Akaryakıt sektöründe kalite ve güveni bir arada sunuyoruz

Köklü bir ticari altyapıya sahip olan Kadooğlu Holding’in bünyesinde yer alan Kadoil, 2006 yılından bu yana faaliyetlerini hızla sürdürüyor.

Akaryakıt sektöründe kalite ve güveni bir arada sunuyoruz
kobiaktuel
kobiaktuel
04 Eylül 2020 Cuma 13:20

 Kadoil Yönetim Kurulu Başkan Vekili Nergiz Kadooğlu Çifçi, şirket olarak sundukları ürün ve hizmetleri, bunların öne çıkan özelliklerini ve şirketin önümüzdeki dönemle ilgili hedeflerini anlatıyor.

Kadoil’den ve faaliyet alanlarından kısaca bahseder misiniz?

Akaryakıttan gıdaya, enerjiden gayrimenkule, iç-dış ticaretten istasyon işletmeciliğine kadar birçok farklı alanda faaliyet gösteren Türkiye’nin önemli holdinglerinden olan Kadooğlu Holding bünyesinde faaliyet gösteren markalarımızdan biri Kadoil. Akaryakıt sektöründe kalite ve güveni bir arada sunduğumuz Kadoil markamızın şemsiyesi altında, otogaz sektöründe, LPG’li araç sürücülerine hizmet verdiğimiz Kadogaz ve madeni yağlarda Oil Master markalarımız, değerli iş ortaklarımız ve profesyonel ekibimizin üstün gayretiyle çok kısa bir sürede üstün başarılara imza attı. Kurulduğumuz günden bugüne ailemizi her gün biraz daha büyüttük. Kadooğlu ailesi olarak uzun yıllardır ticaretin içindeyiz. Babam ve ağabeylerimden aldığım Kadoil bayrağını, genç yaşta çok büyük bir sorumluluk üstlenmiş olmanın gururuyla taşıyorum. Geçmişin kökleriyle günümüzün imkânlarını birleştirerek, Kadoil markasını önümüzdeki yıllarda da başarı ile temsil etmeye devam edeceğiz.

Dolum tesisinizin kapasitesi ve sunduğu hizmetlerle ilgili bilgi verir misiniz?

148 bin metreküp depolama kapasitesi bulunan, sahilden 5 kilometre uzaklıkta ve iki geminin aynı anda yanaşma yapabileceği Türkiye’deki tek deniz platformu olan Kadoil Akdeniz Dolum Tesisleri’ni 2008 yılında hizmete sunduk. Tesisimiz, gerek iş ortaklarımız gerekse Türkiye’deki diğer dağıtım firmalarına depolama ve akaryakıt ikmali gerçekleştirmek amacıyla faaliyet gösteriyor. Bu tesisimize ek olarak, İskenderun’da bulunan mevcut depolama arazimizde de her zaman daha iyi hizmet verebilme hedefiyle LPG ve akaryakıt depolama tesisi için fizibilite çalışmalarına başladık.

Bugün kaç istasyonda yer alıyorsunuz? Önümüzdeki dönemde bunlara yenileri eklenecek mi?

Kurumsal işleyişimiz ve esnaf bakış açımızı harmanladığımız yönetim anlayışımızla ülke geneline yayılmış 600’ün üzerinde bayiliğimiz ve 16 bölge müdürlüğümüz bulunuyor. Akaryakıt sektörü rekabetin çok yoğun olduğu bir sektör, bu nedenle hedeflerimizi ve stratejilerimizi her daim güncellenmek zorunda kalıyoruz. 2020 yılı akaryakıt sektöründe intifa döneminin yoğun yaşandığı beş yıllık döneme denk geliyor. Şirket olarak intifa yılı öncesinde çalışmalarımıza başlamıştık. Saha ekimiz hâlihazırda ülkedeki bütün istasyonların güncel durumuna hâkimler. Bu dönem bünyemize yeni bayiler katma dışında kendi şemsiyemiz altındaki bayilerimizle yola devam edebilme stratejisini de gündemimize aldık. Bayrağımızı taşımasından gurur duyduğumuz istasyonlarla sözleşmelerimizi yeniledik, ailemize dâhil olmasını istediğimiz bayiler için fedakârlıklarda bulunduk. Sektörün içinde bulunduğu durum nedeniyle bayiler artık beş yıllık periyotları beklemeyebiliyor. Yaşanan son gelişmeler doğrultusunda öncelikli hedefimiz bünyemizde bulunan bayilerimizi koruyarak, onların satış hacmini her geçen gün daha da arttırma oldu.

İstasyonlarınızda sunulan hizmet kalitesini nasıl takip ediyorsunuz?

