Pazarama Türkiye’deki Firmalar İçin Güvenli ve İyileştirilmiş Online Alışveriş Deneyimi Sunuyor

Pazarama, her ölçekteki firmayı bir araya getirerek, güvenli ödeme çözümleri ve iyileştirilmiş online alışveriş deneyimi sunuyor. Pazarama Genel Müdürü Serkan Uğraş Kaygalak, sorularımızı yanıtladı.

Pazarama Türkiye’deki Firmalar İçin Güvenli ve İyileştirilmiş Online Alışveriş Deneyimi Sunuyor
kobiaktuel
kobiaktuel
03 Eylül 2024 Salı 13:16

Kısaca markanızı anlatır mısınız ve ne kadar süredir e-ticaret alanında satış yapıyorsunuz?

Pazarama, 2018 yılında  Maximum Mobil’de başlayan bir yolculuk sonunda, İş Bankası iştiraki olarak 2021 yılında kuruldu. Kuruluş sonrası 2022 yılına kadar web sitemizi ve uygulamamızı hayata geçirerek e-ticaret faaliyetlerimizi eksiksiz bir noktaya taşıdık. Dolayısıyla tüm fonksiyonlarımızla beraber yaklaşık 2 yıldır faaliyetteyiz. Pazarama olarak kullanıcılarımıza günlük hayatın her anında tek uygulamadan ihtiyaçlarını karşılamayı vaat ediyoruz. Ana faaliyetimiz olan e-ticaretin yanında akaryakıt ödemesi, uçak bileti satışı, otel rezervasyonu, araç kiralama, ulaşım kartı yüklemesi gibi farklı hizmetleri platformumuzda sunuyoruz.

 E-ticaret satışlarınızda nasıl bir yol izliyorsunuz, sosyal medya ve influencer marketing gibi destekler alıyor musunuz?

En önemli odağımız e-ticaretin ağrıyan noktalarında müşterilerimizi yalnız bırakmayarak memnuniyetlerini üst seviyede tutmak. Çatı ilkemiz doğrultusunda yeni müşteri sayımızı artırmak ve sonrasında kazandığımız müşterilerimizi tutundurarak satış hacmimizi artırmak da ana hedefimiz. Bu hedefimizi gerçekleştirme amacıyla, geleneksel medya ve dijital performans yatırımlarımızın yanı sıra kendi iletişim kanallarımızın teknolojik alt yapılarını güçlendirerek müşterilerimize ve iş ortaklarımıza sürdürülebilir bir iletişim ağı kurguladık. Sosyal medya ve influencer marketing stratejilerimize önem veriyor, kapsamlı çalışmalar yürütüyoruz. 2023 yılında Gökhan Ünver ile gerçekleştirdiğimiz relansman kampanyası, hedef kitlemizle olan etkileşimimizi ve marka bağlılığını artırarak uzun vadeli başarılarımızın temelini attı. 2024 yılında da hem Gökhan Ünver hem de diğer incfluencer’lar ile marka bilinirliği ve satış hacmimizi artırma adına çalışmalarımız devam ediyor. Yeni marka konumlandırmamız olan Pazarama Yanında’’ ile hem sosyal medya platformalarımızda hem de diğer iletişim kanallarında farklı içerikler üretmeye başladığımız bir dönemdeyiz. Pazarama’nın kendi uygulamasının da bir içerik dünyasına dönüşümüne ilişkin farklı projeler üzerine çalışıyoruz.

 E-ticaret alanında müşteri memnuniyetini artırmak için uyguladığınız stratejiler nelerdir? Müşteri geri bildirimlerim süreçlerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Özelleştirilmemiş indirimlere odaklanan bir yapıdan ziyade, yapay zeka kökenli otomasyon senaryolarımızı canlıya alarak müşterilerimiz için kişisel deneyim ve kampanya kurguları oluşturuyoruz. Yeni fonksiyonlarımız ile müşteri deneyimi anlamında olgunluğumuzu artırdığımızı söyleyebilirim. Müşterilerimiz ve iş ortaklarımızdan aldığımız geri bildirimler bizim için çok değerli. Hem sosyal medya hem yaptığımız araştırmalar hem de kendi kanallarımız üzerinden sürekli geri bildirimler alıyoruz. Müşteri etkileşimimiz oldukça yüksek, ciddi bir operasyonel değerlendirme sürecimiz mevcut. Ekiplerimiz her hafta daha iyiye ulaşmak için müşteri yorum, talep ve geri bildirimlerinden hareketle süreçlerimizde düzenleme yapıyor. Özellikle satış sonrası hizmetlerde öngördüğümüz iyileştirmeler var, izleyen yılda projelerimizle sektörde bir fark yaratacağımıza inanıyoruz.

 E-ticaret kampanyalarınızı nasıl planlıyorsunuz?

Kampanyalarımızı planlarken temel odağımız müşterilerimizin ihtiyaçları ve yaşadıkları deneyim oluyor. Müşterilerimizin ihtiyaçları ve dönemin şartlarını da göz önüne alarak kampanyalarımızı hem anlık hem de aylık ve yıllık bazda planlıyoruz. Kendi geliştirdiğimiz teknolojik alt yapımızla, bu ihtiyaçları belirleyip, müşterilerimizin segmentlerini de baz alarak planladığımız kampanya, kupon ve ödeme sistemleri üzerine kurgularımız oldukça zengin.


 E-ticaret platformlarınızı yönetirken karşılaştığınız zorluklar nelerdir?

E-ticaret platformlarımızı yönetirken en büyük zorluk, hızla değişen müşteri beklentilerine ayak uydurmak. Fakat, bunu zorluktan ziyade bizi daha iyiye ulaştıracak bir fırsat olarak görüyoruz. Müşterilerimize her zaman en iyi deneyimi sunmak için teknoloji, müşteri hizmetleri ve tedarik zinciri alanlarında sürekli yenileniyoruz. Rekabetin yoğun olduğu bir sektörde fark yaratmak ve veri güvenliği gibi konular da önceliklerimiz arasında. Pazarama olarak, yenilikçi çözümler geliştiriyor, müşterilerimizi ve iş ortaklarımızı merkeze alan stratejiler benimsiyoruz. Sektörel olarak baktığımızda, pazaryerlerinin de içinde bulunduğu farklı alanlarda, finansal bolluk  ile değerlemelerde hacme bağlı çarpanların ağırlığının yüksek olduğu bir alışkanlık var. Bu da sektörde irrasyonel büyüme hedeflerinin oluşmasına sebebiyet veriyor. Bunun yerine büyümenin daha sürdürülebilir olduğu ve artı değer yaratan modellere odaklanmak da genel bir zorluk yaratıyor diyebilirim. Neticede suni büyümeye dayalı modeller yeterli sermaye birikimi olmayan işletmelerin en verimli dönemlerinde elendiği, buna bağlı olarak rekabetin anlamını yitirdiği  ve uzun vadede ülkenin kaybettiği bir sonuca sebebiyet verebilir endişesi taşıyoruz. Bu anlamda e-ticaret yasasının son derece doğru bir refleksle hayata geçirildiğini düşünüyor, uygulamada da tavizsiz hareket edilmesi ile ülkemizin daha sağlıklı bir sektöre sahip olacağını öngörüyorum.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.