Türk markalarını dünya pazarlarına taşıyan BIGGBRANDS, Türkiye’nin en büyük e-ihracat şirketi olarak başarıyla hizmet veriyor.
BIGGBRANDS Ceo’su Enis Karslıoğlu sorularımızı yanıtlayarak , bir markaya E-ticaret pazar yerleri dahil 35 pazar yeri, 55 ülkede 60 gün içinde satışa açtıklarını söyledi.
Kendinizi ve Biggplus Holding’i tanıtır mısınız?Kendi şirketler grubunuzu kurmanızda ne etkili oldu, fikrinizin çıkış noktası nedir?
1986 yılında Hacettepe Üniversitesi,Elektronik Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra Amerika’da Wharton, Northwestern ve Harvard Business School’ da finans ve pazarlama üzerine eğitim aldım. Meslek hayatıma 1986 yılında başladım, uzun yıllar medyadateknoloji yönettim ve bir çok alanda üst düzey yöneticilik yaptım. 1999’da kendi şirketimizi kurduğumuzda e-ticaret ve e-ticaret tabanlı sadakat projelerinin geleceğini gördük ve buraya yatırım yapmaya karar verdik. Yurt içinde sanalmagaza.com sitemizle 2001 yılından beri e-ticaret işi ile uğraşıyoruz ve Biggloyalty firmamızla da yaklaşık 1500 loyalty projesini hayata geçirmiş bulunuyoruz. 2014 yılında başlattığımız en önemli global proje olan THY, Shopandmiles.commil tabanlı dijital ödüllendirme projesi bizi Global’ e açılmaya ve Cross Border çalışmaya adeta teşvik etti.
Biggplus’ı büyüklük olarak tarif etmek isteriz. Ofisleriniz, Lojistik Merkezleriniz ve yer aldığınız Pazaryerleri hakkında bilgi verir misiniz?
Şu anda İstanbul, Dubai, Amsterdam ve New York’ ta kurulu ofis ve lojistik merkezlerimizle global kriterlere uygun olarak 55 ülkeye hizmet vermekte olan Türkiye’ ninen büyük e-ihracat şirketiyiz. Türkiye’ deki hizmetlerimizi Kavacık’taki 1,200 m2’lik merkez ofisimiz ve Kartal Samandıra’daki 10.000 m2’lik kapalı alana sahip Lojistik Merkezi’nden vermekteyiz. Yurt dışında, yakında yeni açılacak olan bölgeler hariç kendi yatırımımız olan 4 bölgemiz var ve dünyanın en büyük35 pazaryerinde faaliyet gösteriyoruz. Bir marka bize geldiğinde, Amazon, Walmart, Ebay, Noon, C-discount, Bol vb. e-ticaret Pazar yerleri dahil 35 Pazar yeri, 55 ülkede 60 gün içinde satışa açıyoruz.Yakında 2 yeni bölgemiz daha ekleniyor ve kapsadığımız ülke sayısı 60 olacak. Biz Tekstil ve Ayakkabı sektörleri ile şimdilik çalışmıyoruz. Ama bunun dışında hemen hemen her sektörde çalıştığımız marka var. En popüler kategoriler aşağıdaki kategorilerdir:
- Fashion Aksesuar
- Çanta, Valiz
- Küçük Ev Aletleri
- Mutfak Ürünleri
- Ev Yaşam
- Anne Bebek, Oyuncak
- Dayanıklı ve Paketlenmiş Gıda
Biggbrands olarak E-ihracatta öne çıkan noktanız sizce nedir?
E-ihracat markasını yurt dışında satışa sunmak isteyen tüm KOBİ’ lerin hayali olmalıdır. Fakat e-ihracat çok teknik ve zor bir iş. Bir KOBİ’ nin kendi ürünlerini dünya pazarlarında e-ihracat modeliyle TEK BAŞINA satması hiç kolay değil. Markaların bu geniş okyanusta bir kum tanesi gibi kalacağını düşünürsek onların kaybolmaması ve öne çıkması için belirli stratejiler geliştiriyor ve en önemli pazar yerleri ile çalışıyoruz. Biz bizimle çalışan markalara bir çok başlıkta A’ dan Z’ye çözüm ve hizmet sunuyoruz.
- İçerik geliştirme
- Tercüme ve KeywordOptimizasyon
- Lojistik süreç yönetimi
- Depolama ve Stok yönetimi
- Entegrasyon, hesap yönetimi
- Dijital Pazarlama, PPC
- İade Yönetimi
Gördüğünüz gibi her biri ayrı bir uzmanlık gerektiren bu konularda uzman şirketler ancak başarılı olabilir. Markaları başarıya ulaştırmak için önemsendiğini ve değer verildiğini hissetmek isteyen müşterilerle her an etkileşim ve iletişim içinde olunması gerçekten çok önemli.
