Başarılı reklamcılık, herhangi bir işletmenin başarısı için çok önemlidir. Bununla birlikte, birçok küçük işletme sahibinde olduğu gibi, sizi reklamı kısıtlamayı gerektiren bütçe zorluklarıyla karşılaşabilirsiniz. Uygun hazırlıklar, uygun tavsiyeler ve kapsamlı araştırmalar olmadan, üstesinden gelinmesi zor olabilecek engeller yaratan reklamcılıkta başka sorunlarla da karşılaşabilirsiniz.
Küçük işletme sahipleri, özellikle başlangıçta işletmelerinin reklamını yapma konusunda özellikle zorlu engellerle karşılaşıyorlar. Bir küçük işletme sahibiyseniz, sizin de başlangıçta mali durumunuza gerçekten dikkat etmeniz ve reklama harcadığınız her bütçenin önemli olduğundan emin olmanız gerekir. Başlangıçta büyük bir medya doygunluğu kampanyası yürütmeyi muhtemelen göze alamayacak olsanız da, pazarlama köşeleri gözden çıkarılacak alanlar değildir; ancak yaklaşımınız konusunda akıllıysanız, sınırlı kaynakların aşılmaz bir sorun hâline gelmesinin üstesinden gelmek mümkün olabilir. Küçük işletmeler için, bölgesel bir televizyon kanalındaki bir reklam için ödeme yapmak kuruma pek yardımcı olmayacaktır. Bunun yerine mobil uygulamalar ve sosyal medya kampanyaları aslında hedef pazarınızı uzun bir medya kampanyasından daha uygun şekilde karşılayabilir.
Büyük sözler
Devasa, köklü işletmeler için iddialı söylemlerde bulunmak sorun olmayabilir. Bu işletmeler için bir ürünün ne kadar iyi çalıştığına ilişkin büyük vaatler ve kapsamlı ifadeler, öncelikle ad tanınması ve marka kimliği için reklam yayınlamaya devam etmesi gereken yaygın taktiklerdir. Bununla birlikte, küçük işletme sahibi hâlâ itibar kazanmaya çalışırken, kapsamlı vaatler ilk başlarda dezavantajlı olabilir. Örneğin, reklamınız hedef kitlenizi o reklama dayanarak işletmenizin fark edilmesine ikna ederse, ardından hemen reklam kampanyası başlatmak çok akıllıca olmayabilir. Öncelikle tüketicinin güvenini kazanmak için stratejik bir süreçten geçmeniz gerekecektir. Küçük işletmeler için alabileceğiniz en iyi reklamlardan bazıları memnun müşterilerden gelir. Aynı zamanda, sadece birkaç kızgın müşteri bile imajınızı zedeleyebilir ve satışlara zarar verebilir. Bu sebeple öncelikle müşteri sadakatine yönelmeli, medyada çıkabilecek krizleri iyi yönetmek için proaktif bir yaklaşım ile işe başlanmalıdır.
Araştırma eksikliği
Bir iş kurmak ve gezegenin tüm sakinlerinin onu seveceğini düşünmek, birçok girişimcinin yaptığı çok yaygın bir hatadır. Küçük işletmelerin ve her şeyden önce yeni başlayan girişimcilerin sorunu, ürünleri için ideal alıcının kim olduğunu belirleyecek fazla veriye sahip olmamalarıdır. İdeal alıcınızı ve pazar segmentinizi önceden tanımlamanız çok önemlidir. Pazar araştırması yapması gerekenler sadece büyük firmalar değildir. Aslında, reklam yoluyla bir müşteri tabanını güçlendirmek isteyen küçük bir işletme sahibi için araştırma çok önemlidir. Araştırma, mesajınızı potansiyel müşterilere nasıl etkili bir şekilde ileteceğiniz konusunda kararlar almanıza yardımcı olur ve bu süreçte sizi doğru kişilere ulaşmayan reklamlara para harcamaktan kurtarır. Örneğin, bir et lokantası açıyorsanız, vejetaryenlerin yaşadığı alanlarda reklam vermenin bir anlamı yoktur. Yeni bir yaşlılar merkezi, üniversite öğrencilerinin ilgisini çeken mekanlarda reklam yapılmamalıdır. Hedef pazar belirlemek ve geliştirmek için yapılan araştırmalar, boşa giden pazarlama harcamalarından kaçınmanıza yardımcı olacaktır.
Harmanlama
Küçük işletmeler genellikle daha büyük bayilikler ve hatta küresel operasyonlarla doğrudan rekabet etmeye çalışma hatasına düşerler; fakat bu kaybedilen bir oyun olabilir. Yeni kahve dükkanınızın, dünya markası olmuş bir kahve zincirini kendi oyununda yenmesinin bir yolu yoktur. Öyleyse farklı bir oyun oynamak gerekir. Reklamınızın daha büyük zincirleri taklit etme girişimiyse, adınızın bu pazarda kaybolmasıyla sonuçlanacaktır. Bunun yerine, reklam yoluyla kendi farklı mesajınızı oluşturmak gerekir. Küçük işletmeniz için beklenmedik avantajlardan biri, herkesin bildiği büyük isimlerle aynı olmamanızdır. Burada gücünüze göre oynamak ve kendinizi büyük sektör oyuncularından ayırmak için cesur reklamcılık faaliyetlerinden akıllıca yararlanmak oldukça önemlidir.