“Güven Yolunuzun Üstünde” mottosu ile müşterilerimize talep ettikleri hizmeti en iyi şekilde sunmanın gayretiyle istasyon sayımızı her geçen gün artırıyoruz. Bayilerimizin ve çalışanlarımızın verdiği hizmet kalitesini rutin kontroller ile sürekli denetliyoruz. Bu doğrultuda son yıllarda saha ziyaretlerimize ağırlık verdik. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru ve hızlı şekilde yanıtlamak için beklentilerini çok iyi analiz etmemiz gerektiğini deneyimledik. Bu süreçte istasyonlarımızda temizlik, hijyen, karşılama dahil bütün hizmetlerimizde müşteri beklentilerini ölçümlediğimiz özel bir program yürütüyoruz. Yönetim Kurulu’na direkt raporlanan program sonuçlarına yönelik de hızlı aksiyon almamız kolaylaşıyor. Dolayısıyla tüm istasyonlarımızda aynı hizmet kalitesini sunmuş oluyoruz.

Peki, büyüme stratejinizi nasıl oluşturuyorsunuz?

Öncelikli olarak ana hedefimiz; mevcut bayi ağımızı bir arada tutarak, bu güçlü ağa değer katacak yeni bayiler kazanmak, doğru lokasyonlarda doğru projeler ile büyümek. 2006 yılından bu yana sektörde akaryakıt dağıtım şirketi olarak faaliyet gösteren ve bu süreçte her geçen yıl büyüyen şirketimiz, her daim sürdürdüğü büyümede taş üstüne taş koyarak gelişim gösterdi. Yönetim olarak krizleri her daim büyüme fırsatı olarak gören bir anlayışa sahibiz. Dolayısıyla ekip olarak yatırım stratejimizi ve hedeflerimizi bu doğrultuda oluşturuyoruz. İstasyon sayımızı arttırma konusundaki öncelikli hedefimiz; şehir merkezleri, gelişmekte olan gözde lokasyonlar ve olmağımız illerde müşterilerimizle buluşmak. Otogaz tarafında orta vadedeki hedefimizin ise, Türkiye genelindeki bütün istasyonlarımızda kendi LPG markamız olan Kadogaz ile hizmet verebilmek olduğunu söyleyebilirim. Hazırlıklarımızı bu plan doğrultusunda yaptık ve hepsini sırasıyla hayata geçiriyoruz.

Kadomatik uygulamanızın avantajları neler?

Kadomatik, kullanıcıları için öncelikli olarak zaman ve harcamalardan tasarruf sağlıyor. Sistem bunun dışında; hızlı yakıt alma, ödeme ve fatura kolaylığı gibi yönleriyle birçok konuda tüketicilere ayrıcalıklar tanıyor. Kadomatik ile şirket filo araçlarının kilometre, yakıt ve yol kontrollerinin yapılması daha kolay hâle geliyor. Bu da filo sahiplerine büyük avantaj sunuyor. Taşıt tanıma sistemimiz, akaryakıt dolumunu anında çalıştırıp, araçta akaryakıt ikmalini ve ödeme şeklini pratikleştirerek hız kazandırıyor. Böylelikle şirket sahipleri için Kadomatik ile filolarına yakıt alım yeri ve zamanlaması, ürün seçimi, kilometre ve litre kontrollerinin yapılması kolaylaşıyor.

EcoMax Eurodiesel’in öne çıkan özellikleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?

Yüksek teknolojili ve en etkili akaryakıtı sunma hedefiyle EcoMax Eurodisel’i hayata geçirdik. Yakıt ekonomisi, güç artışı, daha uzun motor ömrü, daha sessiz sürüş gibi faydaların yanı sıra düşük emisyon değerleri ile çevre korumasına da katkıda bulunan EcoMax Eurodiesel; katkısız sıradan yakıt kullanılması durumunda motorda oluşan kalıntıları hızla temizliyor. Düzenli kullanıldığında, yakıt ekonomisi sağlamasının yanı sıra güç artışı ve uzun motor ömrü sunuyor. Bu sayede sürücüler daha sessiz ve keyifli bir sürüş elde edebiliyor. Sahip olduğu düşük emisyon değerleri ile de çevre korumasına katkıda bulunuyor. EcoMax Eurodiesel kullanımı ile enjektörlerin temizlenmesi dolayısıyla yakıt ekonomisi sağlanıyor. Aynı zamanda enjektörlerde meydana gelen kirlenmeye bağlı olarak oluşan güç kaybı, EcoMax Eurodiesel ile minimuma indiriliyor ve performans artışı elde ediliyor. EcoMax Eurodiesel yakıt tasarrufu sağlaması ve araç performansına olan katkısının yanı sıra zararlı emisyon gazlarında azalma, köpüklenmeyi ve korozyonu engelleme gibi özellikler de sunuyor. EcoMax Eurodiesel kullanımı ile yakıt ekonomisi sağlanırken düşük emisyon değerleri ile çevre korumasına da katkıda bulunuluyor.

Bugün kaç kişiye istihdam sağlıyorsunuz? Personel eğitimlerinizden de kısaca bahseder misiniz?

