SHELL TÜRKİYE PERAKENDE ALANINDA BÜYÜYECEK
Shell Türkiye, son dönemde yatırımlarını akaryakıt istasyonlarındaki marketlere yoğunlaştırdı.

Şirket, önümüzdeki dönemde misafirlerinin yakıt harici ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde perakende alanında büyümeye ağırlık vermeyi ve 2020 yılında Shell Select Market sayısını 500’e çıkarmayı planlıyor.
Türkiye'de bini aşkın istasyonuyla faaliyet gösteren Shell Türkiye; yakıtın yanı sıra perakende satışlar, madeni yağlar üretim ve pazarlama, filo çözümleri, toptan akaryakıt, enerji ve gaz, doğalgaz ve petrol arama, havacılık satışları, kimya satışları, denizcilik satışları ve bitüm alanlarında da hizmet veriyor. Shell & Turcas'ın Perakende Satışlar Genel Müdür Yardımcısı Murat Birgül, “2018 yılında Türkiye’de yaklaşık yüzde 3’ün üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. Türkiye’deki faaliyetlerimizin toplam cirosu 20 milyar 600 milyon TL seviyesine ulaştı” diyerek sözlerine başlıyor. Shell & Turcas olarak, son dönemde yatırımlarını akaryakıt istasyonlarındaki marketlere yoğunlaştırdıklarını belirten Birgül, perakende sektöründeki tüketici trendlerini yakından takip ettiklerini aktarıyor. Türkiye’deki Shell istasyonlarını her gün 1 milyondan fazla kişinin ziyaret ettiğini kaydeden Birgül, “2013 yılından bu yana, ülke çapında 42 şehirde 400 adet özel konseptli Shell Select marketimizle misafirlerimizin akaryakıt dışındaki ihtiyaçlarını da karşılıyoruz. 2020 yılında Shell Select Market sayısını 500’e çıkarmayı hedefliyoruz. Misafirlerimizin yakıt harici ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde perakende alanında büyümeye ağırlık vereceğiz” diyor.
Entegre Filo Yönetimi İmkânı
Kurumlara yönelik sundukları hizmetlerle ilgili de bilgiler veren Birgül, Shell Filo Çözümleri’nin şirketlerin operasyonel ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde entegre filo yönetimine imkân sağladığını açıklıyor. Birgül, “Shell Partner Card ile firmaların, iş ortaklarına yakıt kartı sunmalarına yardımcı oluyoruz. Rotası Avrupa olan şirketlerin yakıt alımları ve yol hizmetlerindeki ihtiyaçlarını Shell Card ile çözüyoruz. Müşterilerimizin, iş ortaklarının, bayilerinin veya çalışanlarının yakıt kartı ihtiyacını Shell Pratik Kart ile karşılıyoruz” diyor. Birgül, Shell Taşıt Tanıma Sistemi ile entegre çalışan Shell FiloPlatform ile bir filo yönetim sistemi sunduklarını aktarıyor.
5 Bin Kadına İstihdam Olanağı
Birgül, Türkiye’deki kadın istihdamına destek sağlamak amacıyla, Shell & Turcas olarak geçtiğimiz yıl Mart ayında Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın himayelerinde, İŞKUR iş birliğiyle Shell’de Kadın Enerjisi projesini başlattıklarını söylüyor. Birgül, proje kapsamında Shell’in Türkiye’deki faaliyetlerinin ve Cumhuriyet’in kuruluşunun 100’üncü yılının kutlanacağı 2023 yılına kadar 5 bin kadına istihdam olanağı sağlayacaları bilgisini veriyor. Birgül, tüm Türkiye’de güçlenerek büyümeye devam eden projenin birinci yılda hedeflenen çalışan kadın sayısına ulaştığını sözlerine ekliyor.