GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, sağlıklı, kaliteli ve sürdürülebilir tasarımlarıyla cam ambalaj üretimindeki uzun yıllara dayanan deneyimini ve başarı hikayesini anlatarak sorularımızı yanıtladı.
Şirketinizden ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?
Temelleri 2015 yılında atılan GCA, Gürok Grubun yaklaşık 30 yıldır sofra camı üretiminden edindiği birikim ve deneyimini cam ambalaj sektöründe de yenilikçi bir yaklaşımla devam ettiriyor. Sadece ülkemizde değil, dünya çapında da önemli başarılara imza atan firmamız, uluslararası arenada cam ambalaj sektöründe öncelikli tercih edilen oyunculardan biri olma yolunda hızla ilerliyor. GCA olarak, Ar-Ge alanında gerçekleştirdiğimiz etkin ve sürdürülebilir çalışmalarla ülkemizdeki cam ambalaj sektörünü ileriye taşıyacak projeleri başarıyla yürütüyoruz.
Cam ambalaj üretimindeki başarı hikâyenizin sırrı nedir?
GCA’nın cam ambalaj işine, müşterilere ve proje geliştirmeye bakışı, diğer cam ambalaj üreticilerine göre çok daha farklı ve bence bu da bizim temel avantajımızı oluşturuyor. Cam ambalaj sektöründeki bütün oyuncular, büyük grupların dev yatırımlarından oluşuyor ve büyüklükleri sebebiyle hiyerarşik, bürokratik ve statik yapılara sahipler. GCA ise LAV’daki zücaciye kültüründen gelen müşteriyle sürekli iletişim, şeffaflık ve samimiyet geleneklerini sürdürerek büyüyor. Bu sayede çok daha hızlı ve çevik davranabiliyoruz. Cam ambalaj sektörüne girerken sektörün devleriyle nasıl rekabet edebileceğimizi düşündük. İş ortaklarına güven veren, sözünde duran, şeffaf olan ve her zaman müşterisiyle yakın iletişimini koruyan; yalın, esnek ve çevik bir yapı olmamız gerektiğine karar verdik. Ancak bu şekilde kendimizi hem Türkiye’de hem de global pazarlarda ispatlayabilirdik. Bunun bizim ayrıştırıcı özelliğimiz olacağını biliyorduk.
Markanız için gerçekleştirmiş olduğunuz AR-GE yatırımlarınızdan bahseder misiniz?
GCA olarak teknoloji ve dijitalleşmeyi yakından takip ediyoruz. Dijital trendlerle uyumlu olarak iş süreçlerimizi ve müşteri deneyimlerimizi sürekli olarak geliştirmek için bu yıl içinde yapay zeka destekli görüntü işleme sistemleri ve otomasyon yazılımlarını bünyemize entegre ettik. Müşteri beklentilerinin değiştiğinin farkındayız ve bu yüzden sevkiyat randevu sistemimizi ve engelsiz web sitemizi devreye alarak müşteri deneyimini en üst seviyede tutmayı hedefliyoruz. Ürün kalitesine odaklanarak, gıda ve içecek sektöründe özellikle premium cam şişe kategorisinde dünya standartlarında ürünler üretiyoruz.İhracat kapasitemizi artırarak ülkemize ekonomik katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Ar-Ge yatırımlarımızı sürdürerek, tanınmış üniversitelerle ortak projeler yürütüyor ve kendi mühendislik ekibimizle yeni teknolojiler geliştiriyoruz.
Sektörde sağlamış olduğunuz istihdam oranınız ve pazar payınız nedir?
GCA olarak, sade ve yalın bir organizasyon yapımız var. Dolayısıyla çalışanlarımızın iletişimi ve etkileşimi her kademede çok üst düzeyde. Arkadaşlarımızla, müdürlerimizle, yöneticilerimizle, uzmanlarımızla ve mühendislerimizle her zaman iç içeyiz, iletişime açığız. Cam ambalaj üretiminin getirdiği bir takım teknik zorluklar sebebiyle çalışanlarımızın cama yönelik teknik gelişimleri de bizim için önem arz ediyor. Bu gelişimi de yıllık planlamayla kontrol ediyoruz. Öte yandan cam üretiminde dünya çapındaki firmalara ve sektöre baktığımızda, sıcak alandaki çalışmalardan dolayı kadın istihdamı yok denecek kadar azdır. Bunun en büyük sebebi de bu çalışmaların fiziksel olarak zorlayıcı şartları barındırıyor olmasıdır. Biz GCA olarak; ilk kez sıcak üretim alanlarında kadın istihdamının olduğu bir alan oluşturduk. Bu oluşum hem yerel hem de global pazarda sektörümüzdeki ilk uygulamalardandır.Çalışanlarımıziçinde liderlik pozisyonundaki kadın lider temsil yüzdemiz %30 üzerinde ve her gün ekibimize yeni bir arkadaşımızı ekleyerek insan kaynağı anlamında da büyümeye devam ediyoruz.Türkiye’de ürettiğimiz cam ambalajı dünyaya satma vizyonumuz doğrultusunda ihracat yaptığımız ülke sayısını önümüzdeki dönemde 50’nin üzerine taşımayı hedefliyoruz.
Önümüzdeki dönemde yeni yatırımlarınız olacak mı?
Dünyada cam ambalaj sektörü büyümeye devam ederken biz de GCA olarak her zaman büyümek ve global pazarda konumumuzu güçlendirmek için çalışmalar yapıyoruz. Şu anda 40'tan fazla ülkede ihracat yapmaktayız ve bu sayının 50'ye çıkmasını hedefliyoruz.Global projelerimize yönelik yatırımlarımızı sürdürüyoruz ve iş birliklerimizi güçlendirecek olan fuarlara katılım sağlıyoruz. Bu çerçevede geçtiğimiz aylarda Monaco Grimaldi Forum'da gerçekleştirilen Luxe Pack Monaco 2023 Fuarı'nda kendi standımızla yer aldık. Fuar tarihinde bir ilke imza atarak jüri özel ödülünün sahibi olduk. CSR kapsamında aldığımız Lux Pack özel ödülü ile global arenadaki varlığımızı daha da güçlendirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.