banner15

5G İle Yeni Bir Dönem Başlayacak

Vodafone Türkiye, birey ve kurumlara sabit, mobil ve içerik hizmetleri dâhil tüm telekomünikasyon teknolojilerinde çözümler sunuyor. Vodafone Türkiye C

5G İle Yeni Bir Dönem Başlayacak
04 Mart 2019 Pazartesi 21:05

Vodafone Türkiye, birey ve kurumlara sabit, mobil ve içerik hizmetleri dâhil tüm telekomünikasyon teknolojilerinde çözümler sunuyor. Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, Vodafone’un dijitalleşmeye yönelik hizmetlerini, hayata geçirdiği projeleri, IoT alanındaki çalışmalarını ve 5G’nin hayata neler kazandıracağını paylaşıyor.

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Kendinizden ve kariyer geçmişinizden kısaca bahseder misiniz? Vodafone’a ne zaman nasıl dâhil oldunuz?

Vodafone’daki kariyerime 1998 yılında genel merkezde Grup Finans biriminde başladım. Ardından, 2007-2011 yılları arasında Vodafone Grubu’nun tüm dünyadaki birleşme ve satın almalarından sorumlu direktörü olarak çalıştım. Sonrasında, 2011-2014 yılları arasında Vodafone Hindistan’da Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı ve 2014-2016 yıllarında Vodafone İtalya’da Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev yaptım. Eylül 2016’dan bu yana Vodafone Türkiye CEO’su olarak görev yapıyorum. Evliyim ve üç çocuğum var.

Vodafone Grubu bugün kaç ülkede hizmet veriyor? Vodafone Türkiye’den ve faaliyetlerinden kısaca bahseder misiniz?

31 Aralık 2018 itibariyle, Vodafone Grubu’nun 25 ülkede mobil operasyonu bulunuyor. Grubumuz, ek 44 ülkede mobil şebekelerle iş birliği yapıyor, 19 pazarda da sabit genişbant operasyonuna sahip bulunuyor. Türkiye’nin en büyük uluslararası doğrudan yatırımcılarından olan Vodafone Türkiye ise faaliyete geçtiği 2006 yılından bu yana “dijitalleşmenin öncü operatörü” olma vizyonu doğrultusunda birey ve kurumlara sabit, mobil ve içerik hizmetleri dâhil tüm telekomünikasyon teknolojilerini tek çatıda sunuyor. Bugüne kadar toplam 21 milyar TL’yi aşkın yatırım yapan Vodafone Türkiye, 31 Aralık 2018 itibariyle 23,4 milyon mobil müşteriye ve 845 bin sabit genişbant müşterisine hizmet veriyor.

Vodafone Türkiye’nin kurumlara yönelik sunduğu ürün ve çözümleri anlatır mısınız?

Dijitalleşme; ürünün tasarımından üretimine, pazara çıkışından servisine kadar tüm aşamalarda maksimum verimlilik, üretkenlik ve daha az maliyet potansiyeli sunuyor. Vodafone olarak, tam bu noktada devreye giriyoruz. Türkiye’de faaliyet gösteren işletmelerin “dijital iş ortağı” olarak, A’dan Z’ye tüm dijitalleşme ihtiyaçlarını karşılamak üzere, birçok farklı sektörde “Dijital Hizmetler”, “Dijital Operasyonlar”, “Dijital Teknoloji Platformları” ve “Bilgi Güvenliği” olmak üzere dört ana kategori altında 100’ün üzerinde çözüm ve servis sunuyoruz. Bu uçtan uca çözüm ve servislerle, işletmelerin önemli maliyet ve verimlilik artışları elde etmelerine, yeni dünya koşullarına ayak uydurabilmelerine ve rekabette öne çıkabilmelerine destek oluyoruz.

gorsel3-3154

KOBİ’ler için ne gibi projeler gerçekleştiriyorsunuz?

