8 Zeka Türüne Göre Ürettiği Modellerle Gençlerin Yetkinliğini Geliştiriyor
Genç odasında nasıl farkındalık üretiyorsunuz?
Gençliği anlamak adına trendleri takip ediyoruz. Bugün gençleri hız ve performans içinde yaşıyor. Y kuşağı teknoloji ile birlikte yaşarken hıza, Z kuşağı teknolojinin içine doğduğu için performansa önem veriyor. Uzman kurum ve kişilerle birlikte yaptığımız çalışmalar yetkinliğin erken yaşlarda desteklenmesinin çok önemli olduğunu gösterdi. Özellikle eğitim ve sosyal hayatlarına yön veren vefarkındalıksağlayan konuları inceledik.
Farkındalık üretmeye önce araba tasarımları yaparak başladık. Daha sonra çocuk ve gencin hayatının önemli bir bölümünü geçirdiği odayı onların hayalleriyle buluşturmaya çabaladık. Bu çabamızla yüze yakın model üreterek zengin seçenekler sunduk. Yeni çalışmamız; gençlerimizin 8 zeka türüne göre yetkinliklerini geliştiren odalar kurmak. Böylelikle artan kalitemiz ve sahip olduğumuz sertifikalar ve belgelerle üretim yaparak insan sağlığına uygun ve dünya standartlarını yakalayan firma olma yolunda hızla ilerliyoruz.
Tasarımlarınız yetkinliğe ne tür bir etki sağlıyor?
Gençlerin yaşam odalarında hayalleriyle buluşmasını amaçladık. 10 yıllık tecrübemizle ulaştığımız kalite ve standart, bu konseptle ürünlerimizi kişiselleştirdi.Zeka türlerine göre modellemeler yaptık. Uzmanlarla belirlenen 8 zeka türü olan Sözel Zekâ, Mantıksal Zekâ, Görsel Zekâ, Müziksel Zekâ, Bedensel Zekâ, Doğa Zekâsı, İçsel Zekâ ve Sosyal Zekâkonsepti oluşturduk. Gençlerin bu yönünü tespit etmesine destek oluyor ve onun odasını yetkinliğini geliştirecek şekilde tasarladık.
Yaptığımız “zeka türlerine göre genç mobilya” konsepti ile imajımızı renklendirmiş olduk. Yeni çıkan ürünlerimizi bu yetkinliklere göre tasarlıyor ve üretiyoruz. Mesela sosyal zeka yetkinliğine sahip gençlerimizin odalarına toplantı masası ilave ettik. 8 zeka türüne göre örnek genç odası ürünlerimiz yanında “yapay zeka”yı da vurgulayan bir “meta oda” planladık. Artırılmış gerçeklikle bu odada ürünlerimizi sergiliyoruz.
Metaverse dünyasına nasıl hazırlanıyorsunuz?
Metaverse ile mobilya sektörü sanal ürünler için hazırlıklarına başladı. Biz de TİTİ Mobilya olarak hem sanal mağaza ve VR gözlükle birlikte alıcıyı firmaya çekecek hem de pazarlama yöntemine farklı bir bakış açısı sunacak alternatifleri hazırlıyoruz. İstanbul Mobilya Fuarı’nda “Sanal Gerçeklik” ve “Artırılmış Gerçeklik” teknolojilerini kullanarak çocuklarımız ve gençlerimiz için geliştirdiğimiz modelleri teknolojik kurgularla daha dikkat çekici biçimde sunduk. Teknolojiye yaptığımız bu yatırımla ülke içinde bayilik ağımızı geliştireceğiz. İhracat yaptığımız Avrupa, Ortadoğu ve pasifik ülkelerinde hibrit mağazacılık planlarımız var.
Yeni neslin talepleri ve trendleri ne diyor?
Z kuşağı bilgiye ulaşma ve kendi kendine öğrenme konusunda istekli. Bu yüzden kendi keşiflerini yapmaları ve kreatif çözümler üretmeleri için destek olmak gerekir. Gençlerin önümüzdeki 5 sene içerisindeki ilk hedefi iyi bir kariyer yapmak. Kendinden memnun, hayatında ne yapacağının kendisine bağlı olduğunu ve çok çalışmanın başarı getireceğinin farkında olan gençler, sosyalleşme anlamında da herhangi bir bariyere sahip değil. Biz de yetkin genç odası konseptimizle onların hayallerini gerçekleştirmesine destek oluyoruz.
Yeni nesil rutin olarak aynı işi yapmaktansa yeni deneyimler elde etmek ve aynı anda birden çok iş yapmaktan hoşlanıyor. Biz de bu doğrultuda yetkinliklerini geliştirici bir ortam sunmaya çalışıyoruz. Genç odasını performanslarını artıran bir anlayışla tasarlıyoruz.Duygulara odaklanıyoruz çünkü, duygularını konuşmaktan hoşlanan ve dürüstçe direktif verildiği sürece kendilerini değiştirmekten çekinmeyen bir kuşakla birlikteyiz. Bu açıdan yaşama ortamlarını geliştiren ve duygularına odaklanan bir yaklaşımla mobilya geliştiriyoruz.
Önümüzdeki dönem hedefleriniz neler?
Gençler, yetkinliklerini geliştirmiş ve liderlik pozisyonunu deneyimlemiş olmak istiyor. Kendi yetkinliklerini ve becerilerini geliştirmek daha sonra kendi girişimlerini kurmak istiyorlar. Biz de bu öngörülerine göre onları hayata hazırlamak arzusundayız. Yenilikçi, sürdürülebilir ve aidiyet duygusunu ön plana çıkaran ortamlarda onlarla buluşmaya devam edeceğiz.Böylece onların kendilerini daha iyi geliştirebilmelerini sağlayacağız.
Günümüzün gençler güçlü kararlı ve hevesli. Bu yönlerini desteklemek adına gençlerin hobilerine ulaşmasına destek oluyor, müzik, resim ve el becerisi isteyen hobilerini gerçekleştirmelerine katkı veriyoruz. Web sitemiz olan yetkin.titi.com.tr adresimizi bir kültür portalı olarak planlıyoruz.Gençlerin alışverişten sosyal çevrelerine kadar birçok konuda kendilerini bulacakları bir ortam oluşturuyoruz. Açık iletişimin yer aldığı, gençlerin birbirine saygı duyduğu ve değer gördükleri bir atmosfer kurguluyoruz.
TİTİ Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı
Bülent Baştürk