2030 yılında “Türkiye’nin en büyük lojistik şirketi” olmayı hedefliyoruz”

Sektöre özel, hızlı ve esnek, uçtan uca lojistik hizmetler sunan Sertrans Logistics, E-ticaret lojistiği alanında ülkemizde hizmet veren ilkler arasında bulunuyor. Sertrans Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Keleş, KOBİ’lere sağlamış oldukları avantajları anlatarak sorularımızı yanıtladı.

2030 yılında  “Türkiye’nin en büyük lojistik şirketi” olmayı hedefliyoruz”
kobiaktuel
kobiaktuel
02 Ağustos 2023 Çarşamba 15:01

Lojistik sektörünün KOBİ’ler için önemini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye, geleneksel olarak yüksek KOBİ işletme oranına sahip ülkeler arasında yer alıyor. E-ticaretin yükselişi, KOBİ’lerin dijitalleşme ve dolayısıyla lojistik seçenekleri hakkında daha akıllı stratejiler benimsemesini gerektiriyor. Sektörü ne olursa olsun, çevrimiçi ortamda faaliyet gösteren tüm KOBİ’lerin gelişmesi ve başarılı olması için lojistiğin iyi planlanması ve yürütülmesi gerekiyor. Müşterinin siparişini tamamladığı andan itibaren ürünün eline geçmesine kadar olan lojistik süreçteki en ufak bir aksaklık tüm rekabet şansının kaybedilmesine neden olabiliyor. Dolayısıyla KOBİ’lerin, lojistik kapasitesi yüksek, müşteri memnuniyeti odaklı, istikrarlı operasyon yeteneklerine sahip ve repütasyonu bilinen bir e-lojistik partnerle çalışmaları büyük önem taşıyor ve KOBİ’lerin e-ticaret pazarında öne çıkmalarını sağlıyor. Doğru seçilmiş bir e-ticaret lojistik partneri KOBİ’lere; lojistik maliyetleri avantajı, uzmanlığa erişim, hızlı lojistik süreçleri, temel yetkinliklere odaklanma, artan müşteri memnuniyeti ve işin büyümesi gibi avantajlar sağlıyor.

Etkin bir lojistik tedarikini nasıl sağlıyorsunuz?

Uçtan uca çözüm yaklaşımımızla KOBİ’lere depo ve yazılımsal yatırım maliyetinden tasarruf, satış kanallarına sorunsuz entegrasyon, depolamadan ürün teslimine kadar sorunsuz hizmet sağlıyoruz. Ürünler Sertrans deposuna girdiği andan çıktığı ana kadar sadece Sertrans sorumluluğunda oluyor. Sipariş gruplama ve toplama rotası oluşturma süreçlerini yapay zeka ile yapan ilk ve tek depo yönetim sistemi olan uygulamamızla, depo bünyesinde gerçekleşen tüm operasyonlarımızı hatasız ve etkin bir şekilde yönetiyoruz.  Akıl İşi sayesinde, en hızlı rota saniyeler içinde tespit edilerek ürün toplama süreci en kısa sürede tamamlıyor. Bu sayede operasyonel hızımızı maksimum seviyeye çıkarıyor, siparişleri hızla paketleme sürecine geçiyoruz.

Akıl İşi; ERP sistemleriyle, e-fatura entegratörleriyle, e-ticaret platformlarıyla kolayca entegre olabiliyor. Ayrıca, firmaların kullanımına sunduğu arayüzlerle stok ve siparişlerin grafik destekli raporlarla takibini mümkün kılıyor. Böylece verdiğimiz e-ticaret lojistiği hizmet performansının da firmalar tarafından izlenebilmesini sağlıyor.

Akıl İşi, Türkiye’nin en büyük pazaryerlerinden Trendyol, n11.com, hepsiburada, amazon ve PttAVM.com ile entegrasyon imkanı sunuyor.

Sektördeki yatırım ve hedefleriniz nelerdir?

Organizasyon yapımızda yapacağımız iyileştirmeler, uygulayacağımız yeni politikalar ve İK teknolojilerine yapacağımız yatırımlarla 2025 yılında “Türkiye’nin en iyi lojistik organizasyonu”, 2030 yılında ise “Türkiye’nin en büyük lojistik şirketi” olmayı hedefliyoruz. 2030 yılına giderken, mevcutta Almanya’da yer alan depo ve satış ofisi yapılanmamızı Avrupa’ya yayarak, Avrupa’nın beş ülkesinde yerleşik düzende lojistik hizmeti vermeye başlayacağız. Mevcutta 140 bin metrekare seviyelerinde olan yurt içi depolama kapasitemizi 250 bin metrekarenin üzerine çıkaracağız. Filomuzu, satış ağımızı ve de teknolojik altyapımızı daha da geliştireceğiz.

E-Ticaret’in lojistik sektörüne yansımasını nasıl buluyorsunuz?

Son üç yılda dünya ticaretinde yaşanan büyük değişimin etkileri lojistik sektöründe de görüldü. E-ticarette yaşanan büyük artışla birlikte e-ticaret lojistiği alanındaki ihtiyaç da aşırı büyüdü. Öyle ki beş yılda gelmesi muhtemel bir noktaya bir yılda gelindi. Hem sipariş hem iadelerde güvenli ve hızlı ulaşıma ihtiyaç olduğu için online perakende alışveriş ile lojistik iç içe büyüyen bir alanı oluşturuyor. Yapılan araştırmalarda, 2025 yılında dünyadaki ticaretin yaklaşık 21 trilyon dolarının e-ticaret üzerinden yapılacağı ve şirketlerin e-ticaret hacimlerinin yüzde 70’e yaklaşacağına dair öngörüler var. Bu muazzam bir değişimi de beraberinde getirecek. Zira lojistik gibi cüsseli bir yapının e-ticaretin hızına ve esnekliğine ayak uydurması için ciddi bir değişim sürecine girmesi şart. Hızın, esnekliğin, stok doğruluğunun hiç olmadığı kadar öne çıktığı bir süreçteyiz.

Eklemek istedikleriniz

E-ticaret lojistiği alanında ülkemizde hizmet vermeye başlayan ilk lojistik şirketi olarak, 140 bin metrekarelik depolama alanımız ve milyonlarca ürün kapasitemizle ülkemizde ve dünyada pek çok markaya hizmet veriyoruz. Güçlü IT altyapımız ve ileriteknolojimizle, müşterilerimize yüksek standartlarda e-ticaret lojistiği hizmeti sunuyoruz. E-ticaret lojistiğine ve lojistiğin yeni ihtiyaçlarına uygun teknolojilere yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.