Müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru analiz edip ihtiyaçlarına uygun ürünler geliştiriyoruz.

Çok yönlü bir fintek şirketi olarak müşterilerine hizmet veren PayTR CEO’su Merve Tezel, ödeme sistemleri sektöründeki hizmetlerini Kobi Aktüel’e değerlendirdi.

Müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru analiz edip ihtiyaçlarına uygun ürünler geliştiriyoruz.
kobiaktuel
kobiaktuel
04 Aralık 2023 Pazartesi 23:52

Şirketinizden ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?

PayTR, İzmirli bir girişimci tarafından 2009 yılında kuruldu. İzmir merkezli bir kuruluş olan PayTR, 26 Nisan 2016 itibarıyla 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun kapsamında lisanslı bir ödeme kuruluşu oldu. ​2021 yılında Türkiye'nin en büyük özel sermaye fonu Actera ile yatırım ortaklığı yaptı ve TCMB onayıyla faaliyet izni kapsamını genişleterek e-para lisansını aldı. Çok yönlü bir fintek şirketi olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru analiz edip ihtiyaçlarına uygun ürünler geliştiriyoruz.

Ürün gruplarınızdan bahseder misiniz? Portföyünüze eklenen yeni ürünler var mı?

Müşterilerimize omnichannel bakış açımızla üç ana kategoride ürün ve hizmet sunuyoruz. Bunların başında “online ödeme çözümleri” geliyor. Bu kapsamda Sanal POS, Linkle Ödeme, Abonelik Yöntemi, Pazaryeri Çözümümüz mevcut. İkincisi “yüz yüze / fiziki ödeme çözümleri”. Burada Fiziki POS, NeoPOS (SoftPOS), Mobil POS ürünlerimiz var. Son olarak da “alternatif ödeme çözümleri” sunuyoruz. Bunlar da genel kapsamıyla kartsız ödemeler, Havale/EFT, Mobil Operatörle Ödeme gibi hizmetlerimiz oluyor. 

PayTR Sanal POS sayesinde e-ticaret firmaları, tüm bankalara ayrı ayrı sanal POS başvurusu yapmalarına gerek kalmadan, tek sözleşme ve tek entegrasyonla 2 saat içerisinde aktif edilerek,yerli ve yabancı tüm kartlardan ödeme alabiliyor.

   

Son zamanlarda çok popüler olan ürünümüz Linkle Ödeme ile, B2B ve B2C’de faaliyet gösteren ancak web sitesi olmayan işletmeler de oluşturdukları ödeme linkini SMS, e-posta ya da WhatsApp üzerinden bayileri ve müşterileriyle paylaşarak ödeme alabiliyorlar.      

    

PayTR NeoPOS ürünümüz ise cep telefonlarını POS cihazına çeviriyor. PayTR üye iş yerleri, Google Play'den indirebilecekleri PayTR Mağaza uygulamasında bulunan mobil ödeme alma özelliği sayesinde, NFC özellikli Android işletim sistemine sahip akıllı telefon ya da tabletlerini bir POS cihazı gibi kullanabiliyorlar. PayTR NeoPOS’un herhangi bir POS cihazı maliyeti bulunmuyor.

Yakın zamanda hayata geçirdiğimiz Fiziki POS ürünümüzle, işletmelerin bankalara ayrı ayrı gitmeye gerek kalmadan fiziksel mağazalarında da tüm ödemelerini tek bir cihaz üzerinden alarak POS karmaşasından kurtulmasını sağlıyoruz. Tüm bunlara verimsizlik bedeli, aylık bakım ücreti gibi ek maliyetler olmadan erişebilen işletmeler, uygun komisyon oranlarıyla kazancını artırabiliyor ve 7/24 müşteri hizmeti desteği alabiliyor.

  

Müşterilere ne gibi kolaylık sağlıyor?

Elektronik ödeme çözümleri, dijitalleşmeyle birlikte gelişiyor ve çeşitleniyor. Fintek şirketleri, işletmelerin ihtiyacına özel çözümler sunuyor ve beklentilerini karşılıyor. Özellikle dijitalleşmeyle ivmelenen e-ticaret sektöründeki şirketlere, finteklerin sunduğu en büyük avantajlardan biri “omnichannel” hizmet sağlayabilmeleri. Omnichannel, müşterilere hangi kanalı kullandıklarından bağımsız olarak kesintisiz ve birleşik bir marka deneyimi sunmayı amaçlayan bir satış, pazarlama ve müşteri desteği yaklaşımı olarak öne çıkıyor.

Başvuru ve entegrasyon sürecinden kısaca bahseder misiniz?

Başvurular web sitemizden online olarak gerçekleştiriliyor. Ana sayfamızda yer alan “Başvuru Yap” butonuna tıklayarak kolaylıkla başvuru yapılabiliyor. Başvurular ilgili birimlerimize giderek inceleniyor ve daha sonra süreçler hızlı bir şekilde devam ediyor. İki saat içinde bu süreçleri tamamlayıp üye iş yerlerimize kesintisiz hizmet sunmaya başlıyoruz.

Müşteri memnuniyeti ve devamlılığı için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Müşteri deneyimini en üst seviyede tutmak için yaptıklarımızı iki ana grupta toparlayabiliriz.

Birincisi, pro-aktif olarak müşteri deneyimini baştan sona müşterilerimizin ihtiyacına göre tasarlamak.Amacımız, müşterilerimizin memnuniyetsizlik yaşamasını en başta engellemek.Bizim asıl müşterimiz, üye iş yerlerimiz olmakla beraber üye iş yerlerimizin memnuniyeti ise temelde son tüketicinin alışverişi sorunsuz, kesintisiz ve güvenli bir şekilde tamamlamasına bağlı. Bu noktada, üye iş yerlerimizi hazır check-out sayfasına yönlendiriyoruz. Hazır check-out sayfamızı kullanan üye iş yerlerimizde sorunsuz, kesintisiz bir alışveriş deneyimini sağlıyoruz. Yaptığımız işin en önemli hijyen faktörü güvenlik. Güvenlik çözümlerimiz arasında ise PCI DSS uyumlu altyapı, SSL sertifikalı ödeme sayfaları, Fraud ve Sahtecilik Önleme ve 3D Secure yer alıyor. Müşterilerimize güvenli bir ödeme alma deneyimi sunuyoruz. İkinci grupta ise reaktif olarak müşterileri memnuniyeti adına aldığımız aksiyonlardan bahsedebiliriz. Müşterilerimize 7/24 operasyonel ve teknik destek, özel müşteri temsilcisi, başarılı işlem oranlarını artırmaya yönelik destek servisleri gibi birçok katma değerli hizmet sağlıyoruz. Müşterilerimiz tarafından her zaman kolayca ulaşılabiliyoruz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.