Markalar Dijital Yolculukta Hangi Koltukta Oturuyor?

Yasin Kaplan Dijital Pazarlama Okulu/Kurucu

Markalar Dijital Yolculukta Hangi Koltukta Oturuyor?
09 Nisan 2018 Pazartesi 11:58

Türkiye’de kurumlara ve bireylere, birçok şehir ve üniversitede eğitim deneyimi sunan Dijital Pazarlama Okulu’nun Kurucusu Yasin Kaplan, dijital pazarlamanın kurumlar için önemine değinerek, DPO eğitmenlerinin “dijital ekosistem ve eğitimin önemi” konusundaki görüşlerini paylaşıyor.

Dünya’da gerek iş dünyası gerekse de genel topluma göz attığımızda, son 10 yılda konuşulan en popüler kelimeler arasında “dijital”, “sosyal medya” gibi başlıklar ön plana çıkıyor. İş dünyası son yıllarda dijital dönüşüm konuşurken, toplum sosyal mecraların birbirinden klonlanmış mecralarını deneyimliyor. Özellikle de kurumların pazarlama stratejilerini oluştururken, özellikle dijitale konsantre olduklarını görüyoruz. Dijital pazarlama kavramı da tam burada ortaya çıkıyor. Uzun süredir de markaların gündemini meşgul ediyor. Türkiye’de kurumlara ve bireylere birçok şehir ve üniversitede eğitim deneyimi sunan Dijital Pazarlama Okulu (DPO),  aslında markadan bireye dijital bir gözlem de oluşturuyor. Bu gözlemden hareketle Anadolu’da markaların, KOBİ’lerin henüz dijital pazarlamaya gereken önemi vermediklerini söyleyebiliriz. Bu süreçte Google ve ajansların baskın satış ve PR çabalarıyla azımsanamayacak bir kitle “Google Adwords” ile tanışmış. Yine bir o kadar Facebook ve Instagram reklamcılığını deneyimleyen firmalar var.

Dijital Pazarlama Analiz Yeteneği Gerektiriyor
Etkili ve doğru stratejileri kullanmadan, optimizasyon bilmeden, basit arayüzü kullanarak reklam vererek bir geri dönüş bekleyişi ve genellikle umduğunu bulamayan bir süreç karşımıza çıkıyor. Dijital pazarlama; analiz yeteneği gerektiren, kullanıcı deneyimini anlamlandırma, kalite puanı kavramı, dönüşüm optimizasyonu gibi birçok bileşkenin bir araya gelmesiyle oluşturulan bir üst bilim. Dolayısıyla bu alanda uzmanlaşmak ve detaylıca konu başlıklarına hâkim olmak gerekiyor. Önemli olan daha düşük harcamayla daha yüksek performansa erişmek.

Bu Alanda Yetkin Bireylerin Olması Önemli
Üniversite öğrencisi veya kariyer sürecinde olan gençlere baktığımızda da durum pek farklı değil. Üniversite ziyaretlerimizde dijital pazarlamanın hızla artan Pazar payından ve büyüme hızından bahsedip ilgi alanlarını bu alana çekmeye çalışıyoruz. Nitelikli istihdam adına, bu alanda yetkin bireylerin olması gerek ülkemizin bu ekosistemdeki yeri, gerekse de yakalanan performans açısından ülkeye katılan ekonomik değeri adına önem arz ediyor. Dijital Pazarlama Okulu bu ekosistemi geliştirmek adına kurumlara ve bireylere eğitimler sunuyor. Bünyesinde barındırdığı 25 uzman eğitmen ile dijitale ilgili tüm bireyleri ön koltuklara davet ediyor. DPO Eğitmenleri, “dijital ekosistem ve eğitimin önemi” konusunda görüşlerini paylaşıyorlar.