KOBİ’leri geleceğe hazırlamak amacıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile “Dijital Dönüşüm Hareketi” başlattık. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz “Dijital Skor” ile KOBİ’lerin dijital skorunu ölçüyor ve dijitalleşme seviyelerini artırmalarına yönelik bir yol haritası belirliyoruz. Bu sayede, Türkiye’nin il il ve sektör sektör dijitalleşme karnesinin ortaya çıkarılmasını hedefliyoruz. TOBB liderliğinde düzenlenen“Teknoloji Buluşmaları” ve “Dijital Yolculuk Eğitimleri” ile Türkiye’yi il il gezerek KOBİ’lere danışmanlık ve mentorluk desteği sağlıyoruz. KOBİ sahiplerine, işletmelerinin neye ihtiyacı olduğunu ve yapacakları yatırımın verimlilik artışı, maliyet düşüşü, müşteri memnuniyeti olarak onlara nasıl döneceğini anlatıyoruz.

5G teknolojisi hayatımızı nasıl etkileyecek?

Hızla dijitalleşen dünyada veri ihtiyacı da her geçen gün artıyor. Önümüzdeki 10 yıl içinde veri talebinin bin kat artması bekleniyor. 5G teknolojisi bu noktada devreye giriyor. 5G sayesinde milyarlarca nesne 1 milisaniyelik gecikme ile internete bağlanabilecek. İnternetin hızı 4.5G teknolojisine kıyasla 100 kat ve daha fazla artacak. Tüm nesneler; arabalardan ilaçlara, ayakkabılardan saksılara kadar her şey, bu nesneleri internete bağlayacak olan 5G şebekesi üzerinden birbiriyle konuşacak. Sürücüsüz otomobillerden akıllı şehirlere kadar, gelecekte internet erişimi gerektirecek milyarlarca cihaza kablosuz bağlantı sağlamayı kapsayan yeni bir dönem başlayacak.

Şirketinizin bu alandaki çalışmalarından bahseder misiniz?

Vodafone olarak, dünya çapında 5G teknolojisinin standartlarının belirlenmesinde kritik bir rol oynuyoruz. 5G'nin hayata geçmesinde önemli bir dönüm noktası olan, dünyanın ilk 5G aramasını başarı ile gerçekleştirdik. Türkiye’de ise üyesi olduğumuz 5G Vadisi Açık Test Sahası’nda gerekli test ve çalışmaları gerçekleştirerek Türkiye’de ilk 5G sinyalinin verilmesine katkı sağladık. Türkiye’nin 5G yolculuğunu kararlı bir şekilde desteklemeyi sürdürecek ve yeni nesil teknolojileri Türkiye ile buluşturmaya devam edeceğiz.

Vodafone’un IoT alanında ne gibi çalışmaları var?

Vodafone olarak, 50’yi aşkın ülkede 80 milyondan fazla nesneye hayat veren, dünyanın lider Nesnelerin İnterneti (IoT) hizmet sağlayıcısı konumundayız. Grubumuzun bilgi birikimini de kullanarak, Türkiye’de de kurumlar için ilk kez, her sektörde bağlantılı servisleri herhangi bir altyapı yatırımına ihtiyaç duymadan hızla geliştirmeyi mümkün kılan Nesnelerin İnterneti Platformu’nu hayata geçirdik. Özellikle sanayide, mobil kapsama teknolojisiyle kapsanamayacak alanlardaki ihtiyaçları karşılamak için de Darbantta Nesnelerin İnterneti (NB-IoT) teknolojisini kullanıma sunduk. Ayrıca yine IoT alanında hayata geçirdiğimiz inovasyon merkezimiz İTÜ Vodafone Future Lab’de, IoT ve diğer yeni nesil teknolojilerden yararlanarak kurumsal müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştiriyoruz. Güvenlikten atık yönetimine, pek çok alanda 40’a yakın IoT çözümünü sergilediğimiz ve 26 yerli iş ortağı ile çalıştığımız akıllı teknoloji merkezi İTÜ Vodafone Future Lab’de işletmelerin geleceğin teknolojilerini bizzat deneyimlemelerini ve ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirilebilmesini sağlıyoruz.

KOBİ’lere yönelik hazırladığınız Dijital İş Ortağım programınızın hayata geçme sürecinden bahseder misiniz?

