İŞE ALIM SÜRECİNDE YAPAY ZEKÂ


Pelin VARDARLIER

Pelin VARDARLIER

Okunma 03 Eylül 2019, 12:21

Yapay zekâ, insanların işe alım ve arama biçimini şekillendiriyor.   İşe alım süreçlerini yapay zekâ ile çözmek İnsan Kaynakları departmanları için vakit kaybını önlerken, aday memnuniyetini yükseltiyor.

Dijital dönüşüm çağı ile birlikte yapay zekânın kullanımı, işe alım süreçlerinin de şekillenmesine neden oldu. Bu doğrultuda, potansiyel adaylara ait verilerin toparlanması, bu verilerin analiz edilerek değerlendirilmesi ve değerlendirme sonucunda bir karara varılması aşamasında yapay zekânın kullanılması, işe alım için oldukça yararlı bir destek faaliyettir. Konu işletmeler açısından ele alındığı zaman her işletmenin aynı yapıda veri sağladığından bahsetmek mümkün değildir. Nitekim işletmeler büyüklük ve küçüklük gibi temel birtakım ayrımlara tabi tutulabiliyor. Büyük işletmelerde karmaşık olarak meydana getirilen örgütlü yapılarda oldukça fazla veri bulunduğu için bunların analizi, değerlendirmesi ve onay aşaması uzun ve zorlu bir süreci ifade ediyor. Bu noktada ise enformasyon veya teknolojinin devreye girmesi söz konusudur. Teknoloji ile desteklenen ve veri madenciliği araçlarına sahip olan veri depoları, yapay zekâ yardımıyla insan kaynaklarına gerekli verilerin en kısa zamanda ulaşması ve bu veriler üzerinden alınacak olan kararlarda yardımcı olma gibi bir alternatif sunuyor.

İnsani Önyargı Sorunlarını Ortadan Kaldırıyor

İşletmeler söz konusu olduğunda yapay zekânın, insanların işe alım ve arama biçimini değiştirdiği görülüyor.  Aday değerlendirme sırasında insani önyargı sorunlarının ortadan kaldırılmasına ek olarak, yapay zekâ, adayların özgeçmişlerini, sosyal medya hesaplarını, referans mektuplarını ve diğer kaynakları oluşturan oldukça büyük çaptaki verileri eleme konusundaki iş yükünün hafifletilmesi açısından İnsan Kaynakları departmanlarına çok şey katıyor. Bu doğrultuda yapay zekâ, insan işe alım uzmanlarını tamamen devre dışı bırakmayacaktır. Adaylar iş arama süresinde İnsan Kaynakları uzmanlarıyla iletişime geçtiklerinde güven duygusunu hissederler; bu da makineler tarafından kopyalamaz. Nitekim, işe alım kriterlerini belirleyecek olanlar yine İnsan Kaynakları uzmanları olacaktır.

Doğru Adayı Bulmayı Kolaylaştırıyor

Yapay zekâ; yeni veya kıdemli çalışanlar tarafından oluşturulup oluşturulmadıklarına bakılmaksızın, günlük sorulara gerçek zamanlı olarak cevap vermek için kolayca programlanabilir. Bu botlar, İnsan Kaynakları personelinin dikkatini çeken daha karmaşık ve acil sorulara cevap vermeye odaklanmasına imkân veren self-servis platformları olarak hareket edebilir. İş dünyasında, yapay zekâyı iyi kullanıma sunmak için en iyi alanlardan biri, şirketlerin “insan” bileşenini ele almada ilk sırada olduğu gibi İnsan Kaynakları departmanlarıdır. Özetle İnsan Kaynakları personelinin gereksiz yükünü ortadan kaldırmanın yanı sıra, yapay zekâ tüm bu görevleri kolaylaştırmaya ve her adayın ve çalışanın gerçek performans potansiyeline ilişkin anlayışlar kazanmasına yardımcı olduğu görülüyor. Sonuç olarak; işe alım süreçlerini yapay zekâ ile çözmek vakit kaybını önlüyor. Ayrıca hem aday memnuniyetini yükseltmekte, hem harcamalardan tasarruf etmekte hem de en önemli doğru adayı bulmada daha isabetli karar alınmasını sağlıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.