Gerçekleştirdiğimiz yeni yatırımlarla doğrudan ve bayiliklerimizle birlikte dolaylı olarak toplamda 7 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. İnsan Kaynakları yönetimi bizim için büyük önem teşkil ediyor. Bu kapsamda Kadoil Gelişim Akademisini 2017 yılında hayata geçirdik. Amacımız akademiyi ilerleyen dönemde bilgi havuzu olarak kullanacağımız bir kaynağa dönüştürmek. Gelişim Akademisi şemsiyesinde birçok eğitim programı gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye devam edeceğiz. Uzun saatler ofis ortamında çalışmanın fiziksel ve psikolojiketkilerini azaltmak için düzenli olarak ergonomi ve beden dili eğitimleri alıyoruz. Yeni başlayanlar ve bilgilerini güncellemek isteyenler için Office programları eğitimleri her dönem düzenli olarak veriliyor. Kişisel gelişim için Yaratıcılığın Boyutları ve Değişim Alanları atölye çalışmalarımız arkadaşlarımız tarafından büyük ilgi görüyor.

Sosyal sorumluk projelerinizi anlatır mısınız?                                                    

Kadooğlu şirketlerimizin hepsinde başarı çıtamızı her geçen gün yükseltirken toplumdan kazandığımızı insanımızın hizmetine sunmayı kendimize ilke edindik. Dünya ve ülke ekonomisi birkaç yıldır zor bir süreçten geçiyor. İş ortaklarımızdan aldığımız güçle “Enflasyonla Topyekün Mücadele” programını hayata geçirip araç kullanıcılarına destek olduk. Sosyal sorumluluk anlayışımızı her zaman ön planda tutarak eğitime katkıda bulunup okullar inşa ettik. Toplum ihtiyaçlarını önde tutarak engelliler, gazilerimiz ve kadın istihdamına yönelik projelere sponsor olduk. Pandemi döneminde farklı ihtiyaç sahiplerini de gündemimize almaya başladık. Kadoil olarak her zaman sporun ve sporcunun yanında yer aldık. Ampute takımlarına olan desteğimizi sadece futbol değil, oyuncuların hayatlarına da dokunarak devam ettireceğiz.

Önümüzdeki dönem için hedefleriniz neler?

Madeni yağ markamız Kadoil Oil Master ile 50 çeşit ana ürünün 20’nin üzerinde ülkeye ihracatını gerçekleştiriyoruz. Bu markamız için düzenlediğimiz yurt dışı seyahatlerini bu süreçte durdurma kararı aldık; ama farklı kanallardaki pazarlama faaliyetini sürdürüyoruz. Tedarikten tüketici davranışına kadar pek çok şeyin değiştiği yeni bir dönemle karşı karşıyayız. Hâlihazırda gündemimizde olan birçok projeyi daha da öne çektik. Dijitalleşme, online ticaret, temassız teknolojiler, inovatif ürünler gibi alanlarda yatırımlarımızı arttıracağız. Bayilerimizin altyapılarını güçlendirmek için çalışmalarımızı arttırdık. Genel merkezimizin dijital altyapısını güçlendirmek için yeni iş birlikleri içindeyiz. İşlerimizi yeni teknolojilerin katkısıyla daha kısa sürede daha ileriye taşımayı hedefliyoruz. Yeni dönemde Ecomax Eurodiesel ve Kadomatik için pazarlama faaliyetlerine de öncelik vereceğiz. Bu alanda dijital dünyanın avantajlarından yararlanıyoruz.

Koronavirüs salgını sektörünüzdeki dengeleri nasıl değiştirdi? Önümüzdeki süreçle ilgili öngörüleriniz neler?

Pandemi sürecinde tüketim ne yazık ki yüzde 45 seviyelerine indi, dolayısıyla petrol dağıtıcısı bir şirket olarak krizin olumsuz etkisini çok hızlı hissettik. Stoklarımız petrol fiyatlarının düşmesi nedeniyle olumsuz etkilendi. Yaşanan bu olumsuzlukların sektörde yüzde 10 ila yüzde 15 seviyelerinde bir daralmaya neden olacağını öngörüyoruz. Koronavirüs, bütün sektörleri etkisi altına aldı. Ekonomik aktivitelerin durduğu bu dönemde petrol piyasalarında ani değişiklikler yaşanabiliyor. Petrol piyasasındaki bu düşüşün mevcut durumda devam edeceğini düşünüyorum. Pandeminin ilk günlerinde enerji talebinin büyük bir kısmını oluşturan hava, deniz ve kara trafiği durma noktasına gelmişti, fabrikalar üretimlerini durdurdu, santraller faaliyetlerine ara verdi, inşaat sektörü geriledi. Yaşanan bu sürecin kısa zamanda eskiye dönmesi pek mümkün görünmüyor. Petrol piyasasının normalleşmesi için saydığım ekonomik aktivitelerin eski hâline dönmesi gerekiyor

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.