YouTube’da “Vodafone İş Ortağım” kanalı üzerinden yayınlamaya başladığımız yeni program serimiz “Dijital İş Ortağım Programı” ile KOBİ’lere, dijitalleşme yolculuklarında başarı öykülerine imza atmış büyük işletmelerden tavsiyeler alma imkânı sunuyoruz. “Dijital İş Ortağım Programı” ile yola çıkarken hedefimiz, KOBİ’lere daha iyi bir gelecek için ilham vermek ve KOBİ’leri dijitalleştirirken tasarruf ettirmek oldu. Her ay İTÜ Vodafone Future Lab’de düzenlediğimiz programımıza sektörlerinde lider yöneticiler konuk oluyor ve ünlü oyuncu Ali Sunal’ın sorularını yanıtlıyor. Program, KOBİ’lere, dijitalleşerek iş sonuçlarında büyüme, verimlilik ve tasarruf elde etmiş büyük işletmelerin deneyimlerini ilk ağızdan dinleme ve kendi dijitalleşme yolculuklarına ihtiyaçları doğrultusunda yapılandırılacak doğru bir kurgu ile başlama fırsatı sunuyor.

Ev interneti konusundaki hizmet ve çözümleriniz neler?

Vodafone olarak, birey ve hanelerin dijitalleşmesine önem veriyoruz. Bu doğrultuda, müşterilerimizin ev interneti ihtiyaçlarına yönelik uygun fiyatlı teklifler geliştirmeye ve deneyimde farklılaşmaya devam ediyoruz. Özellikle 2018 yılında, sabit pazarda iyi gelişme kaydettik; önemli iş birliklerine imza attık. Sabit hizmetlerde stratejik iş birliklerimizi tamamlayarak eve kadar yeni nesil erişim teknolojileri altyapı ağımızı genişlettik. Yeni nesil erişim şebekelerimiz ile ulaştığımız hane sayısını yükselttik. Güçlü iş ortaklıklarıyla ekosistemimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Bu alanda son olarak, müşterilerimizin memnuniyetini sağlamak için “Memnuniyetle” kampanyasını geliştirdik. Buna göre, “Vodafone Evde İnternet” alan müşterilerimiz, iki günde kurulum, hızlı arıza çözümü, hep hızlı internet ve her an internete bağlı kalma gibi pek çok avantaja sahip oluyor.

Türkiye’de şirketlerin ve bireysel kullanıcıların dijital teknolojileri ve mobil platformları kullanımlarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye, genç nüfusu ve teknolojiye olan yoğun ilgi sayesinde, dünyada en yüksek mobil genişbant büyümesine sahip ülkelerden biri. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun 2018 yılı üçüncü çeyrek verilerine göre, Türkiye’de 60,8 milyonu mobil genişbant abonesi var. 4.5G ile mobil genişbantta büyük bir sıçrama yakalayan Türkiye, mobil genişbantta uluslararası platformlarda dahi örnek bu düzeye, düzenlenmiş etkin rekabet ile sürdürülebilir yatırım ortamının tesis edilmesi ile erişti. Böylece tüketiciler, daha kaliteli yüksek hızda mobil hizmetlere daha erişilebilir fiyatlarla ulaşma şansı yakaladı. 1 Nisan 2016 tarihinde kullanılmaya başlanan 4.5G hizmetinin abone sayısı, 2018 Eylül sonunda 69,3 milyonu geçti. Mobil genişbant internet abonelerinin aylık ortalama kullanımı 4,7 GB seviyesinde iken, 4.5G abonelerinin data kullanımı ise aylık 7,6 GB oldu. Bu veriler, Türkiye’nin dijitalleşme potansiyelinin birer kanıtı niteliğinde.

Mobil teknolojideki gelişmelere bakınca, önümüzdeki beş yılda ne gibi gelişmelerle ve yeniliklerle karşılaşacağız?

