İhracat potansiyelini geliştirmeyi hedefliyoruz.

Türkiye İhracatına büyük katkı sağlayarak İhracat potansiyelini geliştirmeyi hedefliyoruz. Sertrans Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Keleş, e-ticaret lojistik süreçlerine değinerek sorularımızı yanıtladı.

İhracat potansiyelini geliştirmeyi hedefliyoruz.
kobiaktuel
kobiaktuel
05 Aralık 2023 Salı 18:27

E-ticaretin en önemli bileşenleri nelerdir ve markanızın sektördeki yerini nasıl anlatırsınız?

E-ticaret pazarında son yıllarda son derece hızlı bir büyüme süreci yaşanıyor. Hemen hemen her sektörde rekabette hız, ürünün bulunabilirliği, teslimat, depolama ve entegre lojistik faaliyetleri oldukça büyük önem taşıyor. Dolayısıyla, küresel pazarlardaki değişimlere hızlı yanıt verebilen, ürün ve hizmetleri ihtiyaçlara göre şekillendirebilecek kadar esnek ve kâr marjını koruyabilecek kadar verimli bir tedarik zinciri yönetimi imkânı sunan lojistik şirketleri, hizmet verdiği markaları bir adım öne taşıyor. Lojistik sektöründe yapay zekâ ve otomasyon, iş süreçlerine hız ve esneklik katıyor, rekabette markaları bir adım öne geçiriyor. Sertrans olarak biz de bu yaklaşıma uygun şekilde, güçlü IT altyapımız ve ileri teknolojimizle, müşterilerimize yüksek standartlarda lojistik hizmeti sunuyoruz. Bu anlamda Ar-Ge merkezimiz tarafından geliştirilen lojistik sektörünün ilk yapay zekâ destekli WMS yazılımı Akıl İşi projemizi iş ortaklarımızın hizmetine sunduk. Akıl İşi ile hizmet verdiğimiz markalara büyük bir avantaj sağlıyoruz. Sipariş gruplama ve toplama rotası oluşturma süreçlerini yapay zekâ ile yapan ilk ve tek depo yönetim sistemi olan uygulamamız sayesinde, depo bünyesinde gerçekleşen tüm operasyonlar hatasız ve etkin bir şekilde yönetiliyor. En hızlı rota saniyeler içinde tespit edilerek ürün toplama süreci en kısa sürede tamamlanıyor ve böylece markaların e-ticaret lojistiğinde operasyonel hız maksimum seviyeye çıkıyor.

Müşteri memnuniyeti ve devamlılığı için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

  1. dünyasında genel kabul görmüş yedi doğru kavram güncelliğini yitirdi. Artık yeni doğrular var; hız, kapasite, stok doğruluğu, çeviklik ve esneklik gibi. Bu anlamda tüketici tarafında en temel beklenti hız; üretici veya satıcı tarafındaki beklenti ise verimlilik. İki tarafın da beklentisine karşılık verecek ekipler ise lojistik ekipleri. Bu nedenle artık lojistiği eski alışkanlıklarıyla yönetmek mümkün değil diyoruz. Genel kabul görmüş olan lojistiğin yedi doğrusu, işletmelerde lojistiği bir masraf merkezi olarak konumlandırdı. İşin içine hız ve verimlik girince işin rengi değişti. Lojistik artık bir kâr merkezi olmak durumunda. Temel müşteri beklentisi de bu yönde. Müşterimiz bizden hızlı olmamızı ve tüm süreçleri verimli bir şekilde yönetmemizi bekliyor. Bu noktada tüm lojistik operasyonlarının birbirini besleyecek şekilde işlemesi gerekir ki talep de bu yönde. Dolayısıyla muazzam bir koordinasyon gerektiren bir süreç. Bu nedenle bütün bu kanalları doğru ve tek çatı altında yönetmek artık bize göre bir zorunluluk. Tek çatı altından yönetmenin, tedarik zincirini bir bütün olarak görmenin ne kadar kritik hale geldiğini ve bunun bir tercihten öte iş yapma biçimine dönmek zorunda olduğunu pandemi sürecinde çok yakından deneyimledik. Bu kanalların her birinin tek elden yönetilmemesi ve eski alışkanlıklardan hareketle lojistik süreçlerinin parçalı yapılarla yönetilmeye çalışılması halinde maliyet, zaman, verimlilik, dolayısıyla satış kayıpları ve müşteri memnuniyetsizlikleri firmaları rekabette ve kârlılıkta geriye düşürecektir. Günün sonunda müşterimiz aslında lojistiği bir masraf merkezi değil, bir kâr merkezi olarak görmek istediğini söylüyor. Zira günümüz ticaret hayatında lojistik süreçlerini doğru yönetmeyen şirketlerin bırakın büyümeyi, ayakta kalması bile neredeyse imkânsız. Bu noktada Sertrans olarak adımlarımızı yeni ticaret ortamına uygun atıyoruz.

2024 yılı ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Yakın zamanda yurt dışı büyüme planımız ve stratejimiz kapsamında büyük bir hamle yaptık. Türkiye ihracatçısının uluslararası tedarik ve dağıtım zincirlerine daha hızlı ve rekabetçi fiyatlarla nüfuz etmelerini temin etmek ve önemli pazarlardaki ihracat performansının istikrarlı şekilde büyümesine imkân sağlayacak altyapı olanaklarının oluşturulması sürecine destek vermek hedefiyle önemli bir projeyi hayata geçiriyoruz. Önümüzdeki beş yılda devreye alacağımız toplam 16 depo ile 250 milyon insanın yaşadığı bir coğrafyaya yayılarak; Türk ihracatçısına bu pazarlarda kalıcı olma ve tüm lojistik ihtiyaçlarını tek çatı altında çözebilme imkanı sunacağız. Proje kapsamında beş yıl içinde Avrupa’daki toplam depolama kapasitemizi yaklaşık 60 bin metrekareye çıkaracağız. Türkiye ihracatına büyük katkı sağlayarak ihracat potansiyelini geliştirmeyi hedefliyoruz.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.