler geliştirmesini sağlıyor. Ayrıca dijital kanallar, markanın “aktif yaşam” mesajını güçlendirerek aidiyet duygusu yüksek bir topluluk oluşturmasına katkı sunuyor. SPX için dijital dönüşüm, sadece satışları artırmak değil, aynı zamanda müşteri sadakati ve marka topluluğu yaratma sürecini güçlendiren stratejik bir adım anlamına geliyor.

Yapay zekâ ve otomasyon süreçleri iş yapış biçimlerinizi nasıl değiştirdi?

Öncelikle operasyon verimliliğimiz olumlu yönde değişti. Tahmin edersiniz ki operasyonel adımların sorunsuz işlemesi toplam verimlilik ile yakından ilgilidir. Biz dijital dönüşümün yapay zekâ ve otomasyon süreçlerindeki etkisini müşteri deneyimlerinden yaptığımız çıkarımlarda açık bir şekilde görüyoruz. Bu etki, yeni pazarlara açılma veya konuma göre yeni mağaza açma ihtiyacından tutalım da tedarik ve üretim yöntemi tercihlerimize dek uzanan geniş bir alanda karar alma mekanizmamızı geliştiriyor. Hangi ürünün nerede daha çok ilgi gördüğü, müşterilerin birlikte satın almaya eğilimli oldukları ürün grupları, tüketici eğilimlerindeki değişimleri bilmemizi ve stratejimizi buna göre yapılandırmamızı sağlıyor. Veri odaklı karar veriyor ve iş yapma tercihlerimizi bu doğrultuda belirliyoruz.

Dijital dönüşümün kurum içi verimlilik ve maliyet açısından sağladığı somut kazanımlar neler?

Bu soruyu istatistiksel veriler üzerinden anlık yanıtlamak pek kolay değil. Çünkü, son derece dinamik ve her açıdan değişken bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Bununla birlikte, elbette ana hatlarıyla açıklayıp büyük resme bakabiliriz. Öncelikle dijital dönüşüm sayesinde stok yönetimine ve satışa yeni bir perspektiften bakmaya başladık. Müşteri verilerini daha anlamlı değerlendirdikçe envanterimizi de daha isabetli planlıyoruz. Böylece, fiyatlandırma ve kampanya düzenleme gibi süreçleri daha profesyonelce yürütüyoruz. Dijital dönüşüm stoğumuzu merkezi ve bütünleşik yönetmemizi de sağlıyor. Bu durum, özellikle mağazalar arası ürün nakli gibi lojistik operasyonlarda büyük kolaylıklar sağlıyor. Doğal olarak envanter yönetim hatalarına veya gereksiz stok maliyetlerine bağlı maliyetler azalıyor. Spor ürünlerindeki inovatif geliştirmeler, yeni spor dallarının ortaya çıkması, küresel pazardaki riskler ve fırsatlar derken şirketlerin esnekliğe her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğu bir dönemdeyiz. Bu nedenle, değişimlere proaktif bir şekilde yaklaşmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Dijital dünyanın sunduğu olanaklar sayesinde, çevik çalışma modelimizi de sürekli iyileştirip geliştiriyoruz. Keskin rekabet üzerine kurulu sektörümüzde kendimizi sürekli yenileyebilmemizi bir ölçüde buna borçluyuz.

Çalışanların dijital becerilerini geliştirmek için ne tür eğitim veya adaptasyon süreçleri yürütüyorsunuz?

SPX çalışanıyla birlikte büyüyen bir şirket olmayı hep önemsedi, bugün de öyle! Çünkü, büyümenin de karşılıklı gelişmenin bir sonucu olduğuna inanıyoruz. OLGAR Akademi adıyla kurduğumuz e-öğrenme platformumuz ile çalışanlarımızın dijital beceriler yönünden gelişmelerini destekliyoruz. Farklı kategorilerde eğitimlerin sunulduğu bu platformda dijital becerilerle ilgili eğitimler de yer alıyor. Burada çalışanlarımızın öğrenme yolculuğunu gözlemliyor, motivasyonları düştüğünde onları doğru iletişim çalışmalarıyla destekliyoruz. Elbette yararlı olacağını düşündüğümüz bir eğitim olduğunda gerek iç yapımızda gerekse dış kaynaklar yoluyla gerekli eğitimleri kendilerine sağlıyoruz. Eğitimden sorumlu bir ekibimiz var ve bu ekip yıl boyunca -dijital beceriler de dâhil olmak üzere- eğitim konularının planlamasını yapıyor, gerekirse içerikleri güncelliyor.

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.