Pazarama, her ölçekteki firmayı bir araya getirerek, güvenli ödeme çözümleri ve iyileştirilmiş online alışveriş deneyimi sunuyor. Pazarama Genel Müdürü Serkan Uğraş Kaygalak, sorularımızı yanıtladı.
Kısaca markanızı anlatır mısınız ve ne kadar süredir e-ticaret alanında satış yapıyorsunuz?
Pazarama, 2018
E-ticaret satışlarınızda nasıl bir yol izliyorsunuz, sosyal medya ve influencer marketing gibi destekler alıyor musunuz?
En önemli odağımız e-ticaretin ağrıyan noktalarında müşterilerimizi yalnız bırakmayarak memnuniyetlerini üst seviyede tutmak. Çatı ilkemiz doğrultusunda yeni müşteri sayımızı artırmak ve sonrasında kazandığımız müşterilerimizi tutundurarak satış hacmimizi artırmak da ana hedefimiz.
E-ticaret alanında müşteri memnuniyetini artırmak için uyguladığınız stratejiler nelerdir? Müşteri geri bildirimlerim süreçlerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Özelleştirilmemiş indirimlere odaklanan bir yapıdan ziyade, yapay zeka kökenli otomasyon senaryolarımızı canlıya alarak müşterilerimiz için kişisel deneyim ve kampanya kurguları oluşturuyoruz. Yeni fonksiyonlarımız ile müşteri deneyimi anlamında olgunluğumuzu artırdığımızı söyleyebilirim. Müşterilerimiz ve iş ortaklarımızdan aldığımız geri bildirimler bizim için çok değerli. Hem sosyal medya hem yaptığımız araştırmalar hem de kendi kanallarımız üzerinden sürekli geri bildirimler alıyoruz. Müşteri etkileşimimiz oldukça yüksek, ciddi bir operasyonel değerlendirme sürecimiz mevcut. Ekiplerimiz her hafta daha iyiye ulaşmak için müşteri yorum, talep ve geri bildirimlerinden hareketle süreçlerimizde düzenleme yapıyor. Öze
E-ticaret kampanyalarınızı nasıl planlıyorsunuz?
Kampanyalarımızı planlarken temel odağımız müşterilerimizin ihtiyaçları ve yaşadıkları deneyim oluyor. Müşterilerimizin ihtiyaçları ve dönemin şartlarını da göz önüne alarak kampanyalarımızı hem anlık hem de aylık ve yıllık bazda planlıyoruz. Kendi geliştirdiğimiz teknolojik alt yapımızla, bu ihtiyaçları belirleyip, müşterilerimizin segmentlerini de baz alarak planladığımız kampanya, kupon ve ödeme sistemleri üzerine kurgularımız oldukça zengin.
E-ticaret platformlarınızı yönetirken karşılaştığınız zorluklar nelerdir?
E-ticaret platformlarımızı yönetirken en büyük zorluk, hızla değişen müşteri beklentilerine ayak uydurmak. Fakat, bunu zorluktan ziyade bizi daha iyiye ulaştıracak bir fırsat olarak görüyoruz. Müşterilerimize her zaman en iyi deneyimi sunmak için teknoloji, müşteri hizmetleri ve tedarik zinciri alanlarında sürekli yenileniyoruz. Rekabetin yoğun olduğu bir sektörde fark yaratmak ve veri güvenliği gibi konular da önceliklerimiz arasında. Pazarama olarak, yenilikçi çözümler geliştiriyor, müşterilerimizi ve iş ortaklarımızı merkeze alan stratejiler benimsiyoruz. Sektörel olarak baktığımızda, pazaryerlerinin de içinde bulunduğu farklı alanlarda,