Pandemiyle birlikte hızlanan dijitalleşme, büyük şirketlerin sanal ve hibrit sistemleri kullanmasını neredeyse mecbur kılıyor ve IT yapılarında karmaşıklığı artırıyor.
Eclit Ceo’su Egemen İnce, “Şirketlerin IT ekiplerinin eskiye göre çok farklı alanda uzmanlıklar barındırması gerekiyor. Yetkin insan kaynağı ihtiyacı olarak tanımlayabileceğimiz bu konuya ek olarak, şirketlerin teknolojik altyapılarını güncel tutmak için yapmaları gereken yatırımların maliyeti de günden güne artıyor. Yönetilen hizmet sağlayıcıları dahem bünyelerinde barındırdıkları uzman kadrolarla yetkin insan kaynağına erişim problemini çözüyor hem de şirketlerin yatırım yapma ihtiyaçlarını ortadan kaldırıyor. Yapılan araştırmalar, şirketlere katma değerli birçok fayda sunan bu modelin dünyada gittikçe yaygınlaştığını ve daha çok şirketin hizmet sağlayıcısı haline geldiğini gösteriyor” dedi.
Türkiye’de yönetilen hizmetler alanının standartlarını belirleyen şirket müşterilerinin yerine yaptığı yatırımlarla, onları yüksek teknoloji yatırımları yapma ihtiyacından ve yetkin insan kaynağına erişimdeki sorunlardan kurtarıyor. Müşterilerine özel geliştirdiği çözümleri ölçeklenebilir ve kullandıkça öde yöntemiyle maliyetlendirilen bir yapıyla sunuyor.
“Yönetilen hizmetler sayesinde şirketler IT ekiplerinin daha verimli çalışması için ihtiyaç duyduğu alanı yaratabiliyor”
Egemen İnce konuşmasında, “Yönetilen hizmetler sayesinde şirketler IT ekiplerinin daha verimli çalışması için ihtiyaç duyduğu alanı yaratabiliyor, yönetilen hizmet aldığı şirketlerin gözlem imkanları sayesinde bir sorunu oluşmadan giderebiliyor, en güncel teknoloji platformlarını yatırım yapmadan kullanabiliyor ve maliyetlerini daha öngörülebilir hale getirebiliyor” dedi.
Eclit, IT hizmetleri sayesinde firmalar genel sistem performansında yüzde 25 artış, IT yönetiminde yüzde 40 verim artışıve güvenlik seviyesi yüksek, uluslararası standartlarda bir altyapıya sahip olma ve regülasyonlarla uyumlu çalışma gibi iş çıktılarına erişiyor.Ayrıca uygulama konsolidasyonu ve lisans maliyetlerinde yüzde 20-35 azalma, daha düşük sahip olma maliyeti ile rekabette yüzde 50 avantaj, çağrı yönetim süreçlerinde yüzde 300 hızlanmayla proaktif izleme ve yönetim maliyetlerinde yüzde 600 azalma gibi kolayca ölçülebilen finansal katkılar da alabiliyorlar.
Günümüzde KOBİ’ler tüm işletmelerin yüzde 99,8’ini, toplam istihdamın da yüzde 76,7’sini temsil ediyor. Egemen İnce “KOBİ’ler lider şirketlere göre daha küçük olsa da sorumluluklarının boyutu neredeyse aynı. Kullanıcılar bir hizmet alırken KOBİ’lerden de büyük bir şirketten beklediği hızı ve verimliliği istiyor. Ayrıca büyüyen siber tehditler de KOBİ’leri hedef alabiliyor. Ancak şu anda KOBİ’lerin yüzde 60’ı mevcut IT donanımlarını değiştirmek istiyor ama yüzde 50’si firmasında IT personeli çalıştıramıyor veya IT altyapısına ekonomik kısıtlardan dolayı yatırım yapamıyor. Gerekli donanımın satın alınması, kurulumu, bakımı ve yetkin insan kaynağı ile işletilmesi KOBİ’ler için çok büyük bir maliyet oluşturuyor” dedi.Yönetilen hizmetler sayesinde KOBİ’ler bünyesindeki kaynakları daha verimli ve etkili bir şekilde kullanabildiklerini belirten İnce, “Teknoloji maliyetleri de büyük ölçüde azalıyor. Biz de büyük kurumsal müşterilerimizle çalışırken edindiğimiz teknik deneyimi KOBİ’lere aktarıyoruz ve Türkiye’nin dijital dönüşümüne güç veriyoruz. Tek bir IT personelini çalıştırma bütçesine denk gelen maliyetlerle KOBİ’lerimizin gerekli tüm donanım ve erişim ihtiyaçlarını çözüyoruz, tüm sorularına büyük ve yetkin bir IT ordusu ile ihtiyaç duydukları her an cevap veriyoruz. Ayrıca son dönemde KOBİ’lerimizin ücretsiz bir şekilde IT yapılarının mevcut durumunu analiz edebilecekleri ve Eclit uzman tavsiyeleri içeren rapora ulaşmalarını sağlayan IT Risk Skoru çalışmamızı canlıya aldık. Oluşturduğumuz IT Risk Skoru çalışmamızdaşirketler üç kısa aşama ile IT duyarlılıklarını ve olası tehditlere ne kadar hazır olduklarını analiz edebiliyor. BöyleceIT süreçlerini sorun yaşamadan iyileştirebiliyorlar, maliyetlerini düşürebiliyorlar ve işlerini büyütmeye odaklanabiliyorlar” dedi.”
Mevcutta farklı ölçekteki 300’den fazla şirkete hizmet verdilerini belirten Egemen İnce,“Gerek büyük kurumsal müşterilerimiz gerek KOBİ ölçeğindeki müşterilerimiz IT yönetimlerini Eclit’in uzmanlığına bırakıyor ve işlerini büyütmeye odaklanıyorlar. Önümüzdeki dönemde de KOBİ ölçeğindeki daha çok şirkete hizmetlerimizi sunmak ve onları yüksek maliyetli teknoloji yatırımları yapmaktan kurtararak daha ulaşılabilir fiyatlarla IT yönetim hizmetlerini sunmayı hedefliyoruz. Bu açıdan teknolojik anlamda fırsat eşitliği yarattığımızı da söyleyebiliriz” dedi.