EN ÖNEMLİ MİSYONUMUZ, DOĞRU BİR SİGORTA BİLİNCİ OLUŞTURMAK
Sigorta sektöründe faaliyet gösteren köklü şirketlerden Groupama, hem bireyler hem de işletmeler için kapsamlı çözüm ve hizmetler sunuyor


Groupama Sigorta ve Groupama Hayat Genel Müdürü Philippe-Henri Burlisson ile şirketin sağladığı ürünlerin avantajlarını, dijital hizmetlerini ve 2020 hedeflerini konuştuk.
Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?
2018 Eylül ayından itibaren Groupama’nın Türkiye pazarındaki faaliyetlerini yönetmek üzere Groupama Sigorta ve Groupama Hayat’ın Genel Müdürü görevini yürütüyorum. Kariyerime süreç ve üretim mühendisi olarak başladım. Yaklaşık 20 yıldır Groupama grubunda görev yapıyorum. Türkiye’ye atanmadan önce Fransa’da Groupama grubunda Uluslararası Operasyonlardan sorumluydum.
Groupama Sigorta’nın Türkiye’deki faaliyetlerinden bahseder misiniz?
11 ülkede faaliyet gösteren ve Türk sigorta sektörünün ilkleri arasında yer alan, hayat ve hayat dışı sigorta branşlarında aktif hizmet veren uluslararası bir sigorta şirketiyiz. Yaygın acente ağımızla sigorta çözümlerimizi tüm Türkiye’ye sunuyoruz. Groupama Türkiye olarak, Türk sigortacılık tarihinde 95’inci yılımızı geride bıraktık. 1924 yılından bu yana Güven, Başak ve nihayetinde Groupama markaları altında faaliyetlerini sürdüren şirketimiz, neredeyse bir asırdır Türkiye’de sigortacılığa yön vermeye devam ediyor. Dengeli ürün portföyümüzle, bireysel sigortaların yanı sıra kurumsal alanda geliştirdiğimiz ürünlerimizle de ekonomiyi destekliyoruz. Uygun teminat, ödeme kolaylığı ve alternatif ürünlerle KOBİ’lerin yanında yer alıyoruz.
Sigortanın hangi branşlarında çözümler sağlıyorsunuz?
Kasko, konut, sağlık, hayat, ferdi kaza, trafik sigortası branşlarındaki ürünlerimizin yanında, kurumsal ürünlerde de geniş bir ürün gamına sahibiz. Ayrıca yat, tarım ve katılım sigortacılığı branşlarında da hizmet veriyoruz.
Kurumlara özel olarak hangi ürünleri sunuyorsunuz?
İşyeri, sorumluluk, grup hayat, grup sağlık, kaza, nakliyat, kar kaybı gibi kurumsal sigortacılık ürünlerimizle ekonomik faaliyetlerin risklerini karşılıyoruz. Bu ürünler üretim yapan, satış yapan her boyutta firmanın modern ekonomi koşullarında karşılaşacağı risklere göre özelleşmiş poliçelerle şirketler için hayati bir rol oynuyor.
Peki ürünlerinizin KOBİ’ler için önemi nedir?
Ürünlerimizi sigortalılarımızın her türlü sigorta ihtiyacını karşılamaya yönelik teminatlar içerecek şekilde tasarlıyoruz. KOBİ’lere yönelik paket poliçemiz sayesinde her KOBİ en temel sigorta ihtiyaçlarına yanıt alabiliyor. KOBİ’ye ait bina, makine, demirbaş, tesisat gibi tüm maddi değerlerine yangın ve doğal afet riskleri karşısında teminat veriyoruz. Ayrıca bu tür risklerin oluşması sonucunda işletme üretime ara vermek zorunda kalırsa, ortaya çıkabilecek mali kayıplar ve kârdaki değişim de teminat altına alınıyor. İşletmede kullanılan makine ve elektronik cihazların arızası ile işletmeye ait malların nakliyesi esnasında ortaya çıkabilecek riskler konusunda da paket poliçemizle KOBİ’nin yanındayız. İşletmenin faaliyeti sırasında oluşabilecek her türlü sorumluluk riskleri ve çalışanlarının işletme kazaları ve benzeri riskler de yine bu paket poliçenin kapsamı dahilinde. Özetle, bir KOBİ Groupama’dan yaptıracağı paket poliçeyle kendini her bakımdan garantiye almış oluyor.
Groupama İş Yeri Yardım Hizmeti’nin kapsamından bahseder misiniz?
Özel bir destek hizmetimiz olan Groupama İş Yeri Yardım Hizmeti, asistan hizmeti olup; çilingir, su tesisatçısı gibi hizmetlerin temininde yardımcı olduğu gibi daha başka pek çok konuda destek hizmetlerine ulaşım kolaylığı getiriyor. İş yeri güvenliği, iş seyahati esnasındaki kazalar ve hastalıklar sebebiyle iş yerine acil dönüş, iş yerinde mahsur kalanların kurtarılması, tıbbi bilgi ve danışmanlık, iş yerine ambulans yollanması gibi kapsamlı asistan hizmetlerimizden işletmeler 7 gün 24 saat faydalanabiliyor.
Sunduğunuz dijital hizmetler, hangi özellikleriyle öne çıkıyor?
