Gelecekte sağlık hizmetlerinin tanıtımı ve sosyal medya


Serap ÖCAL

Serap ÖCAL

Okunma 04 Aralık 2020, 04:59

Gelişen teknoloji ile birlikte sağlık sektöründe bulunan önemli lider paydaşlar, hasta deneyimini mükemmelleştirmeyi ve hastaların ihtiyaçlarına en hızlı şekilde cevap vermeyi amaçlıyorlar. Bu hedefe daha düşük maliyet, sürdürülebilir karlı büyüme ve rekabetçi avantajı ile ulaşmak için dijitalleşmeyi bir araç olarak görüyorlar.  

Gelecekte sağlık hizmetleri hasta odağında gelişirken, hâlen eski nesil pazarlama teknikleri ile hastalarına ulaşmaya çalışan kurumlar ve hekimler bir adım geride kalacaklar. Dijital bilgi birikimini ve enformasyonu doğru kullananlar ise ilgi, etik ve güven üçgeninde gelişerek devam edecek gibi görünüyor. Yeni çağın potansiyel müşterileri, sağlık sektöründen söze ettiğimizde ise hastalar, teknolojiyi bir önceki nesilden çok daha etkili kullanıyor. Bunun sonucu olarak internet üzerinde, bugüne kadar gördüklerimizden farklı bir sosyal yapı oluşuyor. Bilinirliğe ihtiyaç duyan kişi ve kurumların bu sosyal yapıya uygun ve etkileyici içerikler oluşturabilmeleri için internet kullanıcılarının alışkanlıklarını, sektörün eğilimleri yakından takip etmeniz, kaliteli ve yaratıcı içerik oluşturmaya zaman ayırmaları gerekmekte. Gerek içerik gerekse de görsel paylaşımlar bu anlamda büyük önem taşıyor. Sosyal medya mecralarında ise etkili ve yaratıcı içerikler oluşturmak için özellikle aşağıdaki noktalara dikkat edilmesi gerekiyor.

Sağlıkla ilgili bilgilendirici içerikler oluşturulmalı

Hedef kitleyi doğru analiz ederek, onların ilgisini çekebilecek konularda bilgilendirici içerikler paylaşılmalıdır. Bu tarz içeriklerde kaynak çok önemlidir; çünkü internette yüz binlerce kaynağı belli olmayan bilgi var. Kullanıcıları yanlış bilgilendirmemek için güvenilir kaynaklardan bilgiler alınmalıdır.

İçerikler duygusal olmalı

Üretilecek içeriklerde duygu olmalıdır. Sürekli olmasa da uygun görülen bazı zamanlarda hedef kitlenin duygularına temas edilmelidir. Duygusal içerik paylaşımları sayesinde, ilgili hedef kitle ile duygusal bir bağ da kurulmuş olur.

İçeriklerde soru bulunmalı

Hedef kitle ile etkileşimi artırmak için marka sorular sormalıdır. Markanın hedef kitlesine soracağı sorular, hedef kitlenin dikkatini çeken ve onları ilgilendiren konularda olmalıdır. Aksi halde markanın soracağı soru etkileşim almaz.

İçeriklerde samimi bir dil kullanılmalı

Marka, içeriklerinde hedef kitlesine samimi bir dil kullanarak hitap etmelidir. Markanın kullanacağı samimi dil, hedef kitlenin de markaya samimi yaklaşmasını sağlar.

İçeriklerde rakam kullanılmalı

İçeriklerde kullanılan istatistik rakamları kullanıcıların dikkatini çeker. Hedef kitleyi rahatsız etmeyecek şekilde bazen istatistikler paylaşılabilir.

İçerik kısa ve öz olmalı

İçerik oluşturulurken, anlatılmak istenen durum kısa ve öz bir şekilde yazılmalıdır. Sosyal medyada, uzun bir metin veya uzun süreli bir video kullanıcılar tarafından pek ilgi görmez; çünkü kullanıcılar her gün sosyal medyada binlerce içerik ile karşılaşıyorlar. Kullanıcıların, bunların hepsini okuması ya da izlemesinin mümkün olmadığını düşünürsek, bir markanın paylaşacağı içeriklerin kısa olması daha isabetli olacaktır.

Mesleki terimler çok sık kullanılmamalı

İçeriklerde hekimlik mesleğine ilişkin terimler ve jargonlar yerine, halkın anlayabileceği dilden paylaşımlar tercih edilmeli. Sağlık kurumunun içeriklerinde çok sık mesleki terim ya da teknik bilgi kullanması, hedef kitlesi ile arasına mesafe koymasına neden olur. Marka, mümkün olduğunca mesleki terimler ve jargonların kullanımdan kaçınmalıdır.

Yazı ve imla kurallarına dikkat edilmeli

İçeriklerde yazım yanlışı ve imla kuralları çok önemlidir. Yazı ve imla kurallarına uyulmayan içerikler, markanın kurumsallığına gölge düşürür. Hedef kitleye sunulan içeriğin net anlaşılması için yazı ve imla kurallarına dikkat edilmesi gerekir. Hasta mahremiyeti ve regülasyon kuralları da göz önünde bulundurulmalıdır.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.