Payten Türkiye Ülke Müdürü ve Paratika CEO’su Burak Kutlu müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak ve en üst seviyede müşteri memnuniyeti sağlamak için güçlü bir çözüm seti sunduklarını belirterek, Kobi Aktüel’in sorularını yanıtladı.
Sektörünüzde son dönemde yaşanan teknolojik gelişmeler ve yenilikler, ödeme sistemleri dünyasında nasıl bir değişim yarattı? Bu değişim, müşteriler ve işletmeler için ne gibi avantajlar sunuyor?
Pandemi döneminde dijital dönüşüm neredeyse tüm sektörlerde ivme yaratırken, şüphesiz ki en köklü değişim e-ticaret ve ödemeler sektörlerinde gerçekleşti. E-ticaret son 5 yıldır yaşam döngüsünün en verimli zamanlarını yaşıyor. Aynı şekilde, dijital ödemeler de e-ticaret’e eş değer bir gelişim sergiliyor. Ödeme sistemleri alanını da kapsayan fintek, finansal işlemlerin çok daha hızlı ve çok daha pratik bir şekilde gerçekleşmesi amacıyla ortaya çıkan bir sektör. Sektör çok hızlı büyüyor, ancak açık inovasyonu benimseyen, daha fazla finansal ürünü katma değerli hizmetlerle birlikte tek merkezden sağlayan ve haliyle daha fazla kolaylık sunabilen fintekler büyümeye devam edebiliyor. Bugün Türkiye ve yurt dışında sanal POS altyapısı sunduğu 27 banka ve 50 binin üzerinde üye işyeri ve yıllık adet bazında 1,2 milyarın üzerinde e-ticaret işlemi ve aylık 5,5 milyondan fazla tokenizasyon işlemine aracılık eden Payten Teknoloji olarak biz de şirketlerin gelişen ihtiyaçlarına cevap veren tam kapsamlı çözümleri tek yerden sunma yaklaşımımızla İTÜ Teknokent’te yer alan Ar-Ge merkezimizde geliştirdiğimiz ve fintek sektöründe öncü olan yenilikçi ürünlerimizle müşterilerimize ve onların müşterilerine değer katmaya devam ediyoruz. Bütüncül hizmet yaklaşımımızın en iyi örnekleri, şirketlere ‘ödemeleri yönetmenin en kolay yolu’nu sunan ve tam anlamıyla bir ödeme orkestrasyonu çözümü olan Payten Payment Gateway ve fintekleşmek isteyen bankalar, mevcut hizmet portföyünü geliştirmek isteyen hâlihazırdaki fintek şirketleri ve girişimlere yönelik geliştirdiğimiz ‘anahtar teslim fintek’ çözümümüz Payten Fintech Suite. Türkiye’nin en geniş kapsamlı ödeme geçidi çözümü Payten Payment Gateway, hazır bağlantıları sayesinde işletmelere tek entegrasyonla, tek arayüz üzerinden Türkiye ve yurt dışındaki sanal POS’lar, bankalar, ödeme kuruluşları, mobil cüzdanlar, havale/kredi yöntemleri ve alternatif ödeme sistemleri ile özgürce çalışma imkânı tanıyor. Onlarca modül ve çözümle entegre çalışan Payten Payment Gateway, Hata Koduna Göre Akıllı İşlem Yönlendirme, Kart Saklama, B2B Tahsilat Yönetimi, Mutabakat Çözümü, Kapalı Devre Cüzdan, Linkle Ödeme ve QR Kod ile Ödeme, Çoklu Ödeme (Parçalı Ödeme), Alışveriş Kredisi ile Ödeme Yöntemleri, Alternatif Ödeme Yöntemleri, Yurt Dışı Ödeme Yöntemleri, Software only POS, Gelişmiş Anti-Fraud Çözümü, Secure IVR ve sektörde farklılık yaratan Payten Olağanüstü Durum Merkezi (ODM) ve Ödeme Danışmanlığı çözümlerini tek ürünle ve 7/24 canlı destek hizmetiyle sunuyor. Payten Fintech Suite ise bir fintek şirketi kurmanın ya da kapsamlı çözümler ile daha rekabetçi bir fintek kuruluşu olmanın; kaynak, zaman ve yönetim bakımından gerektirdiği tüm zorlukları tamamen ortadan kaldırıyor. Tüm modül ve entegre çözümleri ile Payten Payment Gateway’i de kapsayan bu çözüm, e-cüzdan’lar/ cüzdan çözümlerinden, açık bankacılığa, para transfer hizmetlerinden, hesap konsolidasyonu ve mobil çözümlere kadar tam kapsamlı ve profesyonel bir fintech altyapısı sunuyor. Payten’in 24 yılı aşan deneyimi ile geliştirilen Paratika ise KOBİ’lere ödemelerini en kolay şekilde ve güvenle alabilecekleri, ayrıca birçok avantajdan faydalanabilecekleri bir ödeme altyapısını yüzde 99,9’a varan başarılı işlem oranıyla sunuyor. Paratika sanal POS’a sahip olan KOBİ’ler, tek entegrasyonla ve uygun komisyon oranlarıyla tüm banka kartlarından ödeme alabiliyor ve 9 farklı kredi kartı programı ile (Axess, Bonus, Cardfinans, Advantage, Maximum, Paraf, World, Kuveyt Türk Sağlam Kart ve Bankkart Combo) müşterilerine taksitle ödeme fırsatı sunabiliyorlar.