Web veya mobil uygulamalar üzerinde dijital geliştirmeler yaparken öncelikle tüketici ihtiyaçlarına odaklanıyoruz. Örneğin Healpy mobil sağlık uygulamamız, müşterilerimizin tüm poliçe ve hasar bilgilerine her an kolaylıkla ulaşmasını sağlayarak, onlara gerçek bir hizmet sunuyor. Aynı zamanda bir sosyal sorumluluk projesi olarak konumladığımız Healpy “Her Adım İyilik” projesi ile Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’ne bugüne kadar 22 adet akülü sandalye bağışı yapıldı. Atılan her adım sayesinde bir engellinin hayatına dokunuyor ve onun özgürlüğe bir adım atmasında rol oynuyoruz. Bugüne kadar “Her Adım İyilik” projesiyle sigortalılarımız 2 milyarın üzerinde adım attı.
Dijital olarak başka hangi hizmetleri sunuyorsunuz?
Tüm sektörlerde olduğu gibi sigorta sektöründe de tüketiciler artık kişiselleştirilmiş bilgiler almak istiyorlar. Biz de konut poliçesi alan veya konut hasarı ihbar eden her müşterimize öğretici ve kişiye özel videolar gönderiyoruz. Verinin analizi ve işlenmesi sigorta sektörü açısından büyük önem arz ediyor. Ağırlıklı olarak veriye dayanan bir sektör olmamız nedeniyle sigortacılık sisteminin dijitalleşmesi, sektörümüzde öncelikle sigortalılara hızlı dönüş yapma imkanı vererek memnuniyetlerinin artmasını sağlıyor. Süreçlerin hızlanması, aynı zamanda iş verimliliğinin de artması anlamına geliyor. Ayrıca, teknolojinin gelişimi ile birlikte, sigorta şirketleri olarak çok daha detaylı bir sigortalı segmantasyonu yapabilme şansına sahibiz. Sigortalılarımıza sunduğumuz ürün kapsamı ve özellikle fiyatlaması anlamında sigortalı bazında çok daha etkin bir fiyatlama modeli yapabiliyoruz. Groupama Grubu’nda suistimalle mücadele, hasar ihbar sürecinde robotik süreç otomasyonu ve bazı teknik departmanlarda gelen maillerin yönetilmesi konularında yapay zekâdan yararlanıyoruz. Fransa’daki en büyük tarım sigortacısı olan Groupama, risk değerlendirme ve risk önlemede dronlardan da yararlanıyor.
Sigortanın önemi konusunda yaptığınız bilinçlendirme çalışmalarını anlatır mısınız?
Bizim sigorta sektörü olarak en önemli misyonumuz, toplumda doğru bir sigorta bilinci oluşturmak. Bu alanda özellikle deprem gibi felaketlerin ardından sigortanın öneminin fark edildiğini hep birlikte gözlemliyoruz. Ben tüm katıldığım platformlarda ekonomik durgunluk dönemlerinde sigortanın değerine dikkat çekiyorum. Kriz dönemlerinde kişilerin sahip oldukları varlıkları korumak çok daha önemli hale geliyor. Sigortanın kişilerin hayatına kattığı değeri ön plana çıkarıyoruz. Her türlü hasara yönelik teminatlar sunan konut, sağlık ve kasko ürünlerimizi tüketicilere hatırlatıyoruz. Operasyonlarda mükemmellik, hızlı ve kaliteli hizmet ile ihtiyaca karşılık veren ürünleri hedefleyen bir anlayışla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sigortacılık öncelikle güven demektir. Durgunluk dönemleri ise güvene en çok ihtiyaç duyduğumuz dönemlerdir. Groupama olarak, olabildiğince çok kişinin yaşamını güvenle kurmasına yardım ediyoruz.
Groupama Sigorta olarak kadın çalışanlarınıza sunduğunuz ayrıcalıklar varsa bunlardan da biraz bahseder misiniz?
Groupama Türkiye’de çalışanlarımızın yüzde 58’ini kadınlar oluşturuyor. Kadın çalışanlarımız şirketimizde gerek iş süreçlerimizde gerekse sosyal çalışmalarımızda son derece aktif. Groupama içinde kadın koşu ve kadın futbol takımlarımız var. Kadın koşu takımımız 2010 yılından bu yana yurt içi ve yurt dışında koşulara katılıyor. Her yıl Paris’te yapılan La Parisienne koşusunda yer alıyor ve derece yapıyorlar. Kadın çalışma arkadaşlarımızın şevki ve katılımı bu alanda hiç azalmadı. La Parisienne koşusu Groupama Grubu ve Groupama Türkiye’nin yaşamında vazgeçilmez bir etkinlik haline geldi.
2020 yılında Groupama Sigorta’nın gündeminde neler var? Bu yılki hedeflerinizi ve yeni projelerinizi paylaşır mısınız?
Türkiye’deki hikayemizin başladığı 1924 yılından bu yana ekonomik ve sosyal anlamda değer üreten insanların hikâyesini hep birlikte yazdık ve yazmaya da devam ediyoruz. Türkiye’deki varlığımızı çalışanlarımız ve acentelerimiz sayesinde güçlendirmeye devam edeceğiz. Geçtiğimiz yıl operasyonel sistemimizde gerçekleştirdiğimiz büyük değişikliğin ardından dijitalleşmeye daha da hazır hale geldiğimizi söyleyebilirim. Müşterilerimizin ve acentelerimizin, özellikle de hasar anında hayatlarını kolaylaştırmak için süreçlerimizi sadeleştirmek istiyoruz. Robotizasyon, hasar dosyalarımızın sürecini hızlandırabilecek önemli bir proje örneği. Uluslararası bilgi birikimimiz ve deneyimimizle; ekonomiye, teknolojik gelişmelere, trendlere ve bunların sigortacılığa etkisine hakimiz.