MediaMarkt Türkiye teknolojiseverlere en iyi deneyimi yaşatmayı hedefliyor

Bugün Türkiye’de toplam 86 mağaza ile hizmet veren MediaMarkt Türkiye, son iki yılda 100 milyon TL’nin üzerinde yatırım gerçekleştirdi.

MediaMarkt Türkiye teknolojiseverlere en iyi deneyimi yaşatmayı hedefliyor
kobiaktuel
kobiaktuel
10 Kasım 2021 Çarşamba 17:25

Şirket, çok kanallı yapısı sayesinde 2020 mali yılında yüzde 45’lik bir büyüme sergiledi. Teknolojiseverlere en iyi deneyimi yaşatmayı amaçlayan şirket, yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor.

MediaMarkt bugün Türkiye’de Van’dan Portekiz’de Lizbon’a kadar toplam bini aşkın geniş bir mağaza ağıyla hizmet veriyor. Türkiye’de bugün toplam 86 mağaza ile hizmet verdiklerini dile getiren MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, “200 bin metrekarenin üzerinde satış alanıyla alanının en büyük markasıyız. Başka bir değişle MediaMarkt, geniş mağazalarla teknolojiseverlere hizmet eden bir marka. Bu nedenle mağazalarımızın önemi bizim için çok büyük. Yılın başından bu yana 7 yeni mağaza açtık ve son iki yılda 100 milyon TL’nin üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Bununla birlikte pandemi sürecinde mağaza satışlarımız yüzde 20 azalırken, e-ticaret satışlarımız yüzde 300 ve çok kanallı satışlarımız yüzde 200 kadar artış gösterdi. Bunu sadece online olarak düşünmemek lazım; çünkü bugün tüketici siparişini istediği yerden vermek, teslimatı da istediği yerden yapmak istiyor. Pick Up hizmetimizi kullanan teknolojiseverlerin oranı yüzde 20’lerde, ürününü dijital olarak alan her 5 kişiden biri ürününü mağazamızdan teslim alıyor. Bu girişimlerimiz ve başarılarımız sayesinde MediaMarkt Türkiye olarak 2020 mali yılımızda yüzde 45’lik bir büyüme sergiledik. Bunu çok kanallı yapımıza borçluyuz” diyor.

Dijital pazarlama bütçesini arttırdı

Pandemi etkisinin yoğun hissedildiği dönemde mediamarkt.com.tr’nin büyüme oranının yüzde 400 olduğu bilgisini veren Gökyıldırım, dijital satışların genele oranının iki katına ulaştığını aktarıyor. Bu oranın 2021 yılında yüzde 15 seviyelerinde olmasını beklediklerini açıklayan Gökyıldırım, “Tüketicilerin edindiği online kanallardan alışveriş yapma alışkanlığının önümüzdeki süreçte de devam edeceğini öngörüyoruz. Bu nedenle bir yandan mağaza açılışlarına ve mağazalarımızı yenilemeye devam edecek, bir yandan da dijital kanallarımıza olan yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Dijitalin pazarlama bütçemiz içerisindeki artışını buna örnek verebilirim. 2019 yılında yüzde 33 olan dijitalin oranı, 2020 yılında yüzde 46’ya çıktı. 2021 yılında biz bunu yüzde 59’a yükselttik” ifadelerinde bulunuyor.

Müşterilere kapsamlı hizmet sunuyor

“Şirketimizin toplam cirosu 22 milyar euro seviyelerinde bulunuyor. Toplam 13 ülkede faaliyet gösteriyoruz ve bulunduğumuz her ülkede bir veya ikinci büyük oyuncu konumundayız. Aynı şekilde toplam pazar payımız Avrupa genelinde yüzde 17 olmakla birlikte bu, en az olan ülkede yüzde 9-10 civarında” diyen Gökyıldırım, MediaMarkt Türkiye olarak her koşulda büyümeye devam ettiklerini belirtiyor. Gökyıldırım, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Mağazalarımızda teknolojiseverlere sadece ürün satın alabilecekleri bir ortam sunmakla kalmıyor; onlara ürün hakkında uzman kişilerden bilgi alabilecekleri, en doğru yönlendirmelerle ürün alternatiflerini öğrenebilecekleri, istedikleri ürünü deneyimleyebilecekleri ve satış öncesi ve sırasında değil, sonrasında da hizmetler alabilecekleri bir mağaza sunuyoruz. Biliyoruz ki doğru deneyimi yaşayan tüketici, deneyimini büyük oranda satın almayla sonuçlandırıyor. Dolayısıyla bizim de hedefimiz teknolojiseverlere ‘en iyi deneyimi’ yaşatabilmek

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.