DenizBank Perakende Bankacılık Grubu Genel Müdür Yardımcısı Ayşenur Hıçkıran, mobil bankacılığın finans sektöründe bir dönüşüm başlattığını, daha erişebilir hizmetler sayesinde finansal katılımı önemli oranda artırdığını ifade ediyor.
Mobil bankacılık, geleneksel bankacılık sistemini nasıl değiştiriyor?
Mobil bankacılık finans sektöründe temel bir dönüşümü başlattı; sunduğu avantajlarla bankacılık sistemini günden güne değiştirdi, değiştiriyor. Bugün artık finansal durumunuzu ve harcamalarınızı anlık yönetmek mümkün. Yaşanan bu kullanıcı dostu deneyimler bilinçli kararlar almayı kolaylaştırırken, finansal okuryazarlık seviyesini de artırıyor. Mobil bankacılıktaki diğer önemli konumuz da hız. Kredi başvuru süreçleri, yatırım işlemleri gibi süreçlerdeki hızımız, kullanıcıların hem zamandan tasarruf etmesini hem de kısıtlı zamanlarını daha verimli kullanmalarını sağlıyor. Tabii bu değişimle birlikte teknolojik faydaları değerlendirirken, güvenlik önlemlerine dikkat etmek ve kişisel bilgileri korumak da büyük öneme sahip.
Son dönemde artan siber saldırılara karşı mobil bankacılığın güvenliğini nasıl artırabiliriz?
Mobil bankacılıkta güvenlik, hem müşterilerimiz hem de bizim için en hassas konulardan biri. Gelişmiş biyometrik doğrulama sistemleri, veri tabanlı yapay zeka teknolojisi ile birlikte ürettiğimiz protokoller ve çok daha fazlasıyla müşterilerimizin kişisel bilgilerini ve varlıklarını büyük bir özveriyle koruyoruz. Sistemsel korumanın yanı sıra, güvenlik bilincini yükseltmek için de hem şubelerimiz hem de dijital bankacılık kanallarımız ile kurduğumuz iletişimlerde proaktif bir yaklaşım benimseyerek, bilinçlendirici çalışmalar gerçekleştiriyoruz.
Mobil bankacılık, finansal sistemin sürdürülebilirliğini nasıl etkileyebilir?
Mobil bankacılık, daha erişilebilir ve kullanıcı dostu hizmetler sayesinde finansal katılımı önemli oranda artırıyor. Aynı zamanda, inovasyonların getirdiği verimlilikle çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilirliğe katkı sağlamak, finansal işlemleri hızlandırmak ve maliyetleri düşürmek mümkün. DenizBank olarak, iş ve yatırım hayatına yapacağımız teknolojik entegrasyonlar ile finansal sürdürülebilirliğe katkı sağlamak üzere yoğun şekilde çalışıyoruz.
Markanız bünyesinde mobil bankacılığın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
MobilDeniz, Türkiye’nin ilk mobil bankacılık uygulamalarından biri. Müşterilerimize 7/24 hızlı işlem olanağı sunduğumuz ara yüzlerimizle, minimum çaba ile maksimum fayda sağlayacak kullanıcı deneyimi yaratıyoruz. Diğer yandan, teknolojinin finansal ekosistemimizin her noktasına nüfuz etmesi, siber tehditleri hayatımızın tam merkezine getirdi. Biz de bu tehditlere karşı en gelişmiş güvenlik protokolleri ve uygulamalarla önlemlerimizi alıyoruz. Bugün MobilDeniz’e günlük 5 milyon giriş gerçekleşiyor; finansal işlemlerimizin %97’si tamamen insansız kanallarda tamamlanıyor. Dolayısıyla, dijital uygulamalarımızdaki bir dakikalık kesinti bile hem finansal olarak hem de itibar anlamında risk barındırıyor. DenizBank olarak, bu çerçevede sürekli altyapı yatırımları yaparak teknolojimizi global standartların dahi üzerinde tutuyoruz.
Eklemek istedikleriniz var mı?
DenizBank olarak önceliklendirdiğimiz konulardan biri de yapay zeka ile teknolojik altyapımız arasında kurduğumuz entegrasyonlar. Şu anda, sesli mobil asistanlar ve robo-danışmanlar gibi uygulamalar, yapay zeka tabanlı bankacılık ürünleri arasında en popüler olanlar. Gelecekte yapay zekanın da etkisiyle dijital bankacılığın sınırlarının hızla genişleyeceğini öngörüyoruz. Buna ek olarak, ülkemiz bankacılık sektöründe genel olarak bireysel müşterilerin dijital ihtiyaçlarını karşılayacak adımlar atıldı ve atılmaya da devam ediyor. Ancak tüzel müşterilerin dijitalleşmesi maalesef aynı hızla gerçekleşmiyor. Biz de DenizBank olarak gelecek dönemde, tüzel müşterilerimiz için dijital kanallarda uçtan uca deneyim sunmayı hedefliyoruz. Müşteri olma, kredi işlemleri ve ödeme-tahsilat operasyonlarına varan her adımı dijitalleştirilecek