Gelecekte bizi yeni nesil teknolojiler bekliyor. Çok yüksek hızlı ve kesintisiz iletişim kurulabilen, milyonlarca cihazın birbiriyle bağlantı kurabildiği, binlerce nesne arasında çok daha yüksek verimde koordinasyonun sağlandığı bir geleceğe doğru ilerliyoruz. 4G’den 5G’ye geçiş sadece hızla ilgili olmayacak. 5G ile hayatımızdaki küçük ya da büyük tüm cihazlar çevrimiçi hale gelecek. 2020 yılına kadar, global ölçekte 20 milyar cihazın bağlantılı olması bekleniyor. Dolayısıyla yeni nesil teknolojiler, internete erişimi gerektirecek milyarlarca cihaza kablosuz bağlantı sağlamayı kapsayan yeni bir dönemi işaret ediyor. Vodafone olarak, önümüzdeki yıllarda yeni teknolojilerin ve dijital servislerin toplumsal dönüşümde önemli rol üstleneceğine ve bireylerin yaşam kalitesini yükselteceğine inanıyoruz.

Sosyal sorumluluk projeleriniz arasında yer alan Yarını Kodlayanlar kapsamındaki çalışmalarınızı kısaca anlatır mısınız?

Toplumsal değişimin ve gelişimin öncüsü olma amacıyla önemli çalışmalar yürüten Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında, 12 yılda toplam 4 milyona yakın kişinin hayatına dokunduk, 37 milyon TL’lik sosyal yatırım yaptık. Habitat Derneği iş birliğiyle başlattığımız “Yarını Kodlayanlar” projesiyle Türkiye’nin dört bir yanında yaşları 7-14 arasında değişen çocuklara kodlama eğitimi veriyoruz. Gönüllü eğitmenlerin yönetiminde programlamaya giriş, uygulama yapma, hikâye oluşturma ve oyun yapma gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitimlerin verildiği projeyle, Ağustos 2016’dan bu yana 30 ilde 25 bini aşkın çocuğa ulaştık. Geçen yıl kodlama eğitimlerini Türkiye’nin köy ve kasabalarına taşıma hedefiyle yola çıkan Yarını Kodlayanlar Eğitim Tırı, 7 ayda 6 bin km’nin üzerinde yol kat ederek 13 ilde 3 bin 700 çocuğa ulaştı. Nisan 2019 sonuna kadar toplam 60 ilde 40 binin üzerinde çocuğu kodlama ile tanıştırmayı hedefliyoruz.

Girişimcilikte Önce Kadın ve Düşler Akademisi projelerinizden de bahseder misiniz?

Ürettiği ürünleri gelire dönüştürmek isteyen kadınların girişimcilik kapasitelerini iletişim teknolojilerinin desteğiyle artırmak amacıyla üç yıl önce Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Bilişim Vakfı iş birliğiyle “Girişimcilikte Önce Kadın” projesini başlattık. Bugüne kadar 20 ilde 26 binden fazla kadına eğitim vererek yaklaşık 43 milyon TL’lik ekonomik değer yarattık. Son olarak Alternatif Yaşam Derneği ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğiyle engelli ve sosyal dezavantajlı bireyleri topluma kazandırmak üzere hayata geçirdiğimiz “Düşler Akademisi” projesi geçen yıl 10’uncu yaşını kutladı. Düşler Akademisi’nde yaklaşık 20 bin gönüllüyle 6 bin öğrencinin engellerini aşmasına destek olduk.

Sürdürülebilirlik konusunda neler yapıyorsunuz?

Vodafone Türkiye olarak, sürdürülebilirliği temel iş stratejimizin bir parçası görüyor ve finansal performansı artırmanın yanında yenilikçi proje, ürün ve hizmetler aracılığıyla toplum için yaratılan olumlu dönüştürücü etkiyi kalıcı kılmak olarak tanımlıyoruz. Sürdürülebilirlik performansımızı geliştirme alanlarımıza, hedeflerimize ve çalışmalarımıza Vodafone Grubu’nun geliştirdiği Sürdürülebilir İş Stratejisi rehberlik ediyor. 2025’e kadar hedeflediğimiz Vodafone Sürdürülebilir İş Stratejisi ile Dijitalleşme, Kadının Güçlenmesi, Gençlerin Becerileri ve İstihdamı ile Enerji İnovasyonu alanlarına odaklanarak küresel dönüşümün öncüsü olmayı hedefliyoruz. 2010’dan bu yana her yıl düzenli yayımladığımız Vodafone Türkiye Sürdürülebilirlik Raporları ile sürdürülebilirlik konusunda her alandaki uygulamalarımızı kamuoyu ile şeffaf bir şekilde paylaşıyoruz. Daha iyi ve sürdürülebilir bir geleceğin inşasında rol almak üzere yeni nesil teknolojilere yatırım yapmaya ve dijitalleşmeye devam edeceğiz.

