Müşteri odaklı teknolojik hizmetler sunuyoruz

UPS, hızlı ve güvenilir yurt içi ve yurt dışı hizmetleriyle tüm gönderileri ihtiyaçlarınızı karşılıyor. UPS Türkiye Ülke Müdürü Engin Kolat taşımacılık sektöründeki çalışmalarını anlatarak, sorularımızı yanıtladı.

Müşteri odaklı teknolojik hizmetler sunuyoruz
kobiaktuel
kobiaktuel
05 Haziran 2023 Pazartesi 12:16

Şirketinizden ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?

UPS, dünya çapında paket ve kargo taşımacılığı, uluslararası ticaretin kolaylaştırılması ve iş dünyasının daha etkin yönetimi için gelişmiş teknolojiler kullanarak kapsamlı çözümler sunan önde gelen bir lojistik şirketidir. 220’den fazla ülkede insanları ve işleri birbirine bağlayarak müşteri odaklı teknolojik hizmetler sunuyoruz. 540.000’den fazla çalışanımızla her gün 24,7 milyondan fazla paket teslimatı kapasitesine sahibiz ve bu sayede küresel pazarlarda müşterilere hızlı, güvenli ve ekonomik hizmetler sağlayabiliyoruz. Türkiye’de faaliyetlerimize 1988 yılında başladık ve şu anda 2.000'den fazla çalışanımız ve geniş bir organizasyon ağıyla devam ediyoruz. Türkiye’de ihracatın gelişimine destek olmak için uluslararası lojistik ve teslimat faaliyetleri yürütüyor, müşterilerimize 81 ilimizde yüksek kaliteli tamamlayıcı bireysel lojistik çözümleri sunuyoruz. Türkiye'de deniz, hava ve karayolu taşımacılığı ile yurt içi, yurt dışı kargo hizmeti sunan ve depoculuk hizmeti veren tek lojistik şirketiyiz.

Yurt içi kargo taşımacılık hizmetleriniz ve taşıma süreçlerinizden bahseder misiniz?

UPS olarak, küresel kargo talebinin artmasıyla birlikte müşterilerimize daha hızlı ve etkili hizmetler sunabilmek, ihracat performansı taahhüdümüzü yerine getirmek adına küresel çapta yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Filo büyütme çalışmalarımız sayesinde genişleyen filomuz, yurt içindeki müşterilerimizin küresel ticarete ve pazarlara daha güçlü bir şekilde bağlanmasını sağlıyor. Türkiye'den gönderilen paketler, ertesi gün dünyanın önemli ticaret merkezlerine kıtalararası olarak ulaşabiliyor. Güçlü hava filomuz, Türkiye'deki ihracatçıların gönderilerini Köln'deki Ana Aktarma Merkezi üzerinden 220'den fazla ülke ve bölgeye ulaştırma imkânı sağlıyor. Aynı zamanda karayolu hizmetimizle maliyet esnekliğini önceliklendiren ve zaman kısıtlaması olmayan müşterilerimiz için haftalık olarak Türkiye'den Avrupa'ya ulaşım sağlıyoruz.

E-ticaret’in sektörünüze katkıları pandemiyle birlikte artış gösterdi, müşteri portföyünüze göre değerlendirdiğinizde ağırlıklı olarak hangi sektörlerde kargo taşımacılığı yoğunluk gösteriyor?

E-ticaretin payı toplam küresel ticaret içerisinde her geçen gün artıyor ve pandemi süreci bu artış hızının ivmelenmesine neden oldu. Günümüzde insanlar online alışverişi, fiziksel mağaza alışverişine göre daha fazla tercih etmeye başladılar. Yaptığımız UPS Akıllı E-Ticaret Araştırması’nın sonuçlarına göre e-ticaret deneyimini yaşayan kullanıcılar bunu devam ettirme eğilimi gösteriyor ve bu eğilim yaş düştükçe daha da güçleniyor.Bu durumu da göz önünde bulundurduğumuzda özellikle perakende sektörünün kargo taşımacılığında yoğunluk gösterdiğini söyleyebiliriz.

Kargo taşımacılığı sektöründe müşteri memnuniyetini nasıl sağlıyorsunuz?

UPS olarak, her zaman en iyi hizmeti sunmak için müşteri geri bildirimlerini dikkate alıyoruz. Bu doğrultuda sürekli olarak operasyonlarımızı iyileştirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için çaba gösteriyoruz. Müşterilerimizin paketlerinin hızlı ve güvenli bir şekilde teslim edilmesini sağlamak için etkin ve güvenilir taşıma ağlarına ve operasyonel süreçlere sahibiz. İleri teknolojileri kullanarak paketlerin takip edilmesini ve zamanında teslimatının sağlanmasını mümkün kılıyoruz. Aynı zamanda bütçelerine uygun seçenekler sunarak maliyetleri optimize etmelerine yardımcı oluyoruz. Profesyonel ve yetkin müşteri hizmetleri ekibimiz, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için 7/24 çözüm odaklı hizmet sunuyor.

Kargo taşımacılığında markanızın dijital dönüşüm yatırımlarından bahseder misiniz?

UPS olarak dijital dönüşüme liderlik edebilmek için teknoloji yatırımlarımıza devam ediyoruz. Bu kapsamda geliştirdiğimiz UPS Smart adlı entegre lojistik yönetim portalımızla iş ortaklarımıza lojistik operasyonlarını dijital bir platform üzerinden yönetme imkânı sunuyor ve hata oranlarını azaltıyoruz. Bu portal sayesinde işletmeler, uçtan uca tüm lojistik süreçlerini tek bir ekrandan takip edebiliyor ve operasyonlarını dijital olarak yönetebiliyorlar.

Sektörde bundan sonraki hedefleriniz nelerdir?

UPS olarak, sektördeki öncü konumumuzu korumak ve müşterilerimize ileri düzeyde hizmetler sunmak için sürekli olarak kendimizi geliştirmeyi sürdüreceğiz. Operasyonlarımızı geliştirmek amacıyla ileri teknolojileri takip ederek hızla uyguluyoruz. Otomasyon, veri analitiği ve yapay zekâ gibi alanlara yatırım yaparak süreçlerimizi daha verimli hale getiriyor ve müşterilerimize kesintisiz bir deneyim sunuyoruz. Sürdürülebilirlik alanında çevresel ve sosyal sorumluluklarımızı yerine getirme hedefimizle karbon ayak izimizi azaltmak, yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanmak ve atık yönetimini geliştirmek gibi çalışmalara odaklanıyoruz. Aynı zamanda yeni pazarlara açılarak müşterilerimize daha geniş kapsamlı hizmetler sunmayı planlıyoruz ve dünya genelinde varlığımızı genişletmeye devam edeceğiz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.