Azade Özaltun / BeeDigital / DPO, SM Eğitmeni
Bildiklerimiz, bilmediklerimiz ve bilmemiz gerekenler her gün her an değişiyor. Hayat dijitalleşiyor ve dijital ekosistem bizi içinde barındırıyor. Teknoloji artık hayatımızın ayrılmaz bir parçası. Dijitalleşme sürecine doğru adapte olabilmek ve kullanıcı davranış motivasyonlarını daha iyi değerlendirebilmemiz için eğitim ve güncellenmenin önemi artık her zamankinden daha fazla.

Hasan Yaşar / imza.com / DPO, SEO Eğitmeni
İnternet dünyası ülkemizde yeni gelişmeye başlıyor. Bu anlamda çok fazla bilgi kirliliği var. Dijital Pazarlama Okulu'nun düzenlemiş olduğu eğitimler uzman eğitmenler tarafından seçilerek hazırlanmış özel bilgilerle verildiği için internet sektöründe bilgili kişilerin artmasına neden oluyor. Öğrencilerin kariyer seçimlerinde, her alanda bilgi sahibi olmaları önemli. Bu nedenle, öğrencilerin bu tarz eğitimleri kaçırmaması gerekiyor. Profesyonel hayatta çalışan kişilerin ise sektörde olan biteni takip edebilmesi veya çalıştığı firmalarla iş ilişkilerini ve yönetimi daha rahat yapabilmeleri için konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaları onları ön plana çıkarıyor.

Hazal Topçu / GENART Medya/ DPO, SM Eğitmeni
Dijital ekosistem, çok hızlı değişen bir dünya olup sektör eğitimleri insanların adapte olup kendisini geliştirmesine destek sağlıyor. İşletmeler ve bireyler dijital dönüşümü yakından takip edip kendilerini güncel tuttukları takdirde bu yeni dünyanın dilini konuşabiliyor, ilgili kitleye doğru ve etkili bir yaklaşım sergileyebiliyorlar. Sektör profesyonelleri tarafından verilen bu eğitimler, sadece teorik olmayıp pratik bilgilerin de aktarılmasına imkan veriyor. Bu sayede alternatif yollarla erişemeyeceğiniz bir dünyanın kapılarını açar.

Mesut Şefizade / iProspect / DPO, SM Eğitmeni
Dijital ekosistem her geçen gün büyümeye devam ediyor. Özellikle dijitalleşen işletmeler, kullandıkları mecraları değiştirerek ekosisteme dahil oluyor. Devamlı ve büyük bir hızla değişmeye, gelişmeye devam eden dijital dünyayı takip etmek çok zor ancak bir o kadar da önemli. DPO sektör içinde kalan, özellikle işin mutfağını ve temellerini bilen eğitmenlerle bilgileri işletmeler için canlı tutmaya çalışıyor. Bu eğitimler, işletmelere çözüm olmaktan daha da öte, şirketlerin dijitalleşmesine fayda sağlıyor ve dijital ekosistemin içine adapte olmalarında şans tanıyor.



Yiğit Yazgı / GroupM/ DPO, Analytics Eğitmeni
Dijital ekosistem içerisinde gündemimiz, iş yapma biçimimiz, kullandığımız teknolojiler daha önce hiç görmediğimiz bir hızda değişiyor. Güncel değişim paterni, biz sektör profesyonelleri üzerinde hiç bitmeyen bir öğrenme ihtiyacı yaratıyor. İhtiyacı karşılamak noktasında ise çoğumuz popüler başlıklara yöneliyoruz, fakat temel dijital disiplinler üzerinde belirli bir hakimiyete sahip olmadan bu başlıklara dair bilgiyi hızlıca tüketip sindirmek pek mümkün değil. Bu noktada dijital analitik yetkinliğinin, kişinin güncel gelişmeleri anlamlandırıp beceri havuzuna katma noktasında önemli bir temel taşı olduğunu düşünüyorum. Dijital sektör profesyonelleri veri toplama stratejileri, veri toplama teknolojileri, veri işleme ve ilişkilendirme yöntemleri gibi konulardaki anlayışlarını derinleştirdikçe, gündemdeki yeni araç/yöntem/teknoloji bombardımanı arasından kendi amaçlarına hizmet edecek olanları seçmekte daha başarılı olacaklardır.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.