Papara Head of Merchant Business Lideri Haktan Omaçer, ödeme sistemleri sektöründe kullanıcılarına sunmuş oldukları hizmetlere değinerek, ihtiyaçlara nokta atışı çözümler sunmayı sürdüreceklerini söyledi.
Şirketinizden ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?
2016’da kurulan Papara, geleneksel finansal uygulamalar karşısında rekabetçi ve kullanıcı odaklı çözümler sunan bir finansal teknoloji kuruluşu olarak faaliyet gösteriyor. 17 milyonu aşkın bireysel kullanıcımıza ödemeler, kart, yurt içi ve yurt dışı para transferi, sigorta, yatırım ve birikim kategorilerinde ürün ve hizmetler sunuyoruz. 5,3 milyonu aşkın ön ödemeli kart kullanıcımızla Türkiye’de ön ödemeli kart pazarının lideriyiz. 2023’te ticari kullanıcılar için sunduğumuz ürün ve hizmet setini daha da geliştirdik ve üye işyeri bazında ayak izimizi genişletmek için de çalışmalara başladık.
Ürün gruplarınızdan bahseder misiniz? Portföyünüze eklenen yeni ürünler var mı? Müşterilere ne gibi kolaylık sağlıyor?
Papara’nın yolculuğu bugün pek çok farklı kategoride sunduğu onlarca ürün ve hizmetle sürüyor. Yalnızca 2023’te 30 yeni ürünü kullanıcılarımızla buluşturduk. Papara'nın bireysel ürün ve hizmetleri, yeni sigorta ürünleri, yeni ön ödemeli kartlar, 60 ülkeye yurt dışı para transferi, yatırım ürünleri, uygulama içi ödeme çözümleriyle genişledi. Bireysel ürün ve hizmetlerimizdeki artışın yanı sıra 2023, ticari ürünlerimize yenilerini eklediğimiz bir yıl oldu. 2.500’e yakın ticari kullanıcımıza online ve yüz yüze ödeme alma, ödeme dağıtma, ticari kart ve hediye kartı çözümlerini, Papara Ticari ile Bir Adım ileri söylemiyle tek çatıda sunmaya başladık. Papara olarak hem KOBİ’lere hem de kurumsal şirketlere şunu vaat ediyoruz: “Papara çözümleri işinizi bir adım ileri taşır.” Sanal POS, Papara ile Öde ve Link ile Öde gibi online ödeme çözümlerimize, Yeni Nesil Yazarkasa POS (ÖKC), Android POS ve Cep POS yüz yüze ödeme çözümlerimizi ekledik. İstanbul içinde aynı gün kurulumla işletmeleri POS’la ödeme alabilir hâle getirmeye başladık.
Başvuru ve entegrasyon sürecinden kısaca bahseder misiniz?
Geçtiğimiz aylarda dijital onboarding sürecimizi hayata geçirdik. Papara Ticari Hesap başvurusu yapan kullanıcılar, gerekli bilgi ve belgeleri birkaç adımda Papara üye işyeri portalından yükleyebiliyor ve hesap açılış sürecini başlatabiliyor. Başvurunun hemen ardından kullanıcımıza ulaşıyoruz ve Ticari Hesap açılışını tamamlıyoruz. Papara üye işyerleri, aynı gün içinde çözümlerimizden yararlanmaya başlayabiliyor. Ayrıca aylık ücret, POS çözümleri için inaktiflik ücreti gibi ek ücretler ödemiyor.
Müşteri memnuniyeti ve devamlılığı için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Papara Ticari ürünleri rekabetçi komisyonlarla sunuluyor. Özellikle POS çözümlerimizi rakiplerden ayıran konu, aylık ücret / inaktiflik ücreti gibi ek ücretler olmaması. Ayrıca aynı gün içinde teslimat ve kurulumla işletmeleri çok kısa sürede yüz yüze ödeme alabilir hâle getiriyoruz. Bir diğer konu da hak edişlerin aynı gün hesaba geçmesi. Papara Ticari üye işyerleri, Papara çözümleri üzerinden aldıkları ödemeleri aynı gün içinde hesaplarında görebiliyor.
Papara’nın ticari kullanıcıları için sunduğu ödeme çözümleri, işletmeleri hem online hem de yüz yüze ödeme alma yetkinlikleri açısından güçlendiriyor. Bu çözümler API teknolojileri aracılığıyla ihtiyaçlara göre özelleştirilebiliyor. Bu noktada kurumsal ölçekli şirketler için de gereksinimlere göre uyarlanabilir çözümler tasarlama olanağı sunuyor. Tüm bunlar Papara’nın farklı sektörlerde faaliyet gösteren ticari kullanıcı sayısını arttırmasını ve bu kullanıcılara yüksek memnuniyet oranlarında hizmet verilmesini mümkün kılıyor.
Önümüzdeki dönemde yeni yatırımlarınız olacak mı? 2024 yılı ve uzun vadeli hedeflerinizi paylaşır mısınız?
2023 yılında tamamladığımız İspanya merkezli neobank Rebellion Pay satın almasıyla yurt dışı genişleme sürecimizi de başlattık. Yakın zamanda yeni bir satın alma haberiyle Avrupa’da daha çok pazara erişeceğiz. Türkiye’nin lider finansal teknoloji şirketi Papara olarak ülkemizde 17 milyonu aşkın kişiye sunduğumuz ürün ve hizmetleri farklı coğrafyalara taşımak en öncelikli hedefimiz. Papara’yı bir finansal superapp’e dönüştürmek için çalışmaya devam ederken, ticari tarafta da daha çok KOBİ’yi ve kurumsal şirketi dijital ekonomiye geçişte esnek, kolay kullanımlı, ihtiyaçlara nokta atışı çözümlerle güçlendirmeyi sürdüreceğiz.