Türkiye’deki tüketicilerin marka tercihleri

Dünya lideri global bilgi hizmetleri şirketi NielsenIQ, tüketicilerin marka tercihleri hakkında en güncel bilgileri ortaya koyan “BalancingAct” araştırmalarını tamamladı.

Türkiye’deki tüketicilerin marka tercihleri
kobiaktuel
kobiaktuel
06 Ekim 2022 Perşembe 18:39

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Afrika ve Orta Doğu Analitik Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, “Araştırma sonuçlarımıza göre; Türkiye’deki tüketicilerin %62'si Covid-19 dönemi öncesine göre çok daha çeşitli markaları satın aldıklarını ifade ediyor. Tüketiciler, büyük ölçüde kendileriyle mükemmel bir şekilde eşleşen markaları ararken, katılımcıların %72'si yeterince dikkatli bir şekilde araştırmaları halinde tam ihtiyaçlarına uyan bir marka bulabileceklerini düşünüyor” dedi.

Didem Şekerel Erdoğan, “Araştırmamız, Türkiye’deki tüketicilerin %62'sinin kendi bölgelerindeki küçük işletmelerden, yerel olarak üretilmiş ürünleri satın almayı tercih ettiğini gösterdi. Yine tüketicilerimizin %65'i mümkün olduğunda küçük markaları desteklemeye çalışıyor. Aynı şekilde tüketicilerin %54'ü, küçük markaların özgün olduğunu, %46'sı ise küçük markaların genellikle daha pahalı olduğunu düşünüyor, ancak bu markalar için biraz daha fazla ödemeye hazırlar” şeklinde konuştu.

Araştırma kapsamında elde edilen veriler pandeminin tüketici ihtiyaçlarını, değer algısını ve önceliklerini değiştirdiğini ve bunun tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde önemli bir etkisi olduğunu gösteriyor. Didem Şekerel Erdoğan, “Ürünün ödenen paraya değer olması (%94), ürün kalitesi (%91) ve bulunabilirlik (%90), tüketicilerin bir markayı satın alma kararını etkileyen en önemli unsurlar olarak dikkat çekiyor. Fiyatlar tüm kategorilerde yükselmeye devam ettikçe, işlevsel satın alma sürecinde uygun fiyat, bu eğilimi destekleyen başlıca neden olarak karşımıza çıkıyor” dedi.

Global katılımcıların %48'i gelecekte daha küçük markalardan alışveriş yapma sıklıklarını artırmayı planlıyor. Didem Şekerel Erdoğan konuşmasında, “Gelişen bu yeni ortamda, satın alma motivasyonlarını anlayabilen küçük ve orta ölçekli işletmeler, büyük olasılıkla tüketicilerin en güncel tercihlerinden faydalanacaklar. Günümüzün makroekonomik ortamı, küçük ve orta ölçekli işletmelerin tüketicilerle bağlantı kurması için mükemmel bir alan yaratıyor ve bu alanda yenilik yapmak için doğru tüketici verilerine dayalı doğru kaldıraçları keşfetmek ise asıl önemli nokta olacak” dedi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.