Ödeme sistemleri sektöründe güvenlik, kullanıcı gizliliği ve veri koruması gibi önemli konular arasında. Şirketiniz, bu konulara özel bir vurgu yaparak nasıl bir fark yaratıyor? Müşterilerinizi koruma konusundaki yaklaşımınız ve altyapınızdaki güvenlik önlemleri hakkında ne gibi çalışmalar yapıyor?
Tüm bu yeni trendlere karşın dünya dijitalleşmeye gitgide uyum sağlarken dijital dolandırıcılar da yeni sahtecilik yöntemleri geliştirerek tüketicileri aldatmanın çok çeşitli yollarını buluyorlar. Bu da veri gizliliği, fraud (sahtecilik) ve siber güvenlik konularının işletmeler için daha da kritikleşmesi anlamına geliyor. 24 yıllık bir Ar-Ge firması olarak dolandırıcılığın tespit edilip önlenmesinde milisaniyelerin önemini biliyoruz. Öncelikle Payten’in en üst seviye uluslararası güvenlik standardı olan PCI DSS Level 1 uyumlu altyapısında, tokenizasyon teknolojisi ile sunduğu Kart Saklama çözümü ile kişisel ve kart bilgileri gibi hassas verilerin sızması riskine geçit vermeden, kullanıcılara tek tıkla hızlı ve güvenli alışveriş yapma imkânı tanıyor. Şirketler Payten’in çözümlerini kullanırken 360 Derece Sahtekarlık Önleme ve Olağanüstü Durum Merkezi’nin güvencesinden de faydalanarak, uçtan uca güvenli ödeme altyapısı ile satış dönüşüm oranlarını artırıyor, en güncel sürüm olan 3D Secure 2.2 esnek kural yönetimi ile sanal POS, para birimi, tutar ve kart saklama senaryoları bazında 3D secure ödeme kuralları tanımlayabiliyorlar. Ayrıca Payten’in özel atanmış sahtekarlık önleme ekibi tarafından yapay zekâ ve makine öğrenmesi destekli ASEE InACT 360 Derece Antifraud Hub ve ThreatMetrix siber güvenlik çözümünün global istihbarat ağı ile 7/24 izlenen, dijital kanallardan ve cihazlardan gelebilecek sahtekarlık girişimlerinin anlık önlendiği ve işlem akışının uçtan uca korunduğu güvenli bir altyapıya sahip oluyorlar. Ayrıca ikinci bir veri merkezi üzerinden sunduğumuz Payten Olağanüstü Durum Merkezi (ODM) hizmetimiz de müşterilerimize, deprem, sel gibi doğal afet durumlarında ya da uzun süreli arızalardan etkilenmeden, kesintisiz ve pürüzsüz ödeme akışı sağlıyor.
Ödeme sistemleri sektöründe rekabet giderek artıyor ve müşteri beklentileri sürekli değişiyor. Şirketiniz, müşteri memnuniyetini artırmak ve sadakati sağlamak için nasıl öne çıkıyor? Müşterilerinizle olan etkileşiminizi geliştirmek ve onların değişen ihtiyaçlarına uyum sağlamak için neler yapıyorsunuz?
Payten olarak müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak ve en üst seviyede müşteri memnuniyeti sağlamak için güçlü bir çözüm seti sunuyoruz. Öncelikle biz daima müşterilerimizi dinliyor, anlıyor ve gerek güçlü altyapımız olsun, gerek özelleştirilmiş çözümlerimiz, danışmanlık ve destek hizmetlerimiz olsun, daima yanlarında olduğumuzu bilmelerini sağlıyoruz. En güncel ve en gelişmiş global standartlara sahip teknolojileri iş süreçlerimize entegre ederek müşterilerimize güçlü ve güvenli bir altyapı üzerinden hizmet veriyoruz. ArGe merkezimizde geliştirdiğimiz çözümlerimizi anahtar teslim sunmanın yanı sıra, müşterilerimizin farklılaşan ihtiyaçları, o anki vizyon ve stratejilerine göre özelleştirerek de sunabiliyoruz. Bunun yanı sıra, tüm başarılarımızın ve müşterilerimizin memnuniyetinin kaynağının, uzmanlığına ve özverili çalışmalarına güvendiğimiz, gelişen, geliştiren, işine kendi işi gibi sarılan ekibimiz olduğunun farkındayız. Nitelik ve deneyimleriyle sektörün en iyilerinden oluşan uzman ekiplerimiz ile müşterilerimize ödemeler ve fintek konularında sunduğumuz danışmanlık hizmetinin yanı sıra başvurudan itibaren hizmet sağlanan her süreçte ihtiyaç duydukları her noktada 7/24 canlı destek ile yanlarında oluyoruz. Amacımız müşterilerimize hızla artan işlem hacimlerini kolayca yönetebilecekleri, başarılı işlem oranı ve satış dönüşümlerini artıran, müşteri memnuniyeti ve sadakatini de sağlayan; uzaktan ödeme almayı kolaylaştıran, güvenli, kaliteli ve özgürleştiren ödeme çözüm ve hizmetlerimizi en iyi şekilde sunmak.