Genç girişimciler neredeler?


Özgenur R.KURTULDU

Özgenur R.KURTULDU

Okunma 07 Ocak 2021, 00:30

Bir iş kurmak kağıt üzerinde harika görünür; ancak gerçekte sürekli başarısızlıkları, yinelemeleri ve değişiklikleri içeren yorucu bir süreçtir. Zira biliyoruz ki başarıya ulaşmak zaman ve sabır gerektirir.

Hiç kimse tecrübeli bir girişimci olarak doğmaz. Hepimiz hatalar yaparak öğreniriz. Bununla birlikte, 'hata yapmak' öğrenmenin bir yolu iken, bilgi edinmenin bir başka harika yolu da başkalarının hatalarından ders almaktır. En çok yaptığımız hataların başında harika bir girişim fikri bulduğumuzda, bunu stratejik bir süreçten geçirmeden hayata geçirmeye çalışmamız oluyor. En başından beri, çoğu girişim 'finanse edilmeye' odaklanıyor; fakat harika bir fikir her zaman fon sağlamaz. Bir startup için başarıya ulaşmanın en kesin yolu, bir ürünün kendi parasını kazandığı bir iş modeline sahip olmaktır. Pek çok Y kuşağı işlerini kuruyor; çünkü kendi patronları olmaya hazırlar veya kurumsal hayattan memnun değiller. Muhtemelen, bunun nedeni başkaları için çalışırken bazı olumsuz deneyimler yaşamış olmaları ya da stratejik hataları görüp bu duruma tepkisel iş modeli alternatifleri üretmeleri.

Bu noktalara dikkat edilmeli

Son 10 yılda öğrendik ki başarılı girişimler, yaş ve tecrübeyle sabit değil. Yaratıcı girişimler, dinamizm ve risk almayla birleştiğinde başarı da beraberinde gelebiliyor. Yalnız burada atladığımız bir nokta var. Çoğu startup kurucusu, her şeyi kendi başlarına yapabileceklerini ve dışarıdan yardıma ihtiyaçları olmadığını düşünüyor. Aslında sektörde paydaş edinmek büyümenin en büyük yapıtaşlarından biri. İlk kez girişim kuranlar işlerine çok fazla kapılırlar, genellikle büyüme ve pazarlama yönlerini göz ardı ederler. Bu çok büyük bir hatadır. Bu genellikle, başlangıç ​​başarısız olursa, işe yaramaz bir ürünle kaldıkları ve boşa harcanan yıllar olduğu anlamına gelir. Dikkat edilmesi gereken ikinci nokta, çoğu girişimcinin fikirlerini paylaşma konusunda fazla bilinçli olmasıdır. Bu yanlış bir yaklaşımdır; çünkü fikirlerini paylaşmazlarsa, doğru yolda olup olmadıklarını bilmenin bir yolu yoktur. Benzer şekilde, fikir paylaşılmadan, startup kurucuları benzer düşünen insanlarla bir araya gelemezdi.

Temele dönüş yaklaşımı

Ekonomi bu dönemde dalgalanmaya devam etse de, durgunluk korkusu ve belirsizlik, birçok küçük işletme sahibinin temkinli davranmasına neden olmuş gibi görünüyor. 2020’de, iş hayatının ilk yılında olanların payında yüzde 38'lik bir düşüş ve ek bir yer açmak isteyenlerin payında yüzde 13'lük bir azalma, küçük işletme sahiplerinin "temele dönüş" yaklaşımına baktıklarını gösteriyor. İşletmenin temel ilkelerine yapılan bu vurgu, girişimcilerin dörtte üçünden fazlasının mevcut iş yerlerini büyütmeye odaklandığını ve ek bir yer açmak isteyenlerde yıldan yıla yüzde 13 düşüş olduğunu gösteriyor.

Küçük işletmeler endişeliler

Her zamankinden daha fazla insan, işlerin gidişatına ilişkin hayal kırıklığı ve daha iyi bir yaşam arzusu nedeniyle küçük işletmeleri sürdürmeyi seçiyor. Örneğin 2019 yılında kurumsal memnuniyetsizlikleri nedeniyle kendi işlerini kurmaya motive olan genç girişimci küçük işletme sahiplerinin payında yüzde 27'lik bir artış oldu. Bu yıl ise bankalar, küçük işletmeler için kredi musluğunu kapattılar. Destek kredileri de küçük işletmelerin rekabet ortamında varlığını sürdürmeye yetmedi; çünkü bankalar özellikle koronavirüs nedeniyle gelirlerini kaybeden veya iş yerlerini adapte etmek zorunda kalan küçük işletmelerden dolayı endişeliler. Bu sebeple mart ayından bu yana küçük işletme sahibi girişimcilerin yüzde 12’si girişimlerini askıya aldı ya da iş yerlerini kapattılar. Belki hükümet, genç girişimcilerin işlerini gelişerek daha büyük ve daha başarılı işletmelere dönüşmeleri konusunda, Türkiye’de dinamik ve yenilikçi girişimciliği harekete geçirmenin yollarını keşfetmek ve planlamak için yeni stratejileri sayesinde bir model oluşturur; bizler de yaratıcılık ve pazarlama zekâları yüksek girişimci Y kuşağının başarılarını izleyebiliriz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.