KOBİ’lere Anahtar teslim yaklaşımımızla, e-dönüşümü kolaylaştırıyoruz

KOBİ’lerin dijitalleşme süreçlerinde ihtiyaç ve beklentileri hızla değişiyor. Mikrogrup CEO’su Tunç Taşman, KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçleri hakkında bilgiler vererek sorularımızı yanıtladı.

KOBİ’lere Anahtar teslim yaklaşımımızla, e-dönüşümü  kolaylaştırıyoruz
kobiaktuel
kobiaktuel
05 Mart 2024 Salı 16:10

Dijital dönüşümün KOBİ’ler için önemi konusunda neler söylemek istersiniz?

Dijital dönüşüm; KOBİ’lere zamandan ve mekandan bağımsız bir şekilde işlerini yapabilme kolaylığı ve esnek erişim imkanı sağlıyor. Dijitalleşmenin artmasıyla birlikte, KOBİ’lerin beklentileri ve ihtiyaçları da hızla değişiyor. Biz de ürün portföyümüzü çeşitlendirerek, geliştirerek ve fırsat gördüğümüzde yeni şirketlere yatırım yaparak, KOBİ’lerin bu değişen ihtiyaçlarına cevap verebilmek, sürdürülebilir şekilde büyümek amacıyla her sektöre uçtan uca hizmet sunmaya odaklanıyoruz.

Türkiye'nin ilk sertifikalı e-dönüşüm özel entegratörlerinden biri olarak; KOBİ’lere anahtar teslim yaklaşımı ile tüm e-dönüşüm bileşenlerini kapsayan, zahmetsiz ve kolay bir entegrasyon hizmeti sunuyoruz. Bu kapsamda ekiplerimizin ücretsiz olarak yaptığı anahtar teslim e-fatura hizmetiyle, uçtan uca; mali mühür başvurusundan aktivasyona, eğitimden sistemin hayata geçirilmesine kadar tüm süreç, uzman e-fatura danışmanlarımız tarafından yürütülüyor. Bu hizmetimizle müşterimiz; bir iş günü içinde e-faturaya geçiş imkanı bulabiliyor. 

KOBİ’ler dijitalleşirken nelere dikkat etmeli, nasıl bir strateji izlemeli?

KOBİ’lerin dijitalleşirken dikkatli olmaları gereken en önemli konu, dijitalleşme esnasında kullanacakları sistemlerin, kendilerine ne sağlayacağını öngörebilmeleridir. Bugün dijitalleşmeyi sadece bir zorunluluk olarak ele alan ve gerçek anlamda dijitalleşmeyi düşünmeyen KOBİ’lerimiz, maalesef büyük bir fırsatı kaçırmaktalar. Oysa ki dijitale geçmeyi hem bir fırsat hem de yeni bir yönteme geçiş olarak görebilen işletmelerin, çok ciddi şekilde fark yaratabildiklerini görüyoruz. Bu nedenle bir işletme dijitalleşirken, ilk önce amacını ve elde etmek istediği faydaları belirlemeli ve yaptığı seçimleri, bu beklentiler doğrultusunda yapmalıdır. Bugün pazarda bazı işletmelerimizin sadece ücretsiz veya ucuz olduğu için kendilerine uygun olmayan veya bekledikleri faydaları içermeyen dijital seçeneklere yöneldiklerini görüyoruz. Çoğu durumda bu işletmeler maalesef, dijitalleşmeden herhangi bir fayda sağlayamamakta, hatta ek yükleri üstlenmek ve görünmez maliyetlere katlanmak zorunda kalıyorlar. Oysa ki dijitalleşirken faydaya odaklanan işletmelerin, uçtan uca kurulmuş verimli sistemler oluşturduklarını, hızlı bir büyümeye ve üst seviye bütçe yönetimine kavuştuklarını görüyoruz. Biz Mikrogrup olarak tüm dijital çözümlerimizde uçtan uca çözüm ve müşteri faydası hedeflemekteyiz. Öncelikle tüm müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlamakta ve onların ihtiyaçlarına uygun çözümü önermekteyiz. Bu kapsamda müşterilerimize dijital dönüşümde rehberlik etmeyi hem müşterimize sunduğumuz önemli bir değer olarak hem de uzun vadeli iş birliğimizin ilk adımı olarak görüyor ve bu adımı en doğru şekilde atmak için müşterimizle detaylı çalışmalar yürütüyoruz.

Düşük bütçeli bu şirketler, dijital dönüşüme yatırım yaparken nereden başlamalı?

