Marka Sürekliliğinin Önemi


Serap ÖCAL

Serap ÖCAL

Okunma 01 Mayıs 2022, 14:44

Başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken pek çok farklı adım ve strateji bulunuyor. İşin en başında marka kimliğinin yaratılması geliyor.Marka ismi, logosu, renk seçimleri, tasarım şablonları, hedef kitle gibi birçok etken marka yaratma sürecinde öne çıkıyor. Marka dili bir markanın tutarlı şekilde her mecrada kendini ifade ettiği anlatım dilidir.

Marka dili oluşturma markanın bilinirliği, müşteri etkileşimi ve daha birçok konuda oldukça önemli bir yerde durur.Ancak birçok işletme sahibi marka sürekliliğinin ne olduğunu veya neden bu kadar önemli olduğunu bilmiyor. Bu ayki yazımızda marka sürekliliği ve önemi üzerinde duracağız.

Marka Sürekliliği: Tutarlı Bir Yaklaşım Kullanmak

Bir kuruluşun marka sürekliliğine sahip olması için tüm pazarlama çabalarında tutarlı bir yaklaşım kullanması gerekir. Tek bir mağazada çalışanlar ve birçok lokasyona sahip bir şirkette çalışanlar için eşit derecede önemlidir. Birleşik marka bilinci oluşturma yaklaşımı, bir markanın stilinin, renklerinin, resimlerinin, yazı tipinin ve daha fazlasının tüm basılı ve çevrimiçi materyallerde aynı olmasını sağlamak ve aynı zamanda müşterilere verilen mesajların tutarlı olmasını sağlamakla ilgilidir.

Marka Sürekliliği Neden Önemlidir?

Marka sürekliliği başarı için çok önemlidir çünkü işletmelerin imajlarını güçlendirmelerine yardımcı olur. Müşteriler aynı mesajı veya görseli ne kadar sık ​​görürse, onu akıllarında tutma olasılıkları o kadar artar. Birleşik markalaşma, perakende satış mağazaları, marketler ve bankalar gibi zincir işletmeler için önemlidir. Marka sürekliliğinin arkasındaki ana fikir, bir müşterinin nerede olursa olsun ziyaret ettiği herhangi bir zincir şubeden aynı yaklaşımı ve deneyimi alması gerektiğidir. Marka sürekliliği, işletmenizin ihtiyaç duyduğu pazar görünürlüğünü, güvenilir imajını ve rekabet avantajını kazanmasını sağlar.

Örneğin, belirli bir işletmenin pazarlama çabalarında koordineli bir yaklaşım benimsemediğini ve logo renklerini düzenli olarak değiştirdiğini hayal edin. Veya çalışanlarından biri marka mesajını kendi zevklerine göre değiştirmeye karar verirse. Müşterilerin karışık mesajlarla kafası karışacak ve güvensizlik artmaya başlayacaktır. Tutarsız bir marka, güçlü bir itibar oluşturmayı zorlaştırır ve pazarlama departmanlarının bütçelerinin büyük bir bölümünü markalarının koordinasyonunu ve tutarlılığını sağlamak için neden harcaması şaşırtıcı değildir.

Markanın Sürekliliği Nasıl Sağlanır?

Şirketinizin çalışanları bir pazarlama ve markalaşma kampanyasının çeşitli unsurlarına aşina değilse, marka sürekliliği olmayacaktır. Bu bilgiler tüm çalışanlarınız ve personeliniz ile paylaşılmalıdır; çalışanlar, şirketinizin stil sayfalarına (renkler, yazı tipleri, ifadeler, mesaj vb.) aşina olmalı ve herhangi bir değişiklik herkes tarafından bilinmelidir. Personel, şirketin marka stratejisinin farkında olduğunda, mesajınızı birleşik bir şekilde iletmeleri daha olasıdır.

Aynı şekilde şirketinizin de kendisini ve mesajını bilmesi gerekiyor ve bu gerçeğin en üst yönetim kademelerinde netleştirilmesi gerekiyor. Sorumlular kimliğini, mesajını veya marka stratejisini bilmiyorsa, çalışanları da bunu bilmeyecek. Müşterilerine her yere gidebileceklerini ve aynı mesajı alabileceklerini hissettiren firmalar; deneyim ve markalaşma marka devamlılığında oldukça başarılıdır. Örneğin, bankalar, perakende mağazaları ve bazı zincir kahve markaları gibi perakendeciler, hangi lokasyon ziyaret edilirse edilsin çoğunlukla aynıdır.

Markalaşma sürecinde tüm çalışmalarında ve web sitenizde aynı dili kullanmanız, iletişim stratejinizi oluşturmanız, aynı görsel temalarını kullanmanız ve bir bütünlük oluşturmanız oldukça önemlidir. Tüketicilerin gözünde marka değerini oluşturmak için sürekliliği sağlamanız ve hep aynı şablonla ilerlemeniz marka algısı yaratmanız için önemlidir.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.