GlobelinkÜnimar, ticaret hayatına 1994 yılında Ünimar adı altında başladı. 2011 yılında Singapurlu lojistik devi CWT GlobelinkGroup ile yaptığı ortaklıktan bu yana da faaliyetlerine GlobelinkÜnimar ismiyle devam ediyor.
GlobelinkÜnimar İcra Kurulu Üyesi Üyesi Koray Çıtak, “Denizyolu, havayolu ve karayolu taşımacılığı dahil olmak üzere tüm taşıma modlarında hizmet sağlamaktayız. Ayrıca CWT Globelink gibi güçlü bir hizmet ağının önemli bir parçasıyız. Bu ağ içerisinde, bulunduğumuz konum itibariyle uluslararası denizyolu, havayolu ve karayolu taşımacılığı gibi ana hizmetlerinin mevcut olduğunu ifade etti. GlobelinkÜnimar,ana hizmetlerin yanında ise yurtiçi taşımacılık, depolama, ETGB, proje ve kombine taşımacılık, e-ticaret lojistiği, bozulabilir kargo hizmetleri de dahil olmak üzere entegre lojistik hizmetlerini de kapsayan tedarik zinciri fonksiyonlarının tamamını da müşterilerine sunabiliyor.
32 ülkede 110’u aşkın ofis
Müşterilerine ve iş ortaklarına mümkün olan en iyi hizmeti verebilmek amacıyla, toplam 32 ülkede 110’u aşkın Globelinkofisi ile aktif olarak çalıştıklarını belirten Koray Çıtak, “ayrıca geniş acente ağımızla tedarik zincirlerinin her adımında, uçtan uca her türlü lojistik hizmetini sağlıyoruz” dedi.
Koray Çıtak konuşmasında “GlobelinkÜnimarolarak globalde verdiğimiz hizmet kalitesini Türkiye’de de sunuyoruz. Bu kapsamda, ülkemizde dört merkezden oluşan bölge yapımızla 81 ile ulaşarak lojistik faaliyetlerini kesintisiz sürdürüyoruz. Ayrıca Türkiye içerisindeki ofis yapılanmamızı da büyütmeye devam ediyoruz. Pandemi öncesinde yola çıktığımız bölgesel büyümehedeflerimiz odağında ülkemizde mevcutta olan ofis sayımızı artırmayı planlıyoruz” dedi.
Lojistikte “hız” fark yaratıyor…
Lojistik faaliyetlerinde fark yaratan en önemli unsurlardan birinin hız olduğu inkar edilemez bir gerçek. Hızı sağlamanın başlıca yollarında birisi de farklı taşıma modları arasında operasyonel esnekliğe sahip olmak. Koray Çıtak, “Biz GlobelinkÜnimar olarak; lojistiğin her alanında varlık göstermemiz, müşterilerimize entegre lojistik ve intermodal taşımacılık hizmeti sunmamız sayesinde oluşabilecek tüm kayıpların önüne geçebiliyoruz. Üstelik bunu faaliyet gösterdiğimiz tüm bölgelerde uygulayabilme kabiliyetine sahibiz. Örneğin, mevcut depolama çözümlerimizi yurtiçi dağıtım servislerimizle entegre ederek, yurtiçi e-ticaretle ve katma değerli hizmetlerle müşterilerimize ulaşabiliyoruz. Öte yandan, intermodal faaliyetlerimizde de demiryolu taşımacılığına verdiğimiz önemi artırıyoruz. Uzak Doğu’dan ülkemize yapılacak sevkiyatlar için demiryolu alternatiflerini entegre ederek bu alanda da emin adımlar atmaya devam ediyoruz” diye konuştu.
Her alanda dijital dönüşüm
GlobelinkÜnimar olarak her zaman gelişime ve inovasyona odaklandık, odaklanmaya da devam edeceklerini sözlerine ekleyen Çıtak, “Bu doğrultuda yürüttüğümüz çalışmalarda hem dönemin koşullarını dikkate alıyor hem de geleceğin teknolojilerine bugünden uyum sağlamayı amaçlıyoruz. Pandemi döneminde bu çalışmalarımızın mahsullerini aldık. Daha önce başladığımız dijitalleşme ve dijital dönüşüm yatırımlarına hız kesmeden devam ettik. Böylece, temasın minimum düzeye indirilmesi gerektiği dönemde sanal pos sistemimiz üzerinden kredi kartı ile online ödeme, track&trace sistemi ve QR kod ile yük takip sistemini kullanıma sunarak hızlı bir dönüşüm sağladık. Öte yandan; müşterilerimize sunduğumuz gönderi takibi, web sitemiz üzerinden online teklif yaratma ve bunlarla birlikte e-lojistik alanında kullanılabilecek blockchain fırsatları uygulamaya başladığımız dijitalleşme faaliyetlerimizin başında geliyor”dedi.
GlobelinkÜnimar,dijitalleşme adımını yalnızca müşteriyleriyle kurduğu direkt ilişkilerde değil şirket içi faaliyetlerinde de atıyor. Koray Çıtak “Verimliliği artırıcı bir araç olarak gördüğümüz bu adım ile en doğru stratejiyi kurgulamaya çalışıyoruz. Bu kapsamda attığımız en önemli adımlardan biri de müşterilerimize sunduğumuz çözümlerde etkinliğe, hızlı karar vermeye ve strateji belirlemeye yardımcı olacak yeni iş zekası uygulamamız UNIBOX BI’ı devreye almak oldu. GlobelinkÜnimar'ın yönetim süreçlerinde kullanılacak olan bu araç, ilerleyen zamanlarda uygulamanın CRM bileşeninin açılmasıyla birlikte teklif talebinden raporlama aşamasına kadar olan tüm süreçlerin izlenebilir ve ölçülebilir olmasını sağlayacak” dedi.