En Yakın Kargo Noktası, kargonun teslim alınması ve iade edilmesi gibi süreçleri tüketici için daha kolay bir hale getiren Türkiye’de ilk kez MNG Kargo’nun projelendirdiği ve hayata geçirdiği bir uygulama.
MNG Kargo İcra Kurulu Üyesi Alpay Maden, projenin iki konuya çözüm sunduğunu belirterek,“Birincisi kargonuz geldiğinde adreste beklemek zorunda kalmıyorsunuz. Kargonu geldiğinde adreste olmayabiliyorsunuz, dolayısıyla teslimat yapılamıyor ve süreç uzuyor. Benzer şekilde tüketici bir e-ticaret paketini iade etmek istediğinde o kargo şirketinin şubesine gitmek zorunda kalıyor. Bu da tüketici için ekstra bir zaman demek. Bu iki güçlüğü ‘En Yakın Kargo Noktası’ projemiz sayesinde ortadan kaldırıyoruz. Tüketiciler artık evine en yakın noktada bulunan 800’ün üzerinde ‘En Yakın Kargo Noktası’ ile bu işlemleri kolaylıkla ve güvenle yapabiliyor” dedi.
‘En Yakın Kargo Noktası’ projesi sadece MNG Kargo’nun kargolarına değil hem e-ticaret firmalarının taşıdığı kargolara hem de sektördeki diğer kargo markalarına hizmet ediyor.Alpay Maden,“Tüketici kargo şirketi bağımsız olarak bu noktalardan kargolarını alabiliyor. Yine kargo bağımsız tüm şirketler bu noktalara teslimat yapıp, tüketiciden gelen iadeleri de yine buradan alabiliyor. Dolayısıyla kargoların aslında ortak teslimat noktası gibi hizmet veriyor.”
Geliştirdiğimiz bağımsız uygulama sayesinde saha ekibi tarafından uygun bulunan ve eğitim sürecini tamamlayan esnafa bu uygulamayı açtıklarını belirten Alpay Maden,“Esnaf uygulama ile birlikte bu noktaya gelecek olan bütün kargolarını görebiliyor. Ne kadar teslimat, ne kadar iade, ne kadar kazanç sağladığı gibi bilgilerin tamamını şeffaf bir şekilde görebiliyor. Sunduğumuz bağımsız altyapı sayesinde hangi kargo şirketi olduğu fark etmeksizin çok yakın bir süre sonra tüm pazaryerleri ve e-ticaret sitesi sağlayıcıları ile entegre olarak bu altyapıları kullanan şirketlerin tüketicilerine de hizmetimizi açmayı hedefliyoruz” dedi.
Özellikle Z kuşağının yerini almaya başladığı kargo ve lojistik sektöründe pandemi ile birlikte yeni bir dönüşümün başladı.Alpay Maden konuşmasında“Yeni jenerasyonun fikirlerini daha net ifade edebilecekleri, pazarda fark yarabilecek işler yapmak ve yeni iş modellerini denemek istediğini söyledi. Maden, “Bunu denerken çalıştıkları kurum kaynakları dahilinde nispeten daha az risk alarak kurum içindeki dönüşümün ve işin liderliğini üstlenmek istiyorlar. Bunun için de çalıştıkları kurumlardan daha özgür ve esnek bir iş hayatı sunmasını bekliyorlar. Bu noktada MNG Kargo olarak çalışanlarımızı kurum içerisinden çıkarttığımız fikirler etrafında bir araya getiriyoruz. Bunu yaparken kurum içerisinde rekabetçi ve verimli bir çalışma ortamı sağlayarak oluşturduğumuz bu Start-up kültürüyle yenilikçi projeleri içerideki ekiplerle birlikte hayata geçiriyoruz”
MNG Kargo, teknolojik değişimlerin yanı sıra, sektörde kurum içi inovasyon ve girişimciliği arttıran bir kültürel değişimin de öncülüğünü yapıyor.Alpay Maden, “Bunun en güzel örneği de şirket içerisinde tamamen ayrı bir ekip ile faaliyete başlayan En Yakın Kargo Noktası projemiz oldu. Burada yola çıkarken MNG Kargo olarak kendi hacmimizi sadece işin başlangıç noktasında tetikleyici bir faktör olarak düşündük. Asıl işimizin odağına e-ticaret alışverişi yapan tüketiciyi koyarak tüm kargolara hizmet edebilecek bir yapı oluşturduk. Böylece En Yakın Kargo Noktası, kurum içi girişimciliğin bir ürünü olarak tüm sektöre hizmet eden yepyeni bir marka olarak doğdu.