E-ihracatın Türk markaları için fırsat ve avantajları nelerdir?
E-ihracatta en büyük avantaj stok yönetimi kolaylığı. Siparişin hazırlanması, paketlenmesi, depolanması gibi süreçlerde güvenilir bir iş ortağı ile çalışmanın size sağlayacağı yararları düşünün! İyi bir stok yönetimi stratejisine sahip olmak, rekabet avantajı elde etmek ve müşterilerini memnun etmek isteyen her E-Ticaret işletmesi için çok önemlidir. Dezavantaj ise kargo fiyatları ve iadeler.Kargo maliyeti büyük sorunlardan biri. Hele bir de iade gelirse 1,5 katı kargo ücreti ödersiniz. O yüzden konteynırla göndermek çok önemli veya freezone’lar oluşturulmalı. Bu konuda en başarılı ülke ÇİN. Özellikle Cross Border Lojistik işinde mükemmel şekilde organizeler böylece bir ürünü 2-3 gün içinde inanılmaz iyi fiyatlarla dünyanın her yerine götürüp kolay iade yönetimi yapıyorlar. Türkiye’ ninkargo sevk ve kolay iade sorununuçok ama çok acil çözmesi lazım.
2022 ve 2023 için sizin gündeminizde ne gibi çalışmalar olacak?
Misyonumuzu gerçekleştirmek adına Orta Doğu operasyonları için Dubai, Avrupa operasyonları için de Amsterdam’da kurduğumuz ofis ve lojistik merkezlerimize ilaveten 2022 Ekim ayı içinde Almanya, Kasım ayı içinde de Suudi Arabistan bölgelerini devreye almayı planlıyoruz. Bu girişimle birlikte gerçekten global bir firma olma yolunda en önemli adımlardan birini atmış olacağız. 2022-2023 bizim için hem yazılımlarımızı ihraç edeceğimiz, hem de tedarikçilerimizin ürünlerini global pazarlara götürebileceğimiz çok önemli bir büyüme yılı olacak.
Sizin için çözülmesi en acil ve önemli e-ticaret sorunu nedir?
Ülkemizde her alanda nitelikli insan gücüne ihtiyaç vardır. Nitelikli insan gücü sayesinde yapılan işe değer katılır ve ülke ekonomisine katkıda bulunulur. Bir ülkenin kalkınması, sahip olduğu nitelikli insan gücüne bağlıdır.X-Y jenerasyon idare ediyoruz ama Mobilize olmuş Z jenerasyonmaalesef yurtdışına kaçıyor veya kariyerine odaklanıp sabretmiyor. Türkiye müthiş bir ülke. Çok iyi üreticilerimiz var gittikçe daha iyi perakendeye uygun markalı ürün yapar hale geldik. Ama 2022 yılı içinde e-ticaret pazarı 550-600 Milyar TL hacmi ile hala çok küçük ve ciddi büyüme potansiyeli var. E-ihracat ise 2 Milyar USD civarında ve yıllık 250 Milyar USD ihracatımızın içinde çok küçük kalıyor. Tek sebebi ise HIZLI VE UCUZ SEVKİYAT olmaması. Bu rakam Dünya pazarlarında %5-6 civarında ve oran hızla artıyor. Bizimde bu ivmeyi iyi değerlendirmemiz ve büyümeyi yakalamamız lazım.
Katkılarınız ve paylaşımınız için çok teşekkür ederiz!Son eklemek istedikleriniz var mı?
Biz ülkesini çok seven bir firma olarak rekabetçi ürün yapan becerikli her markaya destek olmayı adeta misyon edindik. Global bir marka olmak doğrudan bir hedef değil, hak edilecek bir sonuçtur. Yaratabildiği yüksek katma değer kadar kendi anlamını kazanır. Bu yüzden amacımız kendi coğrafyamızdan çıkan eşsiz markaların tüm dünyada hak ettiği yere gelerek iyi tanınmasıdır. Biz 20 yıldır müşterilerimiz için çalışıyoruz, bundan sonraki yıllarımızda da ne zaman ve nerede olurlarsa olsunlar elimizden gelen desteği, tüm ekibimiz, dijital teknolojilerimiz, lojistik ağımız ve tecrübemizle samimi şekilde vermeye hazırız. İyi markalar ne zaman isterlerseBiggbrands.com web sitemize gidip info@biggbrands.com e-mailüzerinden proje ekiplerimizle iletişime geçebilirler. Ayrıcabu haberle birlikte Türk FMGC ve gıda markalarını taşıdığımız biggbrandsb2b.com toptan ihracat sitemizi de duyurmak isterim.