“DFDS olarak yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz”
Deniz yolu lojistiğinde önemli bir konuma sahip olan DFDS Akdeniz İş Birimi, etkin lojistik ağı ile çok sayıda ülkeye taşımacılık hizmeti sunuyor.
![“DFDS olarak yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz”](https://www.kobiaktuel.com.tr/images/haberler/2023/04/dfds_olarak_yatirimlarimiza_hiz_kesmeden_devam_ediyoruz_h3659_be3fc.jpg)
![kobiaktuel](https://www.kobiaktuel.com.tr/images/yazarlar/Kobi-AktuYel.png)
DFDS Akdeniz İş Birimi Satış, Pazarlama, İş Geliştirme ve Strateji Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu, lojistik sektöründeki çalışmalarını anlatarak, sorularımızı yanıtladı.
Etkin bir lojistik tedariğini nasıl sağlıyorsunuz?
Pendik, Yalova, İzmir, Ambarlı ve Mersin limanları ile Türkiye’deki operasyonlarını yürüten DFDS Akdeniz İş Birimi, İtaya’da Trieste ve Bari, Yunanistan’ın Patras, Fransa’nın Séte ve Marsilya limanları, Kuzey Afrika’da ise Tunus limanlarına taşımacılık hizmetleri sunuyor. İstanbul Pendik Limanı'nın işletmeciliğini de DFDS yürütmektedir. 2021’de gerçekleştirdiğimiz şirket satın alması ile demiryolunu da hizmet ağımıza katarak çevreci ve sürdürülebilir taşımacılık çözümlerimize bir yenisini daha ekledik. DFDS Akdeniz İş Birimi’nin Ro-Ro ve demiryolunu birleştiren operasyon ağı, Türkiye ile Avrupa arasında bir köprü vazifesi görüyor ve bu sayede yurtdışı pazarlarda faaliyet gösteren firmalara hız ve sürdürülebilir rekabet imkânı yaratıyor.
Lojistik sektöründe sıkça yaşanan sorunlar ve çözüm önerileriniz nelerdir?
Denizcilik sektörü özelinde bu konuyu 3 ana başlıkta değerlendirebiliriz.
İnsan Faktörü:Teknoloji ne kadar gelişse de lojistik sektöründe eğitimli ve liyakata dayalı bir insan gücüne ihtiyaç var. Bunun için de gençlere denizcilik sektöründe çalışmanın ve mavi ekonominin önemini anlatmalıyız.Halihazırda teknolojik dönüşüm konusunda yol almış sektörlerde çalışan, uzmanlığını ve tecrübesini sektörümüze taşıyabilecek profesyonelleri aramıza katmalıyız. Mevcut yetenekleri elde tutarken yeni katılanların eğitimine ve gelişimine olanak sağlamalıyız.
Çevresel Kurallar: Ulaşım ve lojistik altyapısının büyümesi, çevre üzerindeki olumsuz etkilerin de ister istemez artmasına sebep oluyor. O nedenle lojistik sektörü azaltılmış sera gazı emisyonları için yatırım yapmak zorunda. DFDS olarak bu başlık altında çok geniş bir yelpazede çalışmalar yürütüyoruz.
- 2030 itibarıyla %45 ve 2050 itibarıyla sıfır karbon bir şirket olma hedefimizbulunuyor.
- DFDS, 2025 itibarıyla sıfır karbon olan ilk yeşil gemisini piyasaya sunmayı taahhüt etti.
- Ayrıca bir taşımacılık şirketi olarak kullandığımız elektriği, rüzgâr ve güneş enerjisi gibi yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlamaya çalışmak amacıyla yatırımlar yapıyoruz.
Teknoloji: Lojistik sektörü, hızlı bir teknolojik değişim çağına girdi.Deniz taşımacılığında teknolojik yenilik, gemileri daha verimli hale getirmeye, daha az emisyon yaymaya yardımcı oluyor veoperasyonları daha güvenli hale getiriyor. Ancak, teknolojinin gelişmesi ile ilgili etik kuralları ve kanunları, güvenlik ve siber suç sorunlarıyla mücadeleve de yeni teknolojilerin finansmanını dikkatlice göz önünde bulundurmak gerekiyor.
DFDS ve Volvo Trucks iş birliği ile Vera elektrikli otonom araç projesi yürütülüyor. Volvo ile olan iş birliğimiz sayesinde, 125 elektrikli TIR’la karayolundaki salınımımızı da sıfıra indirecek olan yatırımlarımızı yapmaya başladık. Bunun yanı sıra hidrojen kullanan TIR’ların testleri de yapılmaya başlandı.2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefimizle, 2030 yılına kadar kamyonlarımızın %25'inin elektrikli olmasını taahhüt ettik. Bu süre zarfında da gemilerimizin tamamında “anti-fouling” dediğimiz suyla olan sürtünmeyi dolayısıyla da yakıt tüketimini azaltan boyaların kullanımından tutun da gemilerin rotalarını akıllı teknolojilerle belirleyip daha az yakıt tüketimini sağlamaya kadar farklı projelere odaklanmış durumdayız.
Sektördeki yatırım ve hedefleriniz nelerdir?
Öncelikli olarak liman yatırımlarımız ile daha fazla park alanı sağlamayı ve bu sayede operasyonel hizmeti artırmayı planlıyoruz. Buna ek olarak rotalarımızı ve tren bağlantılarımızı da çeşitlendirerek müşterilerimize daha hızlı bir servis sunmayı hedefliyoruz. Yakın dönemde gerçekleştirdiğimiz yatırımlarımız arasında, Yalova-Seté sefer sayımızın artması ve Alsancak Limanı’ndan Fransa’nın Sete limanına ilk ve tek Ro-Ro hizmeti olma özelliğini taşıyan İzmir – Sete rotasının açılışını sayabiliriz. Bu yeni rota ile intermodal bağlantıları ile firmalar için efektif, güvenilir ve hızlı bir seçenek olacak. Yeni hat sayesinde, Avrupa’nın öncelikli iş merkezlerinin bulunduğu ülkelere, Fransa, İspanya, Portekiz ve İngiltere gibi önemli pazarlara, Türk ihracatçılarının hızlı ve güvenli ulaşımını kolaylaştırmakla kalmıyor, Türk ekonomisine de katkı sağlayacak bir hizmeti hayata geçirmiş oluyoruz. DFDS olarak yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Hedefimiz Türk ihracatçılarını Avrupa pazarlarına güvenli ve hızlı şekilde ulaştırmak, dolayısıyla da ülke ekonomisine katkı sunmak.