Reis Gıda global pazarlarda büyüyecek
Reis Gıda, üretiminde insanı ve çevreyi odağında tutarak çiftçinin emeğiyle Türkiye topraklarında yetiştirilen pirinç ve bakliyat ürünlerini tüketicisiyle buluşturuyor.


Anadolu’nun geleneksel lezzetlerini sınırların ötesine taşıyarak küresel pazarda, varlığını genişleterek devam ettiren marka, pirinç ve bakliyatta 50 çeşit geleneksel ürün yelpazesiyle dünya mutfaklarının tercihi oluyor. Tüketicilere her zaman aynı lezzeti aynı kaliteyle buluşturmayı hedeflediklerini ifade edenReis Gıda Başkan Yarımcısı Işılay Reis,“Gıda sektörü; Ramazan ayından 1.5 – 2 ay öncesi kumanya hazırlıkları yapar. Reis olarak her yıl olduğu bu yılda satış noktalarımızın tüm siparişlerini zamanından önce teslim ettik. Böylece rafta ve kumanyada yer alacak Reis ürün çeşitlerini artan fiyatlardan etkilenmeden tedarikini gerçekleştirmiş olduk” diyor.
Üretim faaliyetlerinde, tarladan sofraya gıda güvenliğinde izlenebilirlik prosesleri uyguladıklarını açıklayan Reis, “İzlenebilirlik prosesimiz ile ürünlerimizin tarladan sofraya gelene kadar geçtiği tüm aşamaları takip ederek sıfır atık oluşumuna katkı sağlıyoruz.Gelecek yatırımlarımızda sadece şirket faaliyetlerini ve kapasitelerini arttıracak teknolojik yatırımlarla sınırlandırmayıp sürdürülebilirlik misyonuyla 2020 yılında başlattığımız ve devam ettirdiğimiz tohum üretimi projelerimizle ilgili yatırımlar yapıyoruz. Ar-Ge çalışmalarımızı da bu planlarımıza dahil edip tarımsal yatırımlarımızı arttırıyoruz”bilgilerini veriyor. Şirketin 2021 yılı 129 bin ton üretim kapasitesi gerçekleştirdiğini belirten Reis, yeni yatırımlar ve makine parkurları ile bu rakamın yıllık olarak 150 bin ton kapasitesine ulaştığını aktarıyor.Türkiye topraklarında yetişen pirinç ve bakliyat ürünlerini 26 ülkeye ihraç ettiklerini söyleyen Reis, sözlerini şöyle noktalıyor: “İhracat ciromuzda 2021 yılında 2020’ye göre yüzde 15 artış oldu. 2022 yılında yeni hedef pazarlarımız ile ciromuzu arttırmayı hedefliyoruz. Küresel pazar payını yükseltmek için bayi ve zincir mağazalarında daha fazla yer almayı ve e-ihracatımızı arttırmayı planlıyoruz. Türkiye’deki tarım gücümüz ve tecrübemizle uluslararası pazarlarda büyümeye odaklanacağız.