Teknoloji ve pazarlama dünyasında yaşanan dönüşümle birlikte tüketicilerin davranışları ve satın alma motivasyonları da değişiyor


Seda Genç

Seda Genç

Okunma 03 Nisan 2019, 13:06

Büyük markalar bu değişime daha kolay adapte olabilirken KOBİ ve girişimciler için bu çok daha zor olabiliyor. Bu noktada nöropazarlama, şirketlere tüketicisini daha iyi tanımasına yardımcı olan yeni nesil bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor.

Nöropazarlama tüketici davranışlarının ardında yatan zihinsel süreçleri araştıran ve elde edilen bilgilerle pazarlama stratejilerinin iyileştirilmesine yardımcı olan yeni bir pazarlama araştırma yöntemidir. Özellikle 2000’li yıllarla birlikte, teknolojinin de hayatımıza her geçen gün biraz daha fazla girmesiyle, platformlar bazında farklılık gösteren tüketici davranışları biz pazarlamacıları tüketiciyi daha derinlemesine anlamaya yöneltti; çünkü rekabetten sıyrılıp dikkat çekmek, ikna edici olmak eskisi kadar kolay değil. Ayrıca artık biliyoruz ki, tüketici çoğu zaman neyi neden satın aldığını kendisi dâhi bilmiyor; çünkü kararlar, çok yüksek oranda bilinçaltı ve bilinçdışı süreçler tarafından yönetiliyor.

Etkili Pazarlama Stratejileri Geliştirmede Yol Gösterici

Nöropazarlama klasik araştırma yöntemlerinden farklı olarak bu zihinsel süreçleri anlayıp daha etkili pazarlama stratejileri geliştirmemizde yol gösterici oluyor. Şirketler mağaza içi deneyim araştırmalarından reklam çalışmalarına, web, mobil gibi dijital mecralardaki deneyimin optimizasyonundan yeni ürün ve hizmet geliştirmeye kadar birçok alanda nöropazarlamadan faydalanabilir. Hepimizin bildiği üzere, KOBİ’lerin kaynak ve pazarlama tarafında yaşadığı birtakım sıkıntılar var. Nitelikli pazarlama uzmanı eksikliği, bütçe kısıtları, pazarlama teknolojilerinin yetersizliği kaynak tarafında yaşanan sıkıntılarken; bilinirliğini artırma, rekabetten sıyrılma, sadakat yaratma ve satışlarını artırma pazarlama tarafında yaşanan sıkıntılar olarak görülebilir.

KOBİ’ler Bütçelerini Efektif Kullanarak Satışlarını Artırabiliyor

Nöropazarlama aslında KOBİ’lerin kaynak ve pazarlama tarafında karşılaştığı bu sıkıntılara da çözüm getiriyor. Tüketicinizi yakından tanıyıp pazarlama ve iletişim stratejileri geliştirmek, hem daha efektif, hem daha düşük maliyetlidir. Nöropazarlama ile KOBİ’ler bütçelerini efektif şekilde kullanarak sadakat yaratabiliyor ve satışlarını artırabiliyor. Örneğin, bir reklamın, broşürün, e-ticaret sitesinin ne kadar etkili olduğunu, tüketicide istenilen duygusal etkiyi yaratıp yaratmadığını, dikkat çekip çekmediğini, verilen mesajın anlaşılır olup olmadığını nöropazarlama araştırmaları ile anlamak mümkün. Bu araştırma sonuçlarından elde ettiğimiz bilgilerle yaptığımız ufak değişikliklerle dâhi büyük etkiler yarattığımızı söyleyebiliriz. Yalnız, daha önce hiç nöropazarlama çalışması yürütmemiş olan KOBİ’lerin öncelikle bu konuda danışmanlardan destek alarak ilerlemeleri, bütçelerinin boşa gitmemesi ve güvenilir sonuçlara ulaşabilmeleri açısından önemlidir

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.