Galata Taşımacılık, 1997 yılından bu yana 5 kıtada 100’den fazla iş ortağı ve 250’den fazla çalışanıyla lojistik çözümleri üretmeye devam ediyor.
Sektöre hız kazandıran yatırımları ve yenilikçi çözümleriniz Galata Taşımacılık Yönetim Kurulu Başkan Yrd. CEO Vittorio Zagaia, sektördeki ayrıcalıklarını anlattı.
Şirketten bahsedebilir misiniz, faaliyetleriniz neler?
Galata Taşımacılık 1997 senesinde İstanbul’da kuruldu. 13 kişiyle ve sadece İtalya karayolu taşıması yapan bir şirket olarak çıktığımız yola bugün 300 kişinin üzerinde bir ekip ile İstanbul merkez ofis dışında, Çatalca, Bursa, Ankara, İzmir lojistik depolarımız, İstanbul Havalimanı, Bursa, İzmir ve Mersin şubelerimiz ile karayolu, havayolu, denizyolu ve İntermodal taşımacılıkta bir freight forwarding şirketi olarak faaliyet göstermekteyiz. Bununla beraber katma değerli lojistik hizmetler ve yurtiçi dağıtımda da gün geçtikçe büyüyen bir hacmi yönetmekteyiz. Senede 100 binin üzerinde yük elleçleyen bir firma konumundayız.
2023 gündeminizde neler var?
Öncelikle, kurulduğumuz günden bu yana olduğu gibi, bizim için öncelikli hedef, şirketimizi her daim sağlam adımlarla ileriye götürmek. Bunun temelinde de gerçekçi hedefler ile minimum risk almak yatıyor. 2023 senesi için öncelikli hedefimiz 45”PW Intermodal konteyner yatırımımızı devam ettirerek ekipman sayımızı artırmak. Bununla beraber, Istanbul, Bursa, Ankara ve Izmir’den sonra Mersin’de de lojistik depomuzu hayata geçirmek var. SwapBody olarak adlandırılan yeni bir araç yatırımına da girmiş bulunuyoruz. Hedefimiz bu ekipman parkurunu da kısa zamanda büyütmek. Bununla beraber Afrika kıtasında Tunus’ta ilkini gerçekleştirdiğimiz ortaklığın benzerini farklı ülkelere de taşımak için çalışmalar yapmaya devam etmekteyiz.
Küresel lojistik sıralamasında performans yükseltmenin yolu nereden geçiyor? Burada nasıl farklılaşıyorsunuz?
Galata Taşımacılık olarak bizlerin farklılaşması, hizmet verdiğimiz her sektörün dinamiklerini dikkatli incelemek, bu konuda ihtisaslaşmak ve doğru çözümleri müşterilerimize sunmaktan geçmektedir. Şirketimizde birçok sektör hakkında en ince ayrıntısına kadar bilgi sahibi olan profesyonleller ile operasyonlarımızı sürdürdük ve bu şekilde de devam ediyoruz. Öte yandan bizi farklılaştıran diğer bir konu hizmet verdiğimiz her taşıma modunu asli işimiz gibi kurgulamış ve yatırım yapmış olmamız. Küresel performans sıralaması şirket bazında değil, ülke bazında dikkate alınması gereken bir konu olduğuna inanıyoruz. Bu konuda özel sektör Türkiye’de ciddi yatırımları hali hazırda yapmaktadır. Bürokratik açıdan bazı faktörlerin devreye alınması, basitleştirilmesi ve teşviklendirilmesi lojistik sektörü adına gelecek için çok önemli adımlar olacaktır. Bilhassa uluslararasından ziyade ulusal lojistik altyapısını iyileştirilmesine yönelik adımlar önem arz etmektedir.
“360 derece hizmet anlayışımız ve müşteri odaklı vizyonumuz rakiplerinden ayıran bir özelliğimizdir”
Ürün ve hizmetlerinizi sunarken farklı neler yapıyorsunuz? Sizi farklı kılan özellikler neler?
Galata Taşımacılık’ın en büyük gücü bir çok farklı sektör konusunda uzman takım arkadaşlarımızın olması ve yurtdışı global acente ağıdır. Sektörel bilgi, gelen taşıma taleplerini en iyi şekilde cevaplandırılması hususunda önem arz ederken köklü acente ağı ise katma değerli hizmetler sunma noktasında büyük fark yaratmaktadır. Bunun dışında 360 derece hizmet anlayışımız ve müşteri odaklı vizyonumuz bizleri rakiplerinden ayıran bir özelliğimizdir.
Yenilikçi çözümleriniz ve sürdürülebilirlik çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Biz 25 sene boyunca asla taviz vermeyeceğimiz kriterleri en başından belirlemiştik; 3 defa üst üste Türkiye’nin en iyi işverenleri listesine girmiş olmak, Türkiye’de kadınlar ve Y kuşağı için harika işyerleri listesinde yer edinmiş olmak buna bir işaret, lakin bunu başarmak da çok uzun yıllar aldı. Türkiye’de ilk CRM departmanını, eğitim departmanını kuran şirketiz. Şirket içerisinde çok seslilik bizi başarıya taşıyan önemli bir faktör oldu. Örneğin kurumsal sosyal sorumluluk noktasında da bu böyle, biz 12 yıldır istisnasız KAÇUV - Kanserli Çocuklara Umut Vakfı ile çalışıyoruz ve sürdürülebilirliğin en güzel örneğini gerçekleştiriyoruz. Bir diğer önemli etken ise dijital dönüşüm. Biz global ölçekte sektörü takip ediyor ve uyarlanabilecek yenilikleri adapte etmeye çalışıyoruz ki bu da hassas bir nokta.