Kişiselleştirilmiş Pazarlama ve Marka Sadakati


Serap ÖCAL

Serap ÖCAL

Okunma 02 Ekim 2019, 11:20

Günümüzün teknolojik gelişmeleri ve değişen müşteri beklentileri, kurumsal pazarlama departmanlarının hayal gücü ve yaratıcılığını zorlamaya devam ediyor. Benzersiz bir tüketici deneyimi sunabilmek ise bu noktada bizleri kişiselleştirilmiş pazarlama için elimizdeki imkanları kullanmaya yöneltiyor.

Tüketici ile güçlü bir ilişki kurmak ve sürdürülebilir biçimde bunu korumak adına, müşteri bilgilerinin çok doğru analiz edilmesi ve doğru zamanda, doğru kanaldan iletilmesi gerekiyor. Kişiselleştirilmiş pazarlama şirketlerin veri toplama, analiz etme ve otomasyon teknolojisinin kullanımı yoluyla şirketlere bireyselleştirilmiş içerik sağlama stratejisinin uygulanmasıdır ve hedef odaklıdır. Minimum bütçe ile maksimum faydayı hedefleyen ve fikir yoğun bir uygulamadır. Sosyal ağlar, arama motorları, e-mailing, notification, mesaj gibi dijital medyanın dışında ürünlere de uygulanabilir. Örneğin, kola ve çikolata markalarının şimdilerde isme, duygulara özel basılı ambalajları bu amaçla hazırlanmıştır.

Kişiselleştirilmiş Pazarlamanın Faydaları

Kişiselleştirilmiş pazarlamanın en büyük avantajı, bir şirketin bireysel olarak mevcut ve potansiyel müşterilerini etkin bir şekilde hedeflemesine, bireyin beğenisine, ihtiyaçlarına, ilgi alanlarına ve diğer tercihlerine hitap ederek, katılım ve katılım oranlarını artırmasına olanak sağlamasıdır. Bu tür hedefli reklamcılık, yüksek dönüşümler yaratır ve nihai olarak kârlı bir satış yolu oluşturur. Günümüzde kişiselleştirilmiş pazarlama kullanan şirketler genel olarak toplam satışlarını yaklaşık yüzde 19 oranında artırır. Hem işletmeler hem de tüketiciler için kişisel pazarlamanın sayısız avantajı vardır. Stratejiler başarıyla uygulandığında, aşağıdaki faydalar devreye girer:

*Geliştirilmiş Müşteri Deneyimi: Müşteriler, karşılığında bir şeyler aldığında sevdikleri markalara kişisel bilgi sağlamak konusunda daha rahattırlar. Formları doldurur, indirimler almak için anketlere katılır ve tercihlerini gösterirler. Tüketiciler markaların özel bilgileri korumasını ve geri döndüklerinde daha kişiselleştirilmiş deneyim sunmasını tercih ederler.

*Marka Sadakatini Artırmak: Tüketiciler bilgi ve veri sağladığında, spesifik tercihleri olan benzersiz bireyler olarak görülmeyi beklerler. Başarılı kişiselleştirilmiş pazarlama stratejilerini uygulamak için zaman ve kaynakları ayıran işletmeler, hem marka sadakati hem de müşteri memnuniyeti açısından rekabet avantajından yararlanacaktır.

*Tutarlılık Oluşturmak: Tüketiciler, bazen sadece tek bir günde, e-posta, sosyal ve mobil gibi birçok kanalda markalarla etkileşime geçiyor. Bu nedenle, markaların çeşitli kanallar arasında tutarlılık yaratması, her zamankinden daha önemlidir. Kısaca; mağaza içi deneyim, dijital deneyimle eşleşmelidir.

Yapay Zekâ ve Pazarlamaya Katkısı

Yapay zekâ teknolojisi hızlı öğrenme ve gelişmiş bir örüntü tanıma kabiliyeti sağlıyor. Çok büyük miktarda veriler ve analizler gerçek zamanlı olarak gelişiyor ve sürekli olarak güncelleniyor. Yapay zekâda veri işlendikçe kendini güncelleyen bir sistem olduğu için markalar artık doğru veriye sahip olma ya da etkin veri kullanımı konusunda endişe etmiyor. Yapay zekâ ile her kullanıcı detaylı bir şekilde anlaşılıyor ve kullanıcıların istekleri hakkında tahminlerde bulunulabiliyor. Bu da kişinin isteklerini öngörerek yönlendirme yapmasını sağlıyor. Sonuçta, istenilen verim alınmış oluyor. Görünen o ki, günümüz insanının ihtiyaçları, beklentileri ve gelişmiş teknolojik imkanlar ile bu ihtiyaçların şekli de daha ilginç haller almaya başlayacak. Gün geçtikçe, işletmelerin, müşterilerinin farklı ihtiyaç ve isteklerini göz önüne alarak üretim, bilgi ve teknolojideki gelişmeleri yakından takip edip bu gelişmeleri imkanları dahilinde uygulamaları kaçınılmaz olacaktır.v

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.