Dijital dönüşümün; hem maliyetlerin optimizasyonu hem de satışların ve gelirlerin artışı yönünde ciddi faydaları olduğunu biliyoruz. Öncelikle KOBİ’ler dijitalleşme için kendi hedeflerini belirlemeli, ilk elde etmek istedikleri faydayı netleştirerek, bu yönde bir seçim yapmalılar. Örneğin maliyetlerin optimizasyonu için en basitinden e-Fatura’ya geçişle birlikte kağıtla uğraşma maliyetini ortadan kaldırıp verimi artırabilirken, bir yandan da tüm nakit durumunu ve giderleri, tek yerden kolayca takip ederek, gereksiz harcamaların veya sürpriz nakit sıkışıklıklarının önüne geçmek; dijitalleşmeyle sağlanabilecek faydaların bazılarından olabilir. Diğer yandan satışların ve gelirlerin büyümesi amacıyla gerek dijital mecraların entegrasyonlarla kullanılması, gerek e-Ticaret platformlarında kesintisiz otomasyonla büyüme, gerekse satışları takip eden tahsilatların kolay ve zamanında alınabilmesi için takip ve dijital tahsilat olanaklarının kullanılması, KOBİ’lerin dijitalleşirken hızlı şekilde büyümesine olanak sağlamaktadır. Bugün Mikrogrup bünyesinde yer alan Paraşüt’ü kullanmaya başlayan bir KOBİ; tüm bu faydaları, herhangi bir yatırıma gerek olmadan -anında- görmeye başlayabilir. Oldukça makul bir kullanım bedeliyle, Paraşüt eşliğinde dijital dünyaya adım atar ve gerek e-Fatura kullanmanın gerekse işini dijital ortamda yönetmenin faydalarını hemen görmeye başlar.

Siber tehditlere karşı şirketler ve bireyler ne gibi önlemler almalılar?

Siber güvenlik, sürekli izlenebilen ve ölçülebilen bir güvenlik altyapısı oluşturarak başlar. Yetkin insan kaynağı ve gelişmiş tehditlere karşı güncel tutulan uygulamaların kullanılmasıyla, başarılı bir siber savunma hattı oluşturulabilir. Bunun yanında, hem bireysel hem de kurumsal düzeyde siber risklerin farkında olmak veya bu farkındalığı artırmaya yönelik çalışmalar yapmak da önemlidir. Dünya genelinde kabul görmüş standartların ve en iyi uygulamaların kullanılması, bu farkındalığı oluşturmak adına mutlaka fayda sağlayacaktır.

Kısa süreli video içerikleri, yapay zekâ, artırılmış gerçeklik gibi kavramlar hayatı nasıl etkiliyor? 2024 yılında ve yakın gelecekte dijital dönüşüm konusunda başka ne gibi gelişmeler bekleniyor?

Günümüzde insanların odak süreleri kısaldığı için uzun süreli videolar izlemiyorlar. Bu yüzden şirketler için öğrenim gelişim departmanları ilgili kurum içi (İSG, KVKK, Bilişim Güvenliği) eğitimleri çalışanlarına tamamlatmakta zorlanıyor. Mikrogrup, learning yaklaşımıyla kısa içerikler oluşturarak, bu eğitimleri çalışanlarına daha kolay verebilmektedir. Kısa hap şeklinde videolar diye de tanımlanabilecek bu videolar ile toplu eğitim vermektense, kısa videolarla eğitimi doğru zamanda vererek, daha verimli öğrenim yapılabilir. Kısa videolar çalışanların ilgisini daha kolay çekerek, sıkılmadan izlemelerini sağlayacaktır. Ayrıca insanlar yoğun bir yaşam tarzına sahip oldukları için, kısa içerikler çalışanların zamanını daha verimli bir şekilde kullanmalarını sağlamaktadır. Yapay zeka, birçok iş kolunda değişim ve dönüşüm yapacaktır. Yapay zekanın işimizi elimizden alacak korkusundan ziyade yapay zekayı işlerimize adapte edip, iş süreçlerimizde verimlilik sağlayarak, şirketimiz için rekabet avantajı elde etmek için çalışmalar yapılmalıdır. Özellike KOBİ’ler için iş gücünden tasarruf etmek adına yapay zeka destekli chatbotlar, müşteri hizmetlerine entegre edilerek müşteri sorularını yanıtlayabilir, çalışanların diğer işlerine odaklanması sağlanabilir. Bazı yapay zeka araçları kullanılarak, geçmişteki veriler incelenebilir ve belli çıkarımlar yapılabilir. Böylece hem stratejik hem de hızlı karar alınabilir. Artırılmış gerçeklik, şirketler için birçok alanda fayda sağlayabilir. Özellikle müşterilerinizin satın alma süreçlerini hızlandırabilir, AG reklamları ile markanızın bilinirliğini artırabilir veya şirketinizdeki iç eğitim süreçlerinizde kullanabilirsiniz. Örneğin bir AG uygulaması sayesinde ürün montaj ve bakımı hakkında hem müşterilerinize hem de personelinize iyi bir AG rehber uygulaması sağlayabilirsiniz. Bir diğer örnek ise AG uygulamaları ile QR kod veya logonuz üzerinden müşterilerinize multi medya içerikler sunarak, daha eğlenceli ve gerçekçi broşürler, eğitimler sunabilirsiniz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.