Sektördeki pazar payınızı ve 2018 yılı cironuzu açıklar mısınız? Ne kadarlık büyüme gerçekleştirdiniz?

Vodafone Türkiye olarak, 2018 yılında da başarılı performansımızı sürdürdük. 2018-19 mali yılımızın üçüncü çeyreğinde kesintisiz çift haneli büyümeye devam ettik. Bu 9 aylık dönemde (Nisan – Aralık 2018), servis gelirlerimiz yüzde 14,7 artarak 7 milyar 800 milyon TL’ye ulaştı. Vodafone olarak, 12 yıldır faaliyet gösterdiğimiz Türkiye pazarına toplamda 21 milyar TL’yi aşkın yatırım yaptık.

2019 yılı hedef ve projelerinizi paylaşır mısınız?

Türkiye’nin en büyük uluslararası doğrudan yatırımcılarından biri olarak, 2019 yılında da ülkeye ve sektörün gelişimine duyduğumuz güvenle yatırım yapmaya devam edeceğiz. Geleceğin anahtarı fiber olacak. Türkiye’deki fiber ayak izini yaygınlaştırmak, sadece sabit pazar için değil aynı zamanda mobil şebekelerin veri taşıma kapasitesini güçlendirmek için de gerekli. 2019’un Türkiye’nin dijital dönüşümünde hayati rol oynayacak fiber altyapının yaygınlaştığı ve sabit internet pazarında da rekabetin geliştiği bir yıl olmasını diliyoruz. Vodafone Türkiye olarak hem sabit hem mobil pazarda altyapı paylaşımına, yatırımları hızlandıracak ve bu sayede daha yaygın ve daha iyi bir hizmet sağlayacak her çözüme sıcak bakıyoruz. Fiber şebekelerin en ücra köşelere kadar hizmet sağlamasını ve bilgi toplumu olma yolunda, herkesin fiberden yararlanmasını sağlayacak şekilde geliştirilecek ortak projelerde önemli taraflardan biri olmaya hazırız.

Gelecekte bizi yeni nesil teknolojiler bekliyor. 5G ile hayatımızdaki küçük ya da büyük tüm cihazlar çevrimiçi hale gelecek. 2020 yılına kadar, global ölçekte 20 milyar cihazın bağlantılı olması bekleniyor. Dolayısıyla yeni nesil teknolojiler, internete erişimi gerektirecek milyarlarca cihaza kablosuz bağlantı sağlamayı kapsayan yeni bir dönemi işaret ediyor.

Türkiye’deki fiber ayak izini yaygınlaştırmak, sadece sabit pazar için değil aynı zamanda mobil şebekelerin veri taşıma kapasitesini güçlendirmek için de gerekli. 2019’un Türkiye’nin dijital dönüşümünde hayati rol oynayacak fiber altyapının yaygınlaştığı ve sabit internet pazarında da rekabetin geliştiği bir yıl olmasını diliyoruz. Vodafone Türkiye olarak hem sabit hem mobil pazarda altyapı paylaşımına, yatırımları hızlandıracak ve bu sayede daha yaygın ve daha iyi bir hizmet sağlayacak her çözüme sıcak bakıyoruz.

İTÜ Vodafone Future Lab’de, IoT ve diğer yeni nesil teknolojilerden yararlanarak kurumsal müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştiriyoruz. Güvenlikten atık yönetimine, pek çok alanda 40’a yakın IoT çözümünü sergilediğimiz ve 26 yerli iş ortağı ile çalıştığımız akıllı teknoloji merkezi İTÜ Vodafone Future Lab’de işletmelerin geleceğin teknolojilerini bizzat deneyimlemelerini ve ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirilebilmesini sağlıyoruz

 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.