İŞLETMELERE, UÇTAN UCA TÜM LOJİSTİK HİZMETLERİNİ DİJİTAL OLARAK YÖNETME İMKÂNI SUNUYORUZ.

UPS Türkiye Ülke Müdürü Engin Kolat kargo sektörünün 2023 yılını değerlendirerek, Kobi Aktüel’in sorularını yanıtladı.

İŞLETMELERE, UÇTAN UCA TÜM LOJİSTİK HİZMETLERİNİ DİJİTAL OLARAK YÖNETME İMKÂNI SUNUYORUZ.
kobiaktuel
kobiaktuel
05 Aralık 2023 Salı 00:37

Şirketinizden ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?

UPS, dünya çapında paket ve kargo taşımacılığı, uluslararası ticaretin kolaylaştırılması ve iş dünyasının daha etkin yönetimi için gelişmiş teknolojiler kullanarak kapsamlı çözümler sunan köklü bir lojistik şirketidir. UPS olarak 220’den fazla ülkede insanları ve işleri birbirine bağlıyor, müşteri odaklı teknolojik hizmetler sunuyoruz. 540.000’den fazla çalışanımızla her gün yaklaşık 25 milyon paket teslimat kapasitesine sahibiz. Bu kapasite, küresel pazarlarda müşterilere hızlı, güvenli ve ekonomik bir şekilde hizmet vermemize olanak tanıyor.

Türkiye’deki faaliyetlerimize 1988 yılında ihracat gönderilerini uluslararası pazarlarla buluşturmak amacıyla başladık, bugün 2.000’den fazla çalışanımız ve geniş organizasyon ağımızla operasyonlarımıza devam ediyoruz. Uluslararası lojistik ve teslimat faaliyetlerimizle Türkiye’de ihracatın gelişimine destek sağlıyor ve 81 ilimizdeki varlığımızla müşterilerimize yüksek kaliteli tamamlayıcı bireysel lojistik çözümleri sunuyoruz. Türkiye’de aynı anda yurt içi ve yurt dışı kargo hizmeti sunan; deniz, hava ve karayolunu kullanan bunun yanı sıra depoculuk hizmeti veren bir lojistik şirketiyiz. İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyük şehirlerde ofislerimiz ve depolarımız bulunuyor.

Kargo sektörü için 2023 yılı nasıl geçti değerlendirir misiniz?

Gerek dünya genelinde gerekse ülkemiz özelinde son üç yılda, hayatımızı etkileyen büyük sorunlarla mücadele etmek zorunda kaldık. Tarih boyunca olduğu gibi, bu zorluklar bize büyük dersler öğretti ve geleceğe dair planlarımızı gözden geçirme ihtiyacını ortaya çıkardı.

Özellikle pandemi, afetler, hızlı dijitalleşme ve e-ticaretin yükselişi gibi faktörler, lojistik sektörünü de stratejik bir dönüşüme zorladı. Yaşanan gelişmeler, lojistik alanında inovasyon ve çözüm odaklı yaklaşımın önemini vurguladı. Tüketici beklentilerindeki değişimler, lojistiği sadece bir ürünü bir noktadan başka bir noktaya taşımakla sınırlı olmayan, aynı zamanda yaşamın her alanına entegre olan bir süreç olarak görmemizi gerektirdi. Ekonomik verilere baktığımızda, lojistik sektörünün 2028 yılında 14,37 trilyon dolarlık bir değere ulaşması bekleniyor. Bu büyüklük, lojistiğin ekonomik büyüklüğünün gelecekteki önemini göstermektedir. Küresel lojistik pazarı, 2022'de 9,96 trilyon dolar değerine ulaştı ve 2023 ile 2028 arasında yıllık yüzde 6,3'lük bir büyüme oranıyla 14,37 trilyon dolara ulaşması öngörülüyor. E-ticaret ve e-ihracat, lojistik sektörünü ileriye taşıyan kritik unsurlardan biri. Online perakende alışveriş ve lojistik arasındaki entegrasyon, güvenli ve hızlı ulaşımın hem siparişlerde hem de iadelerde önemli olduğu bir alan yaratmaktadır. Önümüzdeki yıllarda dünya ticaretinin büyük bir kısmının e-ticaret üzerinden gerçekleşeceği ve şirketlerin e-ticaret hacimlerinin yüzde 70'e kadar çıkacağı öngörülmektedir.

Markanız için gerçekleştirmiş olduğunuz dijital dönüşüm yatırımlarınızdan bahseder misiniz?

UPS olarak, kendimizi sadece bir taşıma şirketi olmanın ötesinde bir teknoloji şirketi olarak da görüyoruz. Müşterilerimizin günlük yaşamlarını kolaylaştıran dijitalleşme, gün geçtikçe daha fazla önem arz ediyor. Bu beklentiyi karşılamak ve dijital dönüşümde öncü olmak adına teknolojiye olan yatırımlarımızı sürekli olarak artırıyoruz. Bu bağlamda, entegre lojistik yönetim portalımız olan UPS Smart’ı geliştirdik. UPS Smart, manuel olarak yapılan birçok işlemi dijital bir platforma taşıyarak hata oranlarını önemli ölçüde azaltmamıza olanak tanıyor. İş ortaklarımıza sadece bir lojistik operasyon uygulaması sunmakla kalmıyor, aynı zamanda tüm operasyonu tek bir ekrandan izleyebilecekleri bir entegrasyon portalı sağlıyoruz. İşletmelere, uçtan uca tüm lojistik hizmetlerini dijital olarak yönetme imkânı sunarak, dijital dönüşümde etkili bir rol oynamalarına destek oluyoruz. Bunun yanı sıra; Ekim ayında gümrük kodlarını otomatik olarak oluşturan yapay zekâ destekli yeni bir uygulamayı hizmete sunduk. Bu uygulama sayesinde genellikle uzun süren ve karmaşıklığından dolayı endişe yaratan gümrük işlemlerini basitleştirerek müşterilerimize gümrük işlemlerinde hız ve kolaylık sağlıyoruz. UPS Export Assure ve ticaret / gümrük belgelerinin elektronik olarak gönderimini sağlayan UPS Paperless Invoice gibi akıllı çözümlerimizle de gönderi süreçlerinde daha az manuel işlem, daha kısa gümrük bekleme süresi ve kâğıt tasarrufu sağlıyoruz.

Önümüzdeki dönemde yeni yatırımlarınız olacak mı?

Teknolojideki hızlı değişim ve müşteri beklentilerinin dönüşümü göz önüne alındığında, lojistik sektöründeki güçlü konumumuzu sürdürebilmek ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunabilmek adına yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda, dijitalleşme ve teknoloji odağında operasyonel süreçlerimizi iyileştirmeye yönelik inovatif çözümlere yatırım yapmaya devam edeceğiz. Ayrıca, sürdürülebilirlik stratejimizin bir parçası olarak çevresel etkimizi azaltmak için filomuzdaki yeşil enerji kaynaklı araç sayısını artırmaya yönelik yatırımlarımız da devam edecek.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.