Aksigorta GMY’si Kaan Konak Sigorta sektöründeki dijital dönüşüm süreçlerini Kobi Aktüel’e anlattı.
Sigorta sektöründe dijital dönüşümün rolü nedir ve bu dönüşümü sürdürmek neden önemlidir?
Sigorta süreçlerinin dijitalleşme potansiyeli ve dijitalleşme hızı açısından baktığımızda, sektör birçok sektöre kıyasla önde görünüyor. Bu dönüşüm operasyonel verimliliğimizi artırırken aynı zamanda müşteri memnuniyetini de olumlu yönde etkiliyor. Dijitalleşmeyi kullanarak risk yönetimini çok daha etkin bir biçimde kullanabiliyoruz. Geçmişe nazaran risk profillerini daha doğru bir şekilde belirleyebiliyor; daha hızlı müdahale edebiliyoruz. Bunun yanında müşterilerimizden gelen talepleri daha hızlı şekilde bir yönetebiliyoruz.
Müşteri talepleri ve beklentileri nasıl değişiyor ve sigorta şirketleri bu değişime nasıl yanıt veriyor?
Bugün tüketiciler sektör bağımsız hangi hizmeti alıyor oluyorsa olsun, süreci benzer hızda ve akışta deneyimlemek istiyor. Bu da dışardan geleneksel ve ağır ilerliyor gibi görünen sigorta sektöründe de dijitalleşmenin getirdiği fırsatlardan bir an önce yararlanmamız gerektiği anlamına geliyor. Satış öncesi fiyatlama sürecinde birçok parametreyi arka tarafta hesaplayıp müşterilerimize olabilecek en iyi teklifi sunmaya gayret ediyoruz. Satış sonrasında ise dijital asistanımız ADA; web sitesi, whatsapp ve çağrı merkezimiz üzerinden müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap veriyor. Her iki süreçte de arka tarafta yapay zekâ, makine öğrenmesi gibi birçok teknolojiyi kullanıyoruz. Dağıtım kanallarımıza baktığımızda ise gerek acentelerimiz gerek ise banka şubelerimiz üzerinden tasarladığımız müşteri deneyimlerinde, dijital asistanımız ADA satış temsilcilerimize ürün bilgisi, fiyat indirimi gibi konularda destek olarak satış sürecinin uçtan uca müşterilerimiz tarafından en iyi şekilde deneyimlenmesini sağlıyor. Önümüzdeki dönemde de Generative AI (ChatGPT) gibi yeni nesil teknolojilerden de yararlanarak hem müşterilerimize hem de dağıtım kanallarımıza ADA ile sunduğumuz imkanları artırmayı hedefliyoruz.
Sigorta sektöründeki veri analitiği ve yapay zekâ gibi teknolojiler, risk değerlendirmesi ve poliçe fiyatlandırmasında nasıl kullanılıyor?
Dijital veriyi çağın en değerli varlığı olarak görüyoruz. Bu anlamda büyük veri, ileri veri analitiği, siber güvenlik, endüstriyel IoT, robotik işgücü, yapay zekâ ve blokzinciri gibi yeni nesil teknolojilerin geliştirilmesine odaklanıyoruz. Dijitalleşme noktasında sigorta sektöründe hayata geçirdiğimiz ilkleri gururla hem sektöre hem de müşterilerimize sunuyoruz. Aksigorta’da iyi tanımlanmış tüm iş süreçlerimizi yapay zekâ yönetiyor. Dijitalleşme üzerine Aksigorta olarak attığımız adımlar, bizi hem sektörden pozitif olarak ayrıştırdı hem de müşteri memnuniyeti anlamında son derece olumlu sonuçlar elde etmemizi sağladı. Dijital ortamda gerçekleşen her türlü etkileşim mükemmel müşteri deneyimi sağlıyor.
Sigorta şirketlerinin sürdürülebilirlik ve çevresel faktörler konusundaki rolü nedir?
Karbon salımını kontrol altına almak ve bu alanda hedef olan net sıfır karbon ekonomisine ulaşmak iklim değişikliğiyle mücadelede hayati öneme sahip. İnsanlığın geleceğini güvence altına alacak bu hedefe ulaşmakta global sigorta sektörünün de oynayacak bir rolü bulunuyor. Aksigorta açısından baktığımızda; net sıfır emisyon ve net sıfır atık hedefimize paralel olarak; ürün ve hizmet gamını iklim krizinin çözümüne pozitif katkı sağlayacak sürdürülebilir sigortacılık ürünleriyle güçlendirmeye başladık. Sürdürülebilirlik performansımızı da her geçen yıl daha da güçlendiriyor; faaliyetlerimizden kaynaklanan doğrudan ve dolaylı çevresel etkileri en aza indirmeyi hedefleyen projeler yürütüyoruz. Kağıtsız sigortacılık hedefimiz doğrultusunda dijitalleşme çalışmalarına hız vererek, kâğıt tüketimini yasaların sunduğu ölçüde azaltma sürecini başlattık.
Sigorta sektöründeki gelecek trendleri ve inovasyonlar nelerdir?
Pazardaki tüm değişiklikler göz önüne alındığında, günümüzde sadece standart bir ürün seti ile devam etmek giderek zorlaşıyor. Sigorta şirketlerinin sunduğu ürün çeşitliliğini ve derinliğini müşterilerinin yeni beklentileri ve durumlara yönelik ürünlerle zenginleştirmesi bir zorunluluk. Aksigorta’nın geleceğini dijital, kişiselleştirilmiş hizmet odaklı ve kâğıtsız sigortacılık anlayışıyla tanımlıyoruz. Önümüzdeki dönemde Aksigorta olarak, sürdürülebilir bir yaşam için yeni nesil çözümlerle değerli olanı birlikte korumayı hedefliyoruz. Kârlı büyüme odağımızla, tüm paydaşlarımıza değer yaratacak sürdürülebilirlik yatırımlarımıza devam edeceğiz. Tüm dağıtım kanalları ve ürün gruplarında portföyümüzü büyütmeyi; rekabetçi fiyat, ürün ve kolay süreçlerimizle farklılaşmayı ve operasyonel verimliliğimizi korumayı hedefliyoruz. Teknoloji ve dijitalleşme yatırımlarımıza devam ederek hem müşterilerimize kanal özgürlüğü sağlayacak hem de iş ortaklarımızın dönüşümüne yardımcı olacağız.