Dijital Pazarlamanın İşletmeler İçin Etkisi


Özgenur R.KURTULDU

Özgenur R.KURTULDU

Okunma 09 Ağustos 2020, 00:30

Dijitalleşme; teknolojinin gelişmesi ve özellikle Internet’in yaygınlaşması sayesinde, pek çok farklı alanda olduğu gibi pazarlama alanında da geleneksel yapının yanı sıra dijital mecraların aktif olarak kullanılmasını mecbur kılıyor. Dijital dönüşümün sunduğu yenilikler ile birlikte işletmelerin hedef kitlelerine yeni ve yenilikçi yollarla ulaşmasına olanak sağlanıyor.

Dijital pazarlama faaliyetlerinin tüketiciler tarafından kullanımının artmasıyla beraber, dijital pazarlama işletmeler için stratejik önem taşıyan bir araç hâline geldi. İşletmeler, dijital pazarlama sayesinde müşterilerine herhangi bir yerde, zamanda ve durumda ulaşabiliyor; tüketiciye erişim, düşük maliyet, zamandan tasarruf ve iletişim stratejileri konularında dijital pazarlama alanındaki olanakların farkına varıyor ve yeni çağa ayak uydurma konusunda çeşitli girişimlerde bulunuyorlar.

Çift Taraflı İletişim Süreci

Günbegün gelişen dijital dönüşümle birlikte dijital pazarlama araçları; sağladığı avantajlar, sosyal medya pazarlamasının özellikleri, sosyal medya platformlarında müşteri ilişkileri ve sosyal medyanın satın alma sürecine etkisi ile işletmelerin tercihi hâline geliyor; çünkü geleneksel pazarlama anlayışında üretici ile tüketici arasında tek taraflı bir akış ve iletişim söz konusuyken, gelişen teknolojiler ve Internet’in sağladığı imkânlara bağlı olarak çift taraflı ve sürekli kendini yenileyen bir iletişim süreci ortaya çıktı. Böylelikle işletmeler, pazarlama uygulamalarında ve pazarlama yöntemlerinde sistemin bugüne kadar alışılagelmiş biçimlerinden farklı olarak, dijital dünyanın sağladığı olanaklar sayesinde üretici-tüketici ağının kurgulanmasını ve işleyişini dijital tarafa doğru yönelttiler. Geleneksel pazarlama yöntemlerini uygulamaya devam eden kurumlar, aynı zamanda bu geleneksel yöntemlerin ve metotların dijital dünyada uygulama alanının yaratıldığı dijital pazarlama uygulamalarını da kullanmaya başladılar.

Tüketicilerle Daha Güçlü Bağlar Kurmak Mümkün

Dijital pazarlama, her ne kadar geleneksel pazarlama uygulamalarının dijital kanallar vasıtasıyla gerçekleştirilmesi olarak açıklansa da, geleneksel pazarlama uygulamalarıyla kıyaslandığında oldukça büyük avantajlara sahip. Ö̈ncelikli olarak ekonomik anlamda büyük bir finansal fayda sağlayan dijital pazarlama, hedef kitleyle olan eş zamanlı etkileşim, güncellenebilirlik, yaratıcılık ve yeniliklere açık olma gibi farklılıkları sayesinde rekabetçi özelliklerini ortaya koyar. Ölçülebilirliğin yanında sağladığı yönetimsel esneklik sayesinde birçok işletme tarafından kullanılan dijital kanallar, aynı zamanda etkili bir reklam aracı. Markalar, müşteri, satış kanalları, satış arttırma gibi başlıklarda bu modelden aldıkları destekle tüketicilerle daha güçlü bağlar kuruyorlar. Müşteri davranışları analizinin kolayca yapılabildiği yöntemler ile hedef kitle üzerinde sadakat oluşturma yollarını da kolaylaştırmış oluyor.

Ölçülebilirlik Avantajı

KOBİ’lerin geleceğe sağlam adımlarla hazırlanması ve büyümesi amacıyla, işletmelerin dijitalleşme süreçlerini hızlandırmak için onların ihtiyaçlarına özel çözümler sunan platformlar hızla güncellenerek yeniliğe ayak uydurma çabasında. Bu alanda özel sektör ve birlikler arasında birçok iş birliği yapılıyor. Yapılan iş birlikleri kapsamında işletmelerin dijitalleşmedeki durumları ortaya konuyor, dijital ihtiyaçları belirleniyor. Bu süreçte özellikle KOBİ’lerin daha aktif roller üstleneceği işletmeye özel çözümler sunulabiliyor. Dolayısıyla bütünleşik yöntemler ile geleneksel ve dijital pazarlama araçlarının bir arada kullanılması sayesinde ölçülebilir olanaklar ile yol haritası çiziliyor. Geleneksel pazarlamaya kıyasla, dijital pazarlamada performans ölçmek çok daha mümkün. Bu sayede işletmeler interaktif iletişim, hızlı geri dönüş avantajı ile çağın hızıyla entegre bir stratejiyle yollarına devam edebiliyorlar. Dijital pazarlamanın kalbi olan içerik pazarlamanın daha yaratıcı olduğu ve işletmelerin, hikayelerini daha aktif anlatabildiği yeni pazarlama yöntemleriyle işletme ile müşteri arasındaki köprüyü daha hızlı oluşturabildiği de tartışılmaz bir gerçek. Dijital pazarlama dünyasında anlık karar verip tüm stratejiyi ve yapılan yatırımın yönünü değiştirmek mümkün. Yenilikçi işletmeler, yeni çağda da bu yetenekleri en iyi şekilde kullanarak yatırımlarını optimize etmeye çalışıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.