Sabun Kokulu Odaları ile Maison d'Azur

Maison d'Azur, Alaçatı çarşısının merkezinde, gürültüden uzak bir sokakta misafirlerini ağırlıyor. Bir aile işletmesi olan otelin sahipler

Sabun Kokulu Odaları ile Maison d'Azur
06 Temmuz 2018 Cuma 20:09

Maison d'Azur, Alaçatı çarşısının merkezinde, gürültüden uzak bir sokakta misafirlerini ağırlıyor. Bir aile işletmesi olan otelin sahipleri Özgür-Ebru Tolunay çifti, otellerinin hayata geçme sürecini ve konseptini anlatıyor.

-Öncelikle kendinizden ve Maison d’Azur’un hayata geçme sürecinden bahseder misiniz?
Biz, yıllarca İstanbul ve Paris’te kurumsal firmalarda çalıştıktan sonra hayallerimizi gerçekleştirmek üzere Alaçatı’ya yerleşip otelimizi açtık. Azur’un evi anlamına gelen otelimizin otelimizin adı, bir tanecik evladımız Azur’un adından geliyor. Biz aynı zamanda gezgin bir aileyiz ve dünyada adım atmadığımız yer kalmaması amacı ile çıktığımız her yolculuktan, yaşadığımız tecrübelerden ve tanıştığımız insanlardan ilham alıyoruz. Uzaklardan getirdiğimiz tatlar ve eşyalarla dolu otelimizde kedilerimiz, köpeğimiz, dostlarımız ve misafirlerimizle beraber kocaman bir aileyiz.

-Otelinizin kapasitesi ve lokasyonuyle ilgili bilgi verir misiniz? Bu lokasyona nasıl karar verdiniz?
Maison d'Azur Butik Otel olarak, Alaçatı çarşısının merkezinde, gürültüden uzak bir sokakta hizmet veriyor. 90 yıllık iki taş binadan oluşan otelin odaları, aslına uygun olarak nostaljik eşyalarla ve iki binanın önündeki sokağımızı Alaçatı ruhunu yansıtacak şekilde dekore edildi. Gerçek Alaçatı'yı yaşamak isteyenlerin fotoğraflamak için özel olarak geldikleri sokağımız, birçok gazete ve dergiye de konu oldu. İki, üç ve dört kişilik olmak üzere toplamda 13 odası bulunan otelimiz toplam 50 yatak kapasitelidir. Lokasyona karar verirken, Alaçatı çarşısının içinde olmayı, ama Alaçatı gürültüsünden uzak olmayı tercih ettik.

-Nasıl bir konseptle hizmet sunuyorsunuz?
Butik bir hizmet anlayışımız var. Annenizin yazlık evine tatile geldiğinizi hissettirmek istiyoruz. Otelin genelindeki sabun kokusu, ellerimizle hazırladığımız kahvaltımız ve yaz aylarında 18 çeşit reçelimizle bunu sağlamaya çalışıyoruz.

-Rezervasyonlarınızda en çok yoğunluk hangi aylarda/dönemlerde ve hangi kanallardan oluyor?
Yoğunluk Nisan ayında, Ot festivali ile beraber başlayıp, Ekim’e kadar devam ediyor. 12 Ay açık olan otelimiz kış aylarında da özellikle hafta sonları yoğun olarak rezervasyon almaya devam ediyor.

-Seyahat uygulamaları ve bu uygulamadaki otel tavsiyeleri rezervasyonunuza ve bilinirliğinize nasıl yansıyor?
Seyahat uygulamalarındaki tavsiyelerin, bir otelin ilk tanıtımı açısından çok önemli olduğunu düşünüyoruz, insanlar eğer ilk kez geliyorlarsa mutlaka bu yorumları okuyarak geliyorlar. Bu yüzden deneyimlerini paylaşmak isteyen insanların çok dikkatli yorum yapmaları gerektiğini düşünüyoruz. Örnek verecek olursak; Alaçatı köy içerisinde yürüyerek gidebileceğiniz bir deniz bulunmuyor. Genelde insanlar Alaçatı'ya bunu bilerek geliyorlar, ancak bilmeyen birisi lokasyona herhangi bir yorum yapmadan 0 puan verebiliyor; çünkü o kişinin beklentisi Alaçatıda olmak, ama deniz kenarında da olmak, ancak burada otelin 0 puan almasını gerketirecek bir hata yok. Bu puana bakan bir başka kişi de otelin aslında kötü bir lokasyonda olduğunu düşünebiliyor. Yorumlar otel bana ne vadetti, ben ne buldum şeklinde olmalı diye düşünüyoruz.

-Yerli ve yabancı misafirlerinizin otelinizden beklentileri konusunda ne gibi farklılıklar gözlemliyorsunuz?
Özellikle kahvaltı konusunda yerli misafirlerimiz çok hassas. Biz de kahvaltıda bol çeşit ve ev yapımı, bizzat kendi yaptığımız ürünlerin bulunmasına önem veriyoruz. Kahvaltı almasak da olur düşüncesi ile gelen yabancı misaflerimiz ise kahvaltımızı denediklerinin ertesi günü mutlaka tekrar almak istiyorlar. Talep konusunda yerli ve yabancı misafir anlamında çok büyük farkılıklar yok. Alaçatı genelinde ise yerli misafirlerimiz  daha çok deniz ve gece hayatı için, yabancı misafirlerimiz dinlenme ve atmosfer için tercih ediyor.

-Sosyal medya mecralarını kullanıyor musunuz? Bu mecralarda müşterilerinizle nasıl bir etkileşim sağlıyorsunuz? Bu, otelinizin rezervasyonlarına nasıl yansıyor?
Instagram ve Facebook sayfalarımız aktif şekilde kullanıyoruz. Genelde misafirlerimizin çektikleri fotoğrafları repost ediyoruz. Bu da insanların otelin gerçek halini görmelerine ve daha güvenle rezervasyon yapmalarına sebep oluyor. Kendimiz de birer gezgin olduğumuz için kendi tecrübelerimizden yola çıkarak Alaçatı'ya tatil planı olan misafirlerin neye ihtiyacını olduğunu düşünerek sosyal medya içeriklerimizi belirliyoruz. Ayrıca web sitemiz de bilinilirliğimizi arttıran bir faktör.

-Önümüzdeki dönemlerde, başka lokasyonlarda da yer almayı düşünüyor musunuz? Bu yıl için yeni planlarınız varsa paylaşır mısınız?
Geçtiğimiz yıl Alaçatı köy meydanında gençlere hitap eden çok sade, temiz ve fiyatları daha makul olan Meydan d'Azur otelimizi açtık. İlerleyen yıllarda, yine Alaçatı köy merkezinde özellikle çoçukların daha keyifli vakit geçirebileceği ve dolayısıyla annelerin dinlenebileceği bir otel daha açma planımız var. Biz Alaçatı'da yaşamayı çok sevdiğimiz için önümüzdeki 10 yıl için başka bir lokasyonda olmayı düşünmüyoruz. Elimizin dokunmayacağı, misafirlerimizle iletişim halinde olamayacağımız bir oteli işletmek bize çok yapılabilir gelmediği için şimdilik sadece Alaçatı'dayız.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.